Steen Rasmussen

Specialist i online analyser og brugeradfærd

Steen Rasmussen, Senior Partner

Steen Rasmussen er Senior partner i IIH Nordic. Han har tidligere arbejdet for Deducta, Adera & Brændpunkt og har en baggrund inden for metodeudvikling, brugervenlighed og forretningsmæssig udnyttelse af internettet. Han varetager salg af IIH Nordics produkter og ydelser sammen med partner Henrik Stenmann. Steen har ansvaret for online analyser og forskning inden for brugeradfærd og online salg.

Startede som freelance tekstforfatter

Steen Rasmussen er oprindeligt uddannet i Public Relations fra Roskilde Universitet, og han har erfaring fra online verdenen siden 1999. Han startede sin digitale karriere som freelance tekstforfatter med speciale i online content hos webbureaet Brændpunkt, men fik hurtigere en bredere fokus, der blandt andet omfattede GUI (graphic user interface), brugervenlighed og navigation.

Mød Steen på LinkedIn

Steen Rasmussen - Senior Partner i IIH Nordic

Chef for brugervenlighed i Adera

Da Brændpunkt i 2000 blev opkøbt af det svenske internetbureau, Adera AB, blev Steen ansat som chef for afdelingen for brugervenlighed. I løbet af hans tid i Adera nåede Steen Rasmussen at blive chef for det interne 'Center of Excellence' for brugervenlighed, som rådgav syv lande om brugervenlighed, adfærd og resultater. Det var i forbindelse med dette arbejde, Steen gjorde sig tanker omkring effektmåling af hjemmesider, resultatorienteret brugervenlighed og motiverende design.


Grundlægger af Deducta

Da Adera i 2001 trak sig ud af det danske marked, grundlagde Steen Deducta sammen med Kim Alsbæk. Kim Alsbæk havde ansvar for salg og design, og Steen havde ansvar for udvikling af opbygning af metode og tests samt gennemførelse af analyser. Efter Steen Enegaard blev partner i Deducta i januar 2004, blev Steen Rasmussen chef for brugervenlighed, analyse og forskning frem til han forlod Deducta i juni 2005.


Digital kommunikation, forelæsninger og workshops

I Steens karriere hos Brændpunkt, Adera og Deducta har han blandt meget andet lavet analyser og optimeret digital kommunikation for Microsoft Danmark, Mærsk Sealand, Johnson & Johnson, General Electrics, Dansk Industri, Danmarks Radio, PostDanmark, Kræftens Bekæmpelse og Tivoli. Steen har også holdt forelæsninger og workshops for blandt andre Shell, ISS, Coloplast, Københavns Universitet og Syddansk Universitet. Steen underviser både internt og eksternt.

Hvis du ønsker yderligere informationer, eller er interesseret i at høre om, hvad IIH Nordic kan gøre for dig, er du velkommen til at kontakte Steen Rasmussen pr. mail  eller på telefon +45 26 21 05 95.