Formuepleje Case

Skrevet af Redaktionen d. 1 jun 2017, 13:07

 

 

 

 

Forhistorie:

Formuepleje er Danmarks største privatejede kapitalforvalter. Formueplejes mål er at bevare og vækste formuer - i nævnte rækkefølge.

Formuepleje har før 2016 ikke haft mærkbare resultater på Facebooks betalte markedsføring.

 

Første kampagne:

I oktober/november 2016 fik IIH Nordic ansvaret for Facebook Lead Ads, hvor målet var at generere leads til Formueplejes Nyhedsbrev. Succeskriteriet var at få 20 leads til nyhedsbrevet.

Målgruppen var et “luksus”-segment i alderen 35-65+ i Danmark med interesse i bl.a. det finansielle marked, luksusvarer og ejendomshandel.

Der blev testet forskellige kreative elementer samt tekst. Se eksempel til højre.

 

Kampagnen performede godt, og med et budget på 6.250$ opnåede vi følgende resultat:

 

 

Remarketing:

Efter kampagnen målrettede vi indsatsen mod dem, der havde åbnet sign up formularen på Facebook, men ikke indsendt den, med en ændret tekst og billede for at overbevise dem om, at de skulle tilmelde sig.

Ved denne opsamling fik vi yderligere leads til den laveste leadpris i denne kampagne 

 

Anden kampagne:

På baggrund af den første kampagnes succes blev det i April 2017 planlagt at køre en ny kampagne på Facebook. Denne gang var målet at få målgruppen til at bestille intropakken.
IIH Nordic lavede en “almindelig” Facebook annonce, hvor vi førte brugeren direkte til Formueplejes hjemmeside, hvorfra brugeren kunne bestille en intropakke.

 Her testede vi et andet kreativt produkt hvor drømme var i fokus. Det var igen målrettet mod “luksus”-målgruppen, men denne gang testede vi også en yngre “luksus”-målgruppe i alderen 25-35 år.

Resultatet var fantastisk og med et budget på 1.400$ opnåede vi følgende resultater:



Synes du dette indlæg var spændende?

Del det med dine venner på de sociale medier




Efterlad en kommentar


Hold dig opdateret

Få seneste nyt om indhold og events direkte i din indbakke