Highlights fra vores events

Highlights fra vores events i marts

I marts afholdt vi to succesfulde events, hvor fokus var på online videoannoncering og data driven personas. Hvis du var så uheldig at gå glip af arrangementerne, har vi samlet et par highlights til dig her.

 

Videoannoncering

Den 23. marts åbnede vi dørene op for vores videoannoncerings event, hvor Henrik Stenmann, Martin Trasmundi og Camilla Krogh snakkede om videostrategi. Der blev åbnet op for det enorme potentiale, der gemmer sig bag kanaler som YouTube og Facebook.

Tendensen taler sig eget klare sprog. Online video vokser med lynets hast og flere undersøgelser og cases viser også, hvordan engagementet stiger blandt brugerne, når de bliver eksponeret for video. Men på trods af tal og tendenser, der taler for online video, så er der stadig mange virksomheder, der tøver med at tage springet og flytte det tunge TV-budget over på kanaler som Facebook og YouTube. Stil dig selv spørgsmålet, hvordan er mine egne TV-vaner? Og endnu vigtigere, hvordan tror du din målgruppes TV-vaner er?

Hvis din målgruppe er den yngre del af befolkningen, bliver du måske overrasket. De unge sidder IKKE foran TV’et.

Når dagen er omme, så handler al markedsføring om at skabe mere forretning og for mange også øget brandkendskab. Uanset om du vælger Facebook eller YouTube som din platform til videoannoncering, så kan du tracke effekten af din indsats. Du kan dermed begynde at lave skarpe ROI-beregninger og på den måde se, hvor lidt eller hvor meget værdi, dine kampagner har skabt for virksomheden.

 

Data Driven Personas - Profile Clouding

Sammen med vores partner Apsis holdt IIH Nordic den 30. marts et fælles morgen event. Her var der fokus på Data Driven Personas, og hvordan du udnytter al din data og kan personalisere din markedsføring. På scenen havde vi IIH Nordic Jomar Reyes og Casper Radil sammen med Apsis’ COO Gordon Savage, der sammen førte deltagerne igennem det at arbejde intelligent med sin målgruppe og brugere.

Hvis du vil lave datadrevet marketing handler det i høj grad om at kende sin målgruppe, og vide hvor og hvornår, du som virksomhed skal kommunikere med dem. Spray’n’pray og ‘one size fits all’ strategier er fortid. Nu handler det om at arbejde intelligent med personaer og berige dem med relevant data. Gør du det, vil du hurtigt opdage, hvor stor en direkte impact det har på optimering af hele brugerrejsen. På den måde gør du også din markedsføring relevant og vedkommende for målgruppen, som i sidste ende øger din performance og ROI. Med teknologier som f.eks. Data management platforme, profile clouding, Marketing Automation gør, at vi nu kan agere på brugeradfærd og personalisere markedsføringen ned til mindste detalje, så den er skræddersyet til den enkelte bruger samt tid og sted.