10 one-liners fra SMX London 2015

Skrevet af Mads Bøgh Larsen d. 4 jun 2015, 14:14

 

 

En fantastisk inspirerende og lærerig SMX London blandt branchens klogeste hoveder er ved vejs ende.

Efter et sandt bombardement af oplæg, networking, tvivlsomme cocktails og spådomme om fremtiden i den digitale verden, er det blevet tid til at hive splinterne ud, og samle dem til noget brugbart. Her er de 10 citater om fremtidens search marketing, vi fik lyst til at dele med jer:

 

  1. "Mobile friendly is Customer expected - be multi device awesome" - Google.

 

  • Forbrugerne forventer allerede, at dine websites ser fede ud på deres mobil, så fremtidssikr jeres forretning med fokus på tværs af alle tænkelige enheder, så I er tilstede med fokus på den gode brugeroplevelse.

 

  1. “Be mobile friendly, not for your own sake, but for your customers!” - din konkurrent er kun et klik væk...

 

  • Brugerne forventer, at den information de søger, er tilstede i et brugbart format. Det gælder i alle faser og på alle platforme! Er i ikke det, så er der masser af konkurrenter som kan opfylde deres behov. Ja, det er samme pointe som nr. 1, men det er fordi det er dobbelt så vigtigt som alt andet. Andelen af søgninger fra mobile enheder er allerede over 50% på nogle markeder. Det sker med stor sandsynlighed også snart herhjemme.

 

  1. “Don’t just do remarketing, do it properly and be demanding to succeed!”

 

  • Re-marketing og segmentering er ikke noget der bare Men en strategisk og taktisk tilgang der skaber værdi for ens besøgende – det virker! – Stil krav til jeres bureauer om både dialog, gennemsigtighed og kompetencer.

 

  1. “We all do programmatic, but let’s become even better”

 

  • Data, både big (segmentering) og small (på individniveau) er gaven, vi som markedsaktører skal blive langt bedre til at udnytte!

 

  1. “Client mental state of trust and intent needs to dictate your message!“

 

  • Jeres besøgende har forskellige mindset, når de besøger jeres hjemmeside og to af de allervigtigste parametre er deres intentioner og hvor meget de stoler på jeres brand. Identificer disse parametre gennem deres adfærd og ret budskaberne derefter. F.eks. vil en direkte og returnerende besøgende tyde på lyst til konvertering, og at de stoler på brandet med et genbesøg fra foretrukne i deres browser. Den oplysning er guld værd!

 

  1. ”We are looking for the attention of one with many!”

 

  • På Sociale Netværk er det virksomhederne, der er fans og rækker ud efter opmærksomhed fra de rigtige segmenter gennem anderledes tiltag. Stop med at se jeres brands som centrum i universet. Dine følgere er centrum. Det sagde de også på konferencen sidste år og året før det, men nogle brands lærer det bare aldrig.
  • Forstå dine kunder. Plej dine målgrupper enkeltvis, eller som en samlet flok, hvis det giver mening for jer. Skriv som de skriver. Del det, de deler. Drik kaffe med dem. Spørg dem hvad de vil have og giv dem noget gratis. Content skal ikke sælge. Det skal engagere folk og plante frø i folks underbevidsthed, allerede før de når research-fasen.

 

  1. “Clicks are people, impressions are people! Be aware…”

 

  • Husk i hverdagens ræs, optimering og rapportering, at det HELE handler om mennesker. Der er mennesker bag jeres visninger og bag jeres kliks, og det er dem budskaberne skal tilrettes.
  • Data er et stærkt redskab, men aldrig selve løsningen!

 

  1. “Think in audience! Obvious, but do we use it enough?”

 

  • Gæt ikke på hvad der er bedst for jeres målgruppe. Vid det. Spørg dem. Test det.
  • Arbejd med personaer, pust liv i dem og skriv direkte til dem. Det skaber langt mere levende content. En YouTube-video der er målrettet Sofie, som er mellem 18 og 23 år, under uddannelse og er fysisk aktiv bliver en bedre video end en der er lavet uden nogen idé om modtageren! Hæng din persona op på væggen. Det er hende/ham I skal i dialog med, så alle i firmaet skal lære ham/hende at kende.

 

  1. ”Target your audience with the right message in the right time and right context “

 

  • husk at differentiere jeres budskaber alt efter hvor målgrupper befinder sig i deres forbrugerproces. Det er vigtig ud fra målgruppernes digitale spor at være bevidst og selektiv i hvilke budskaber som passer til deres respektive state-of-mind for at sikre den fremtidige konvertering.
  • Tænk ikke kun i købsfasen, men bliv positioneret rigtig hos din målgruppe, selvom der skulle være 1 år til de skal erhverve sig dit produkt.

 

  1. ”SERP is contantly changing”

 

  • Google elsker at teste og hele tiden udvikle sig. SERP-landskabet udvikler sig, og det har stor betydning i visse segmenter, set over en historisk periode. Søgeresultaterne for ”ejendomsmægler København” i 2014, er markant anderledes end de ser ud i 2015!
  • Google lavede 1.000 ændringer i AdWords alene sidste år, hvilket siger en del om kravet til at følge med, tage på AdWords-kurser og en masse search- og marketingkonferencer.

 

Det var de 10 learnings og inspirerende indslag, der gjorde størst indtryk på os. De bedste pointer, der opsummerer SMX London 2015 i en nøddeskal. Vi håber, de giver jer et godt billede af de digitale tendenser og fungerer som et plaster på såret, for jer der gik glip af en helt igennem pragtfuld konference.

Måske vi ses til næste år?



Synes du dette indlæg var spændende?

Del det med dine venner på de sociale medier




Efterlad en kommentar


Hold dig opdateret

Få seneste nyt om indhold og events direkte i din indbakke