Danmarks skarpeste til web analytics for tredje år i træk

Som det eneste bureau nogensinde har IIH Nordic vundet prisen som Danmarks mest kompetente webanalysebureau tre år i træk i den årlige MyImage undersøgelse.

“Vores klare mål i 2014 var, at alle medarbejdere skulle Google Analytics certificeres. Vi tror på, at du skaber det bedste fundament for forretning med datadrevne beslutninger – og det bunder i en god forståelse for analytics uanset om vi arbejder med SEO, SEM, content marketing eller digital strategi,” forklarer CEO & Senior Partner Henrik Stenmann.

MyImage undersøgelsen fra BureauBiz er baseret på svar fra over 700 marketingansvarlige og IIH er glade for, at beslutningen om at lade analytics gennemsyre hele virksomheden har båret frugt.

 

En af de få Google Analytics Premium certificerede i Norden

2014 var også året, hvor IIH blev Google Analytics Premium certificerede. Det betyder, at IIH er et af de få huse i Norden, der må supportere Google Analytics Enterprise løsninger. En høj faglighed indenfor webanalyse er altafgørende og derfor har virksomheden blandt andet fået tre medarbejdere certificeret i COMscore og tre medarbejdere certificeret i TEALIUM på tag management.

 

Webanalyse uden handling har ingen værdi

Webanalyse er grundstenen i alt IIH Nordics arbejde – fra datadrevet søgemaskineoptimering til intelligent brug af online annoncering og løbende evaluering og optimering af websites.

Mange virksomheder har et kæmpe potentiale for at udnytte deres data endnu bedre, så de kommer skridtet videre fra rapportering – over til visualisering og handling. Det har IIH blandt andet hjulpet Danfoss, Arla og VELUX med i 2014. Med ansættelsen af Director of Analytics & Execution, Jonas Damgaard-Nielsen, der har næsten 10 års erfaring fra Adobe, senest som chef for den danske, nordiske og tyske konsulentafdeling, styrkes området yderligere.

 

IIH Nordic samler webanalytikere fra hele verden

Udover at arbejde med analytics internt og for kunderne, er det vigtigt for IIH Nordic at være med til at sætte scenen for webanalyse, så hele branchen kan mødes, netværke og lære nyt.

Sidste år blev de gratis Web Analytics Wednesdays (Mega WAWs) besøgt af 400 mennesker i snit og IIH satser på at gentage succesen i år – første WAW er allerede i kalenderen til d. 11. marts i København. Tilmeld dig WAW gratis her