Lav forårsrengøring på din AdWords-konto (og dit skrivebord)

Skrevet af Mads Bøgh Larsen d. 28 apr 2015, 14:09


Det er forår! Og den smukkeste måde at fejre det på, er naturligvis at få gjort hovedrent i din AdWords-konto.

Dårlig kampagnestruktur på din AdWords-konto breder sig som mug i dit køleskab, fordi du aldrig er hjemme, arbejder alt for meget og har totalt tabt overblikket... Men det er forår og tid til at starte på en frisk.

Se at få ryddet ud i ældgamle annoncer, der bare ligger og fylder. Slet varianter med dårlig performance og opsæt A/B-tests med nogle nye friske tekster. Lav en klar struktur for dine annoncegrupper og sidst, men ikke mindst:

 

Brug etiketter og filtre konsekvent

Ved at implementere filtre og etiketter og bruge dem konsekvent, får du fuld kontrol over din konto og sparer masser af tid, hver eneste gang du vil have overblik over noget specifikt. Din optimering og rapportering bliver så meget nemmere.


 

Looking for somebody who can write essays for money? Then you found exactly what you've been looking for!

 

Brug etiketter og filtre systematisk

Du kan gemme op til ti etiketter / filtre som genveje på:

  • kampagne-,
  • annoncegruppe- og
  • søgeordsniveau


Etiketter kategoriserer og giver overblik over dine kampagner, mens filtre sparer dig masser af tid!

Vi opstiller filtre, der viser os forskellig performance, så vi kan pinpointe de kampagner, der trænger til optimering. Tænk over, hvilken data, der vil give mest værdi for dig at have hurtig adgang til - og sæt så et filter op.

Det kunne være dårlig Quality Score, lav CTR, trafik uden værdi, eller omvendt – ting der performer fantastisk, og som bør spredes ud på hele kontoen.

Vores erfaringer hos IIH Nordic siger: at med de rigtige genveje skal vi aldrig bruge tid på at lede forgæves efter noget.

Oftest har vi behov for at kunne isolere specifikke områder som fx:

 

Det giver lynhurtig adgang til de rette data. Nu kan du analysere, optimere og rapportere til kunderne langt mere systematisk.

 

Opret filter og gem:

 

Nu ligger dine gemte filtre hurtigt tilgængelige i AdWords.

 

Med de smarte genveje kan du lettere afgøre, hvor du får størst effekt på den kortest mulige tid. Og tid er det dyrebareste i verden.

Mulighederne er mange, men alt starter med filtre og etiketter, så sørg for at få dem brugt konsekvent.

 

Sæt fælles mål 

Næste gang du roder forgæves efter noget i AdWords, så tænk over om det skyldes forkert opsætning. Måske er I flere, der roder i samme konto og bruger forskellige tilgange. Stop det!

Brug faste genveje som filtre og etiketter. Der er meget tid at spare, så send et memo til eventuelle andre rodehoveder, så alle gør det samme fremover.

 

Lavthængende frugter smager bedst

Få dem plukket! Og brug så al den tid, du lige har sparet fremover på at få ryddet op på dit skrivebord eller lav noget newbiz for din fantastiske virksomhed.

Eller gå ud i forårssolen og nyd livet. Det er op til dig.

 



Synes du dette indlæg var spændende?

Del det med dine venner på de sociale medier




Efterlad en kommentar


Hold dig opdateret

Få seneste nyt om indhold og events direkte i din indbakke