Brug Google webmaster værktøjer som jury i din skønhedskonkurrence

Skrevet af Karsten Nygaard d. 14 jan 2013, 09:52

  

Forestil dig, at du skulle til en skønhedskonkurrence, og du fik mulighederne for at høre juryens mening, før konkurrencen for alvor går i gang.

Ville det ikke være fedt at kunne få deres mening om dit hår, tøjvalg, sko og optræden i det hele taget?

 

Er der huller i din makeup?

Hvis du tilmelder dit website til den gratis tjeneste Google webmaster værktøjer, får du faktisk chancen for at få vurderet, hvordan dit website ser ud i Googles øjne.

Her påpeger de om din makeup er lagt rigtigt (HTML forbedringer), og de er søde nok til at påpege præcist, hvilke sider der kan trænge til en make over i bedste topmodel-stil.

Du vinder næppe en stærkt besat skønhedskonkurrence med huller i din foundation, og det er derfor vigtigt at lytte til dommernes vurdering på dette område.

 

Er du unik eller en copycat?

I webmaster værktøjer bliver der også påpeget, hvilke ting der ikke er unikke nok (identiske titler og titel-tags), og hvilke ting, der ikke er gjort nok ud af eller ting, hvor der er smurt for tykt på (lange og korte titel-tag).

Hvis en dommer skal stå inde for sit valg af dig som vinder, skal du naturligvis fremstå som helt unik, og som en der har kontrol over, hvordan du ser ud. Hvis du ikke retter op på disse markeringer, vil det helt sikkert trække ned i bedømmelsen.

 

Forstår dommerne, hvad du står for?

I en hver god skønhedskonkurrence skal deltagerne fortælle noget om sig selv, og ofte vil de gerne skabe fred i verden og have en doktorgrad i filosofi. Dette kan være opdigtet eller sandt, men i webmaster værktøjer kan du på få øjeblikke få svaret på, hvad Google tror dit website handler om, og hvad du står for.

Ved at gå ind under OPTIMERING – INDHOLDSSØGEORD kan du få en liste over præcist de ord, Google vægter i dit website, og det er allerhøjeste vigtighed, at disse ord matcher de ord, du gerne vil findes på i forhold til søgemaskineoptimering og AdWords.

 

Vurderingen i webmaster værktøjer er gratis og foregår løbende

Det er en fantastisk service, du får, og så er den ganske gratis, så vi tilråder alle med et website at bruge denne tjeneste. Den kan være omfattende at få styr på, men hvis der afsættes tid til at vedligeholde og overvåge værktøjerne, vil du opnå større synlighed i søgemaskinerne.

 

P.s.

Hvordan tror du dommerne reagerer, hvis du beder dem påpege alle fejlene, men ikke retter dem før du stiller op i konkurrencen?

Karsten Nygaard er Head of SEO hos IIH Nordic. Følg ham på Twitter, hvis du vil have seneste nyt om søgemaskineoptimering og e-handel.



Synes du dette indlæg var spændende?

Del det med dine venner på de sociale medier




Efterlad en kommentar


Hold dig opdateret

Få seneste nyt om indhold og events direkte i din indbakke