Content recycling: Genbrug jeres bedste content

Skrevet af Sofie Hermansen d. 8 apr 2015, 14:35

 

Den allerstørste udfordring, når I arbejder med B2B content marketing, er at producere nok engagerende indhold – det mener 54% af os i hvert fald, ifølge Content Marketing Institute. Så når I finder på noget, der virker – så genbrug det! Både for jeres og modtagernes skyld. Det kaldes content recycling.

 

Hvad er content recycling?

Content recycling vil sige, at I genbruger jeres eksisterende indhold på nye måder og ad nye kanaler. Når I f.eks. har lavet et blogindlæg, kan samme indhold genbruges til at lave en liste, en case, infographic eller en række social posts. Det kan I læse mere om i dette blogindlæg om content recycling.

 

Hvorfor skal I lave content recycling?

Vi er alle sammen forskellige og kan lide at lære på forskellige måder. Nogen skal bruge den teksttunge forklaring, andre den visuelt appellerende infographic, der smukt, kort og præcist beskriver et emne. Hertil kommer, at jeres indhold skal tilpasses kanalen – folk forventer at se én ting på Pinterest og en anden på Facebook.

 

Content recycling øger værdien af jeres indhold

Derfor øger I faktisk værdien af jeres indhold, hver gang I laver content recycling på en meningsfuld måde, der er relevant for modtageren. Samtidig med at I sparer tid og sørger for nyt indhold i jeres content-pipeline.

 

Hvilket content skal I genbruge?

En tilgang til content recycling, er at maksimere udbyttet af jeres mest populære indhold. For det har allerede bevist, at det giver værdi for modtageren.

Der er mange forskellige metrics I kan bruge til at udvælge, hvilket content der giver mest værdi at genbruge. Kig f.eks. på hvor mange gange det er blevet vist, antallet af delinger på sociale medier og hvor mange, der linker til det fra andre hjemmesider.

Et af vores mest populære blogindlæg i år, var ”Sådan gør I 2015 til emailen år”. Det er et budskab, vi tror på, og som vi har set stor interesse for. Derfor valgte vi at recycle dette blogindlæg.

 

Skab momentum med content recycling på Twitter

Twitter er perfekt til korte nyhedshistorier og til at opbygge momentum over en længere periode, som I f.eks. tit ser det op til events. Vi brugte Twitter til content recycling ved, gennem en hel uge, at dele vi et nyt tip – der var en lettere omskrivning af blogindlæggets overskrifter.

 

Vi brugte hashtagget #emailtips og linkede til det oprindelige blogindlæg. Ved at bruge et hashtag øger I rækkevidde af jeres post samtidig med, at I gør det nemmere for læsere, der er specifikt interesserede i f.eks. email marketing at få jeres bidrag med.

 

Genbrug content som en infographics

 

Vi har travlt – og vi skal overskue mange informationer på få sekunder. Derfor er infographics blevet en af verdens mest populære content-typer på ganske kort tid.

Her kan I formidle komplekse problemstillinger, vise sammenhænge og gøre det så lækkert, at I pirrer modtagernes nysgerrighed. Når I rammer hovedet lige på sømmet, har jeres infographic uanet rækkevidde, både nationalt og internationalt. Og samtidig er det noget, som medierne også gerne vil dele!

Vi tog essensen af blogindlægget og visualiserede det som den hurtige vej til succes med email marketing. Nemt at overskue, nemt at dele og perfekt til de mange mennesker, der foretrækker visuel læring.

 

Sæt tid af til at content recycling

Når I genbruger jeres indhold forlænger I dets levetid og øger relevansen fordi I kan tilrettelægge det til de forskellige behov, jeres modtagere har. Gør det til en vane altid at tænke i, hvordan I kan genbruge content. Sæt f.eks. en reminder i kalenderen om, at I kan lave recycle indholdet efter 1 uge, 14 dage og 3 uger.

 



Hvad skal I huske ved content recycling? 

  1. Tænk i hvordan I bedst udnytter de forskellige kanaler, I er aktive på
  2. Tænk på hvordan jeres forskellige målgrupper foretrækker at lære nyt
  3. Gør det til en vane at tænke over alternative udgaver af jeres indhold

 

IIH Nordic er specialister i content marketing og marketing automation. Lige nu kan I få en gratis content ide, så I kan kickstarte jeres content marketing strategi.

 

 



Synes du dette indlæg var spændende?

Del det med dine venner på de sociale medier




Efterlad en kommentar


Hold dig opdateret

Få seneste nyt om indhold og events direkte i din indbakke