Personas

Få dyb indsigt i jeres kernekunder

Få større indsigt i jeres kunder og prospects med personas

De fleste virksomheder ved alt for lidt om, hvad der får deres kunder til at løfte armene i begejstring, hvad brugerne tumler med af daglige irritationsmomenter og hvad der skal til for, at de kalder en arbejdsdag god. De ved ikke i hvilke situationer, brugerne interagerer med deres produkt eller hvorfor de besøger deres hjemmeside. Derfor understøtter jeres content og kampagner ikke kundernes beslutningsprocesser og I går glip af at konvertere leads til kunder.

Hvad er jeres brugeres udfordringer?

En persona-kortlægning skal give jer svar på, hvad jeres brugeres behov, udfordringer og succeskriterier er.

Hvor søger de efter informationer?

Vi kortlægger hvor de søger efter inspiration, ny viden og råd fra netværket.

Hvordan er de forbundet?

Undersøgelser viser at der er op mod 8 personer involveret i beslutningsprocesser. Få kortklagt deres indbyrdes relationer.


Personas er portætter af jeres ideelle kunder

En persona er en fiktiv karakter med generelle træk, der beskriver de forskellige behov, mål og observerede adfærdsmønstre jeres aktuelle og potentielle kunder har. Personas gør jer mere relevante for jeres kunder, og sætter ord og billeder på lige præcis de professionelle aktører, I har brug for at tiltrække, engagere og udvikle til kvalificerede leads.

Personas er vejen til klar og mere menneskelig markedsføring

En persona gør det ikke alene

En persona kan være bindeleddet i jeres organisation og en fælles reference for f.eks. salg, marketing og administrationen. Men det kræver, at I knytter dem til jeres content strategi og bruger dem som et fast holdepunkt, når I planlægger alt fra events til hjemmeside og endda produktudvikling.


Nye personas kan hjælpe jer til at tænke kreativt og lave nye bedre kampagner

Vi sikrer jer optimalt udbytte af jeres personas

IIH Nordic har erfaring i at opbygge personas og lægger en strategi, der sikrer jer optimalt udbytte. Vi knytter dem til jeres email marketing, kundernes beslutnings- og købsproces og kan opsætte tracking, så I løbende kan justere eller udbygge jeres persona landskab. Vi råder over specialister til dataindsamling, segmentering, storyboarding samt strategi for operationel brug af personas.

  1. Knyt personas til email marketing
  2. Opsæt tracking, så I ved hvad der virker
  3. Juster personas løbende

Brian Lund, Project Manager

"IIH har givet os kompetent sparring i forhold til vores online forretning - kreativt såvel som analytisk. De har i flere tilfælde fået brikkerne til at falde på plads, så vi kunne komme videre med det væsentlige."

Britt Lightbody, Marketing Specialist

"Hvor er jeg bare glad for at have været på kursus hos jer - det har været en kæmpe hjælp til at komme rigtig i gang med Facebook!"

Tag på content marketing kursus og styrk de digitale kompetencer

Tag på content marketing kursus

Se info og datoer her