Udnyt YouTube potentialet med datadrevet tilgang

Video vækster mest af de store online kanaler (38%)

Brug jeres markedsføringskroner intelligent med YouTube

Mere end 300 timers video uploades hvert minut på YouTube, og kanalen er et fast stop på jeres kunders købsrejse.

Vi kan optimere jeres YouTube-annoncering, så I rammer den rigtige målgruppe, får fuld valuta af budgettet og binder YouTube effektivt sammen med jeres øvrige kanaler. 

Video er afgørende del af jeres kunders købsrejse

Video er det hurtigst voksende reklameformat. 38% af brugerne på YouTube har brugt kanalen til at researche et produkt, før de foretog købet. Med YouTube får I blandt andet:

  • Lav visningspris for jeres annoncer
  • Millimeter præcis segmentering
  • Uvurderlig viden om jeres brugere og hvordan jeres annoncer performer


YouTube annoncering giver jer detaljerede data og avanceret målretning

Danskerne er storforbrugere af YouTube. 1,2 mio. danskere er på YouTube hver dag, og for målgruppen 15-45 år er YouTube Danmarks største kommercielle tv-kanal.

Og YouTube kan noget de gængse tv-kanaler ikke kan: Segmentere reklamer til specifikke målgrupper – som I selv definerer. Det giver jer mulighed for en langt højere konvertering, og I får mulighed for at skrue op og ned for budgettet løbende.

  • Vælg jeres målgruppe ud fra demografi, interesser, geografi, søgeord mv.
  • I betaler først, når brugeren har set over 30 sekunder af jeres video
  • Data om hvordan jeres annoncer performer: hvor meget der er set, hvor mange klikker videre mv.

Men udover at ramme modtageren på YouTube, så skal I i lige så høj grad sørge for at binde jeres kanaler sammen.

Vi tager gerne et kig på jeres YouTube potentiale, og kommer med et bud på hvor I kan optimere. 


3byggetilbud.dk satte brugeren i centrum

Og øgede leverandørtilmeldingerne eksplosivt.

Ved hjælp af YouTube annoncering, koblet med AdWords og avanceret segmentering, øgede vi sammen med 3byggetilbud.dk antallet af leverandørtilmeldingerne med 284%. I samme periode oplevede de 35% stigning på deres brandnavn - og som bonus steg antallet af indsendte byggeopgaver med 32% i kampagneperioden.

Kopenhagen Fur nåede i mål på den halve tid

Kopenhagen Fur brugte YouTube annoncering, da de søgte nye folk til produktionen. Kampagnen var så stor en succes, at de kunne lukke annonceringen halvvejs. Da havde de modtaget så mange ansøgninger og fundet de folk, som de skulle bruge. 


Se hvordan I markedsfører jer effektivt og udnytter potentialet med YouTube annoncering

Martin Trasmundi er en prisbelønnet YouTube specialist og rådgiver i IIH Nordic.

I hans præsentation kan I blive klogere på:

  • Sådan får I fuldt udbytte af YouTube annoncering
  • Inspirerende cases, der viser, hvordan annoncering giver kunder og bedre branding

Bliv klogere på jeres muligheder med YouTube 

Hvis I er interesserede i at høre mere om, hvordan I indfrier jeres potentiale med YouTube annoncering, er I altid velkomne til at gribe fat i os - helt uforpligtende.
Vi kontakter jer senest inden for 1 arbejdsdag, hvis I har brug for hurtigere svar kan I altid fange os på 70 20 29 19.