Brugervenlighed, UX, customer experience

- Kært barn har mange navne

Brugervenlighed

Hvad er brugervenlighed?

Brugervenlighed er en central faktor i din online kommunikation. Brugervenlighed gør det nemt for dine brugere og kunder at navigere på hjemmesiden, og den har stor indflydelse på effekten af din hjemmeside.

Du kan altid forbedre brugervenligheden

Brugervenligheden på dit website kan altid forbedres - men det kræver, at du er kritisk over for alle aspekter af din online virksomhed. Brugervenlighed er f.eks. også at formidle sine produkter eller ydelser på en måde, som brugerne forstår.

Her kan du læse om brugervenlighed

Online kan du fx optimere brugervenligheden ved at undersøge følgende:

  • Om der er unødvendige og forstyrrende elementer på websitet - Fjern dem!
  • Om hjemmesidens enkelte tilbud er målrettet præcist til de rigtige brugere. 
  • Hvad gør de brugere, der ikke gør det, du gerne vil have dem til, jf. Most Wanted Response.

Det er blandt andet gennem usability tests, du kan måle din grad af brugervenlighed.  

Læs mere om tests