Stjæl dagsordenen på konferencer med sociale medier

Skrevet af Niels Tybjerg d. 25 nov 2015, 09:46

19. November talte IIH's Steen Rasmussen på Digital Copenhagen konferencen.
Men IIH Nordic havde også 10 mand med, og de skabte ekstra opmærksomhed med en dedikeret indsats på sociale medier.

IIH-teamet til Digital CopenhagenNogle af de "socialt aktive medarbejdere hos IIH Nordic til Digital Copenhagen 

Konferencer er en oplagt mulighed for jeres medarbejdere til at komme ud og blive klogere og at udvide netværket. Men de er også en mulighed for jeres virksomhed i forhold til at skabe synlighed og at brande jer selv som en virkesomhed, der går op i høj faglighed og er engageret i det I laver.

Dette benytter vi os i høj grad af hos IIH Nordic, og Huset Markedsførings Digital Copenhagen konference var et godt eksempel.

For ud over, at Senior Partner Steen Rasmussen var på scenen med sin præsentation "The bounce rate is dead - 7 business critical questions any data-driven CMO should be able to answer", så havde vi sendt 10 medarbejdere med for at blive opdateret på det seneste nye.

Sug til jer - og del det med verden

Men de nøjedes ikke med at suge til sig af den seneste nye viden - de sørgede i høj grad også for at dele indhold fra konferencen videre på Twitter, Facebook og Linkedin. Og det i en grad, så det blev bemærket flere steder.

Overskrift.dk, der overvåger aktivitet på de sociale netværk i Danmark kommenterede det:

Og Huset Markedsføring lånte et af vores billeder til deres nyhedsbrev, hvor de takkede for de sociale delinger, der også blev samlet op på Storify:

Huset Markedsførings omtale i nyhedsbrevet

 

Sharing is caring - og den gode gerning kan betale sig

Så vi fik altså en masse synlighed ud af det, fordi vores medarbejdere var flittige til at dele indhold til deres egne netværk, hvor IIH selvsagt blev tagget. Og vi kunne være med til at styre, hvilken digital fortælling, der kom på dagsordenen fra konferencen til alle dem, der ikke selv deltog.

Derudover blev det også ekstremt synligt for potentielle kunder, der var på konferencen, at vi var til stede, og det blev i høj grad udnyttet til små, uformelle snakke rundt i krogene. 

IIH Nordics marketing automation strateg Jomar Reyes var den suverænt mest aktive Twitter-bruger på konferencen - følg ham på Twitter, hvis du vil have inspiration til, hvordan du selv gør det. 



Synes du dette indlæg var spændende?

Del det med dine venner på de sociale medier




Efterlad en kommentar


Hold dig opdateret

Få seneste nyt om indhold og events direkte i din indbakke