Blogging - inddrag brugerne

Skab dialog og engager jeres målgrupper

Blogging viser jeres menneskeligheden i jeres brand

Ved at blogge skaber I dialog mellem enkeltpersoner og virksomheder, så jeres brugere bliver en del af virksomhedens markedsføring. Når I blogger om emner fra virksomheden, der er relevante for jeres målgruppe, kan I få dialog med brugere og få hurtig respons på deres holdninger til jeres budskaber. Samtidig er blogging et effektivt værktøj til at blive mere synlig i søgemaskinerne på relevante søgeord.


Blogging via IIH Nordic giver jer en større stemme i branchen

Blogging - en direkte kommunikationskanal

Fra et virksomhedsperspektiv kan en blog være et effektiv værktøj til at få virksomhedens brugere i tale og dermed skabe en dialog. En kritisk forbruger, der udtaler sig positivt eller negativt omkring et specifikt produkt, kan få sit budskab ud til alle, der ønsker at høre - og dermed bliver det en direkte markedsføringskanal:

  1. Brugere er en del af brandet
  2. Styrk relationen mellem enkeltpersoner og jeres brand
  3. Synliggør jeres brand og få mere trafik til jeres hjemmeside

Retningslinjer for blogging

Som virksomhed er man dog som udgangspunkt nødt til at skabe nogle klare retningslinjer for, hvem der blogger, hvornår de blogger og hvilke emner der blogges om.

 

  • Hvad ønsker jeres virksomhed at få ud af at blogge - og til hvem?
  • Hvordan forholder virksomheden sig til kritik på bloggen?
  • Hvem skal blogge i virksomheden?

 

  • Skal medarbejdernes indlæg censureres?
  • Har jeres virksomhed de fornødne ressourcer til at drive bloggen?
  • Har jeres virksomhed mod på at blogge?

Sådan kommer I i gang med blogging

Det er essentielt, at der fastsættes en strategi for, hvordan bloggen håndteres og opdateres. IIH Nordic har i flere omgange udformet blog setups og rådgivet virksomheder i forbindelse med corporate blogging.