Fantastiske nye Searchmetrics features

Skrevet af Karsten Nygaard d. 9 mar 2016, 15:27

Det er ikke nogen hemmelighed at jeg i forvejen er meget begejstret for Searchmetrics, men jeg er nu helt oppe og ringe over dette fantastiske  værktøj. Idag har de lanceret nye features og dem vil jeg kort lave en gennemgang af her, da de på mange måder er banebrydende.

Mobile app rankings kan nu trackes i Google Play Store og Itunes

At have et tool der sammen med alle de andre trackings ting kan monitorere Mobile app rankings er helt unikt - og med deres brugervenlige teknologi har de nu gjort det endnu nemmere. For de websites der har brug for en holistisk tankegang omkring deres søgetilstedeværelse, er der her en plug and play feature som giver stor indsigt. Et website som Nemlig.com, Ikea eller Spies som alle har apps, vil de nu kunne danne sig et overblik over hvordan deres apps ranker på henholdsvis Google Play Store eller Itunes.

Fordelen er at de nu kan få et samlet overblik over deres synlighed og de kan også sammenlignet med konkurrerende apps.

Konkurrentsammenligning på keywords skaber content ideer

Med blot få klik kan du nu, finde alle de keywords som konkurrenten ranker på og som du ikke har i dit website. Det betyder eksempelvis at en redaktør på Ekstra Bladet vil kunne se alle BT´s keywords og lave indhold som de mangler. Dette værktøj er et helt specielt og kan være en guldgrube for de mange content folk, som sidder og mangler ideer til indhold.

Samtidig får du indsigt i hvor meget der søges på det enkelte ord og du kan nu prioritere dine nye artikler ... WIN WIN for enhver skrivende webredaktør.

Sammenlign enkeltsider mod hinanden

Når man arbejder med moderne web, kan det være vanskeligt at identificere forskelle og muligheder, når man sammenligner direkte med konkurrentens indhold. Men nu har Searchmetrics lavet en ny mulighed for direkte sammenligning.

Men herunder kan du se hvordan de forskellige sportsforsider hos BT og Ekstrabladet klarer sig mod hinanden og hos BT må de glæde sig meget over værdien af deres side.

Det gør at du fremadrettet kan lære af dine konkurrenter og du kan med dit indhold skabe dig klare fordele – alt sammen med blot få klik med musen.

Få en advarsel når dine moneypages er nede eller forsvinder

Searchmetrics har også gjort endnu mere ud af deres ”vagthund” produkt, så du kan simpelthen bede om at få en advarsel når der sker uventede ting med din side. Du får direkte besked når siden taber rankings og synlighed eller simpelthen bare er nede.

Det gør at du kan koncentrere dig om de vigtige ting, så som at optimere dit indhold og din performance.

Vil du vide mere om, hvordan Searchmetrics kan gøre en forskel for jeres forretning? Så deltag på vores webinar, hvor du kan se, hvilken forskel værktøjet gør. 

 



Synes du dette indlæg var spændende?

Del det med dine venner på de sociale medier




Efterlad en kommentar


Hold dig opdateret

Få seneste nyt om indhold og events direkte i din indbakke