Kursus i sociale medier

Vi deler ud af 10 års erfaring om, hvordan du når din målgruppe på sociale medier

Kom på kursus hos IIH Nordic i København og få indsigt, tips og cases, der giver jer succes med strategi og eksekvering på de sociale medier

Ifølge Danmarks Statistik er 67 % af danskere mellem 18 og 67 år aktive på sociale medier. Og de fleste danske virksomheder har opdaget, at sociale medier kan være en effektiv vej til nye kunder eller til at styrke båndet med de eksisterende. 

Men alt for få får fuldt udbytte af sociale medier

På vores kursus i sociale medier lærer du:

  • Hvorfor sociale medier er en del af vores digitale økosystem i dag
  • Vores 4-trins proces, der får dig godt i gang med sociale medier
  • Hvordan du måler effekten og kommunikerer til din organisation og ledelse om sociale medier
  • Do’s and don’ts – samt konkrete tips, der får dine posts delt 

 

IIH Nordic er et af Danmarks førende digitale bureauer og hjælper nogle af Danmarks største virksomheder med at udnytte mulighederne på de sociale medier - som konstant er i forandring. 

Lad vores viden komme din virksomhed til gode med et effektivt kursusprogram, der viser, hvordan du optimerer jeres egen strategi for sociale medier, giver dig tips til effektiv eksevkering og klæder dig på til at udnytte de intelligente annonceringsmuligheder på sociale medier fuldt ud.


Få din egen idé til delevenligt content med hjem 

Undervisningen inddrager jeres egne sociale virksomhedsprofiler som eksempler, så du får konkrete, handlingsanvisende tips. Du får også en skræddersyet ide til delevenligt content med hjem – så du er klar til at gå i gang med det samme.


 Over 1000 kursisister har deltaget på vores kurser.

Tidligere kursister udgør blandt andet:

 

Du får overblik over sociale medier i dag

På kurset får du overblik over, hvilken indflydelse sociale medier har på virksomheders kommunikation og handlemuligheder. Ud over et overblik over sociale medier i dag, dykker vi ned i en række platforme.

Ud fra aktuelle cases, gennemgår vi de vigtigste kendetegn ved fx Facebook, LinkedIn og Twitter, og deler hvordan du skaber engagerende posts, hvordan du udnytter annonceringsmuligheder, hvilke KPI’er du kan opstille og hvordan du måler effekten. 

Vi kobler teori med praksis og masser af øvelser, der kickstarter din strategi for sociale medier

Undervisning veksler mellem teori og praksis og vi sørger for, at du får fuldt udbytte af din nye viden med masser af øvelser, der giver dig byggestenene til jeres strategi for sociale medier. Vi har samlet et ton af aktuelle og lærerige cases fra Danmark og udlandet.

Ud fra dem gennemgår vi do’s and don’ts ved sociale medier og fortæller, hvordan du bedst udnytter hver enkelt platform – uden at havne i sociale kriser. 

Der er tid til diskussion med de andre deltagere, så vi hele tiden bliver klogere ud fra egne og andres erfaringer.


Programmet for kurset

09:00 7 grunde til sociale medier

09:20 5 klassiske fejl 

09:30 Platforme og cases 

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter 
  • YouTube

12:00 Frokostpause - netværk med de andre deltagere

12:45 Do's and don'ts

13:00 Strategi og eksekvering

13:30 Sociale medier og SEO 

14:30 Content marketing og sociale medier

15:30 Effektmåling og KPI'er

16:00 Tak for i dag, afrunding - spørgsmål og svar

Du får naturligvis tilsendt kursusmateriale efter kurset, så du straks kan komme i gang med at forbedre jeres sociale medie strategi og udnytte den viden du har fået.

Uanset om I håndterer sociale medier og annoncering internt eller eksternt er kurset relevant for dig. 

Sådan får du succes på sociale medier

Giv dig selv en dag på vores kursus i sociale medier i København. Så klæder vi dig på til at:

  • Lægge en strategi for markedsføring i de sociale medier
  • Eksekvere effektivt - uden at bruge oceaner af tid
  • Måle effekten af jeres indsats på sociale medier
  • Styrke relationen til jeres kunder og øge brand awareness på sociale medier

Praktisk information

Sted: Artillerivej 86, 2300 Kbh S

Varighed: Kl. 9.00-16.00

Forplejning: Fuld forplejning

Max deltagere: 10

Pris: 4.800 kr. ekskl. moms

Kommende kursusdatoer

25 oktober 2016


Efter kurset kan du 

 

Måle effekten af din indsats på de sociale medier og opstille KPI'er

Recycle indhold på tværs af sociale medier, der sikrer sammenhæng 

Opbygge et fællesskab omkring jeres brand

Generere nye ideer til content, der styrker engagementet

Målrette annoncer millimeter præcist og identificere jeres målgrupper

Udnyttet styrker og fordele ved hver kanal


Et kursis i sociale medier styrker dine digitale kompetencer

Hvem er målgruppen for IIH Nordics kurser i sociale medier?

Målgruppen er dig, der på den ene eller anden måde arbejder med kommunikation i det daglige. Det kan både være den marketingansvarlige, kommunikationsmedarbejderen, tekstforfatteren eller den projektansvarlige, der administrerer virksomhedens brug af sociale medier.


Næste skridt

Tilmeld dig kurset og vælg dato allerede i dag! Hvis du har spørgsmål til vores kurser i sociale medier eller har brug for en skræddersyet workshop, så kontakt os eller ring til os på telefon 70 20 29 19.

Hvis du er intereresseret i komme i dybden med annoncering på de sociale medier, har vi et kursus målrettet dette.


Niels Tybjerg er kursusholder og specialist i sociale medier

Kursusholder

Niels Tybjerg

Niels arbejder strategisk med konverteringsoptimering, content marketing, social media, marketing automation og email flows for nogle af landets største brands inden for B2B og B2C

Mød Niels her
Kursusholder

Kursusholder

Sofie Hermansen

Sofie arbejder med sociale medier og content marketing. På kurset introducerer hun de mange platforme, viser cases og giver jer tips til en effektiv social medie strategi.

Mød Sofie her

Stine Grove

"Et virkelig godt og informationstungt kursus, og en meget kompetent kursusholder!"

Kaare Fuglsang Toft, Digital Key Account Manager

"Spændende kursus hvor man kommer rigtig godt rundt om de forskellige sociale medier og får et indblik i hvordan vi bruger dem bedst."

Britt Lightbody, Marketing Specialist

"Hvor er jeg bare glad for at have været på kursus hos jer - det har været en kæmpe hjælp til at komme rigtig i gang med Facebook!"

Michael Barfoed, Head of Digital Sales

"Jeg gik derfra med masser af knivskarpe indsigter og konkrete output, som vi helt sikkert vil implementere fremover."

Thomas Damsgaard, Nordic eCommerce Manager

"Super kursus, med super kursusholdere. Vi fik forklaret de nørdede ting på en spændende måde. Jeg kunne tage en hel del med hjem :-)"

Jonas Ebbe, Projektleder

"Det er altid en fornøjelse at komme hos IIH, jeg har taget næsten alle deres kurser og har altid haft et eller flere guldkorn med hjem der har tjent sig selv hjem mange gange."

Carsten Suhr, Online Communications Manager

"Meget velstruktureret og inspirerende kursus med gode formidlere, der både er meget vidende omkring emnet og er åbne for dialog og spørgsmål."