Marketing automation

Kombinationen af marketing automation og integration af CRM-data er et effektivt middel, der giver jer et vigtigt forspring i jeres B2B-marketingstrategi. Ved at automatisere og personalisere marketingprocesser kan I spare tid og ressourcer – og samtidig opnå bedre resultater.

Forvandl leads til kunder med B2B marketing automation og CRM

Konkurrencen i B2B-verdenen er intens, og kundernes opmærksomhed er sparsom. Derfor er det helt afgørende at optimere marketingindsatsen, så der kan skabes dybe relationer til målgruppen. Hos IIH Nordic kan vi hjælpe jer med at effektivisere marketingprocesserne – og vi kan rådgive jer om, hvordan I kan nå ud til potentielle kunder på en mere personlig og målrettet måde. 

Med marketing automation kan I automatisere opgaver som email-marketing, leadgenerering og lead scoring. Derudover er det muligt at tracke og analysere data fra jeres marketinginitiativer. Ved hjælp af avancerede værktøjer og software kan I få indsigt i, hvordan jeres kampagner og aktiviteter performer. Det gør det muligt at foretage datadrevne beslutninger og optimere marketingindsatsen.

Ved at integrere Customer Relationship Management (CRM) i jeres marketing automation-strategi, kan I tage jeres kundehåndtering til et nyt niveau. CRM-systemer giver jer mulighed for at centralisere alle kundeoplysninger og interaktioner. Det betyder, at hver gang en kunde interagerer med jeres virksomhed, bliver deres præferencer og adfærd registreret og analyseret. Med disse data kan I skabe skræddersyede kampagner, der taler direkte til individuelle kunders behov og interesser.

Marketing automation og CRM hjælper samtidig med at styrke samarbejdet mellem salg og marketing. Integrationen af CRM i marketing automation sikrer en konstant strøm af opdateret og relevant information mellem salg og marketing. Ved at automatisere processer som lead nurturing og lead scoring kan jeres marketingafdeling levere bedre kvalificerede leads til salgsteamet. Dette kan øge effektiviteten og i sidste ende forbedre samarbejdet mellem de to afdelinger.

Når I optimerer marketingprocesserne, er det ikke kun en gevinst for jer som B2B-virksomhed. Det giver også en bedre kundeoplevelse med mere målrettede og personlige budskaber, som øger chancerne for at tiltrække og fastholde jeres kunder.

muusfoto_IMG_3162 (1)

Disse udfordringer har vores kunder ofte med marketing automation og CRM

Der kan være flere grunde til, at B2B-virksomheder har udfordringer med at anvende marketing automation og CRM-data. Nogle af de typiske problemstillinger, vi møder hos vores kunder, er:

  • De har svært ved at måle ROI. Marketing bruger mange ressourcer på landingssider, annoncer og indholdstilbud, men det er sjældent, at de er i stand til at afgøre, hvilke aktiviteter der genererer muligheder.
  • De udnytter hverken de tilgængelige CRM-data eller det faktum, at de har mulighed for at markedsføre ud mod et engageret publikum. 
  • Marketing og salg understøtter ikke hinanden. Marketing fokuserer på ikke-værdiskabende KPI’er, og salg kontakter ikke de leads, der kommer fra marketing.

Kan I genkende nogle af problemstillingerne fra jeres forretning? Vi kan rådgive og assistere i, hvordan I anvender en marketing automation platform til at forbedre jeres kunderelationer, øge salget og styrke jeres brand.

Få ekspertrådgivning og udnyt fordelene ved marketing automation fra dag ét

Uanset om I allerede har stiftet bekendtskab med marketing automation, eller om I er helt på udebane, når snakken lander på optimeringsprocesser, arbejder vi ud fra jeres behov og ønsker. Et samarbejde med os er defineret ved en helhedstilgang, der sikrer, at I får udnyttet jeres potentiale til fulde, inklusiv integration af CRM-strategier.

Vi går systematisk til værks, og vores tilgang til marketing automation og CRM indeholder følgende skridt:

  • Definition af kunderejsen
  • Udvikling af en Ideal Customer Profile (ICP)
  • Rådgivning i forhold til marketing automation software
  • Udvikling af segmenteringsstrategier i forhold til marketing automation tools
  • Plan for implementering af marketinginitiativer
  • Løbende hands-on support og eksekvering

 

Vi tilbyder hjælp til fuld implementering af  marketing automation og kan også understøtte jer, hvis I udelukkende ønsker rådgivning i forhold CRM-strategi. Derudover yder vi support, når de udvalgte marketing automation tools er implementeret. Med guidance fra vores erfarne specialister vil I opleve, hvordan marketing automation og CRM-data kan øge omsætningen, skabe mere personlige kundeoplevelser og nedbryde siloer mellem marketing og salg.

6 gode grunde til at samarbejde med os

  1. Vi sikrer, at det rette budskab bliver sendt til den rette kunde på det rette tidspunkt
  2. Vi opsætter rapportering, så I løbende kan følge med i udviklingen
  3. Vi hjælper jer med at få mest muligt ud af jeres data
  4. Vi giver forslag til marketing automation systemer, der kan vokse med jeres virksomhed
  5. Vi faciliterer evaluering af leadkvalitet, så der er overensstemmelse mellem jeres marketing- og salgsafdeling
  6. Vi arbejder med nogle af de største B2B-virksomheder i Norden

KONTAKT OS

Modtag IIH Nordic nyhedsbrev og hold dig opdateret på trends, services og viden.