Vores ordbog - din online guide

Få svar på online begreber

Gå på opdagelse i vores online ordbog her 

På denne side finder du forklaringer på de ord og termer, som vi bruger på vores hjemmeside. Hvis der er ord, du ikke kan finde i listen, er du mere end velkommen til at kontakte os. Vi opdaterer ordbogen løbende.

Kontakt os hvis du har spørgsmål eller ring på telefon 70 20 29 19.

Har du hørt om AdWords, men er ikke helt sikker på hvad det er og hvad man bruger det til? Find svaret her i vores ordbog...


Hvorfor taler man om brugervenlighed på en hjemmeside og hvad er det egentlig?


Har du hørt begrebet flere besøgende, når snakken falder på hjemmesider? Hør her, hvad der menes


Hvad er konverteringsrate og hvad er en konvertering? Få svaret her i vores online guide til termer og begreber fra den digitale verden


Most Wanted Respons er et begreb mange opererer med i forhold til hjemmesider. Men hvad betyder det helt præcist?


Søgemaskineoptimering, SEO, Search Engine Optimization... Kært barn har mange navne. Læs hvad SEO betyder i forhold til hjemmesider og online markedsføring.


PPC står for Pay Per Click og er et vigtigt begreb indenfor online annoncering.


Hvad skal du vide før du begynder at optimere dine sider? Du får svaret i vores SEO guide - lige her.


Når du skal i gang med SEO, er der en række ting du skal være opmærksom på for at undgå at blive snydt.


META Tag - Få styr på både teknik og psykologi her


Søgeord, stopord, markedsanalyse - læs hvad der skal til for at optimere dine tekster til nettet.


Hvad er en god tekst og udnytter du nettets forcer og fordele godt nok i dine tekster?


Ved du nok om links og hvordan du skaber en god intern og ekstern linkkultur, der kan bringe dit website til tops?


Bange for at blive blacklistet på grund af SEO snyd...?


Du har lanceret en ny hjemmeside med en masse lækre funktioner - men besøgtallet rasler ned. Begår du mon en af de klassiske SEO syndere?


Mange virksomheder glemmer at holde øje med hvordan deres hjemmeside klarer sig løbende. Går du også glip af de oversete gevinster ved monitorering?


Få en hurtig introduktion til SEM


Har du styr på jeres KPIer? Mange virksomheder mangler overblik over KPIer. Her får du et sted at starte


Sæt brugeren i centrum - læs bogen eller se videoen lige her!


Hvad kigger brugerne efter på jeres hjemmeside? Hvad motiverer dem? Hvis du ikke har svaret allerede, er en A/B eller usabilitytest måske noget for dig


Skal I snart have ny hjemmeside? Gør dig selv en tjeneste og start med et flowchart.


Nogensinde tænkt på hvad en fokusgruppe mon er?


Anayserer du på dine hjemmesidebesøgendes adfærd? Hvis ikke, går du lige nu glip af uvurderlig viden om din forretning.


Hvordan adskiller sociale medier sig fra traditionelle?


Har du styr på flowet på din hjemmeside eller falder alle kunderne ud af indkøbskurven?


Understøtter jeres design virksomhedens mål?


Usability og brugervenlighed er afgørende for at dine besøgende bliver hængende på din hjemmeside.


Hvad er et call to action? Et godt call to action motiverer dine hjemmesidebesøgende.


Med en A/B test kan du nemt teste hvad der virker på din hjemmeside.


Har du overblik over hvor mange besøgende der var på din hjemmeside i løbet af den seneste måned?


Synes du det er svært at håndtere jeres webstatistik? Så bruger du måske ikke de optimale analyseværktøjer.


Det er på tide I får en online strategi! Få vores korte intro til online strategi her


Måler du effekten af jeres online markedsføring? En af de ting, der adskiller online fra offline, er at du kan måle på alt.


Hvad laver dine konkurrenter? Få svaret med en benchmark analyse.


Kig dine konkurrenter over skulderen med en konkurrentanalyse. Se hvem der får mest trafik, har flest links og størst SEO synlighed...


Hvad kan du bruge respondenter til og hvad er det?


Har du overvejet en spørgeskemaundersøgelse? Når du spørger dine brugere direkte får du svar, der kan forbedre din forretning.