Henrik Stenmann

Specialist i online markedsføring, dataindsamling og analyser af brugernes adfærd på nettet

Henrik Stenmann, Senior Partner

Henrik Stenmann er Senior partner i IIH Nordic og specialist i online markedsføring, dataindsamling og analyser af brugernes adfærd på nettet. Henrik varetager salg af IIH Nordics produkter og ydelser sammen med partner Steen Rasmussen, og han beskæftiger sig blandt andet med online strategi, AdWords og søgemaskineoptimering. 

Henrik Stenmann - Senior Partner i IIH Nordic og specialist i online markedsføring

Henrik har arbejdet professionelt med nettet siden 1999

Henrik Stenmann er HA/Cand merc. uddannet fra CBS med et fokus på sales management, kommunikation og e-business. Henrik har arbejdet professionelt med internettet siden 1999, og han har været med til at etablere onlinesuccesen Intervare.dk. Efterfølgende har han specialiseret sig i online analyser, dels gennem en ansættelse hos Analyse Danmark, som online analyse konsulent, og dels som Digital Business Expert hos rådgivningshuset Deducta.

Mød Henrik Stenmann på LinkedIn

Medstifter af Intervare.dk

Henrik Stenmann var medstifter af internetvirksomheden intervare.dk (i dag nemlig.com), der allerede i 1999 begyndte at sælge dagligvarer via internettet til hjemmeplejen. Intervare.dk har i dag over 100 ansatte og en omsætning på cirka 150 mio. Det var gennem Intervare.dk, at Henrik fik sit praktiske kendskab til digital kommunikation samt værdifuld erfaring med online salg & markedsføring, distribution og service.


Analysekonsulent hos Analyse Danmark

Henrik Stenmann fortsatte sin karriere som analysekonsulent i Analyse Danmark. Det er et analyseinstitut med speciale i online dataindsamling og online analyser. Analyse Danmark var det første analyseinstitut, som valgte at fokusere udelukkende på nettet. Her specialiserede han sig blandt andet i spørgerammer til markedsundersøgelser, kundetilfredshedsanalyse og brugerundersøgelser. Kunderne var blandt Danmarks største såsom: Danske Bank, Coloplast, TDC, BG Bank, Sonofon, e-Boks, RD og Novo Nordisk.


Deducta gav det metodemæssige fundament

I 2004 kunne Henrik Stenmann ikke lære mere hos Analyse Danmark, og derfor startede han i Deducta for at styrke sit metodemæssige fundament. Her opbyggede Henrik Stenmann kompetencer inden for logfilsanalyser, statistikprogrammer og optimering af hjemmesider.


Møde kundens behov 'just in time'

De seneste år har Henrik Stenmann specialiseret sig i online salgsprocesser med fokus på at møde kundernes digitale, mentale og fysiske behov 'just in time'. Gennem årerne har Henrik rådgivet og vejledt flere større danske virksomheder såsom Krak, Eniro, Telia, Tivoli, Jyske Bank, DONG Energy, CBB, Codan og Grundfos.


Vidensdeling i 'Tænketank' på CBS

Henrik har også været tilknyttet en 'Tænketank' på CBS med fokus på vidensdeling og optimering gennem 'best practice' tankegangen. Tænketankens arbejde og analyser var rettet mod, at man hele tiden anvender kunders adfærd og købsmønstre baseret på facts fra logfilsanalyser og brugerundersøgelser til at opnå de ønskede resultater.

Hvis du ønsker yderligere informationer, eller er interesseret i at høre om, hvad IIH Nordic kan gøre for dig, så er du velkommen til at kontakte Henrik Stenmann pr. mail eller på telefon +45 51 80 10 90.

Henrik Stenmann er kursusholder både internt og eksternt