Går du også glip af forretning ved ikke at bruge Messenger?

Skrevet af Camilla Krogh Christensen d. 22 feb 2017, 09:30

Kom foran konkurrenterne med Messenger Ads' kæmpe potentiale

Hver måned bliver der sendt over 1 milliard beskeder mellem privatpersoner og virksomheder (facebook.com). Disse beskeder giver dig mulighed for at yde en ekstra kundeservice, fortælle om dit produkt og ikke mindst at lave salg gennem Messenger. Hvis du ikke allerede er godt i gang, bliver du i denne artikel præsenteret for grundene til, hvorfor du burde komme ud af starthullerne og annoncere gennem Messenger.

Det er nu muligt at vælge Messenger som destination for dine annoncer i Facebook News Feed. Klik på dine annoncer vil derfor åbne en Messenger-tråd, hvor du selv har mulighed for at starte en samtale, der kan resultere i øget salg. Ligesom med andre annoncer på Facebook kan der både vælges målgruppe og besluttes, hvornår annoncen skal leveres.

Hvordan foregår kommunikationen?

Hvis dig og din forretning vil hurtigt i gang, kan der oprettes en simpel Messenger text - den tekst som dine mulige kunder skal møde, når de klikker på din annonce.

Det er også muligt at opsætte den mere avancerede structured message (JSON). Denne mulighed er klart at foretrække, da der her kan opsættes instant replies, en skræddersyet CTA-knap, samt billede funktioner og meget mere.

Dette giver dig mulighed for at sælge din forretning på bedst mulige måde, både i form af tekst og visuelle dele, idet øjeblik brugeren ankommer til Messenger.

Hvis du er bekymret for, hvordan I skal svare på alle henvendelser, kan I få hjælp til opsætte en chatbot hos IIH Nordic.

Her ses et eksempel på den simple Messenger text

 

Muligheder i Messenger, som stadig er i beta-version

Integrerede mobil websites i Messenger er en ny mulighed, som stadig er i beta-version. Denne mulighed lader dit mobile website blive integreret i Messenger. Dette giver bedre interaktion og kan give yderligere værdi til den samtale du har med din (mulige) kunde.

Dette åbner også op for endnu en spændende mulighed – det giver nemlig mulighed for at integrere købsflowet fra dit mobil site i Messenger. Dvs. at din kunde ikke skal sendes videre til dit site for at gennemføre et køb, hvor f.eks. langsom loadtid kan være nok til, at den potentielle kunde ikke gennemfører købet alligevel. Den potentielle kunde kan bruge betalingsoplysninger, som er gemt i Facebook/Messenger og kan derfor med ganske få klik foretage et hurtigt køb.

 

Nu er det din tur til at udnytte din forretnings fulde potentiale med Messenger. Du har mulighed for at være first mover og IIH Nordic hjælper gerne til.

Kontakt os her http://iihnordic.dk/kontakt eller via Facebook.



Synes du dette indlæg var spændende?

Del det med dine venner på de sociale medier




Efterlad en kommentar


Hold dig opdateret

Få seneste nyt om indhold og events direkte i din indbakke