Sociale medier

Skab engagement og dialog på sociale medier

Lad os optimere jeres sociale medie-strategi

På de sociale medier kan I skabe og udbygge relationer mellem jer og jeres kunder. På de sociale medier har I alle muligheder for effektfulde tiltag og for at nå en eksponentielt voksende målgruppe. Det kræver, at I:

  1. Giver noget af jer selv og har styr på jeres modtagere
  2. Leverer relevant content
  3. Sætter mål og tracker effekten af jeres tiltag

I Danmark bruger vi typisk LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest og Google+. Men tilgangen til dem og det indhold, der deles, er vidt forskellig fra medie til medie. Hos IIH ved vi, hvad der virker i de forskellige kanaler, og kan rådgive jer om brugen baseret på jeres forretning. Har I overvejet at annoncere på sociale medier?


Få mere ud af sociale medier end likes

40 % af alle danske virksomheder bruger sociale medier og langt de fleste har opdaget, at det tager både tid, planlægning og en målrettet indsats at engagere følgere. I er måske startet med at vælge et par kanaler og prøver jer nu frem med et par posts om ugen. Men hvis I reelt vil opnå mere end bare likes, anbefaler vi, at I opsætter mål for hvem I vil tiltrække, hvordan I vil konvertere dem til kunder og hvilket content, der vil motivere dem. Og uden KPIer og effektmåling er det svært at nå i mål.

Bliv klog på KPIer og effektmåling

Sociale medier kræver strategisk overblik

Derfor giver IIH's tilgang til sociale medier jer:

  • Strategi for valg af sociale medier
  • Hjælp til teknisk opsætning og designelementer
  • Forslag til tone of voice, der viser followers hvem I er
  • Input til - eller udarbejdelse af - content der appellerer til jeres målgrupper
  • Opsætning af KPI'er og måling af ROI 

Vi har en stor content marketing afdeling og kan derfor også udarbejde content, der tiltrækker og motiverer jeres målgrupper. 

 

IIH's tre tips til sociale medier:

1. Lyt til brugerne

2. Vis hvem I er

3. Tal ikke om jer selv, men giv kunderne noget de kan bruge


Lav en strategi for sociale medier

IIH Nordic kan hjælpe jer med at lave en strategi for sociale medier, så I undgår hovsa løsninger. Social media marketing er yderst kompliceret, og derfor er det vigtigt, at I får kortlagt en strategi lige fra:

  1. Formål
  2. Eksekvering
  3. Optimering
  4. Effektmåling
IIH tilbyder rådgivning til en social medie-strategi

Tobias Brandt, Webredaktør

"Man er ikke i tvivl om, at man er havnet på rette hylde, når man arbejder sammen med IIH. Uanset hvem man møder, er det altid en på fagligt højeste niveau og med god forretningsforståelse."

Malene Romme Mørch

"Vi kan klart anbefale IIH, hvis I har brug for en bedre forståelse af nettets rolle i kommunikationen og forretningen."

Tag på kursus i sociale medier

Tag på kursus i sociale medier

Se priser og datoer her