13 marketing initiativer som vil løfte jeres salg og give jer flere kunder i 2022

Så er 2022 i fuld gang og ønsker I vækst i kunder, salg, leads? Så har vi samlet de bedste investeringer, som forbedrer jeres performance.

Hvordan vækster vi bedst forretningen online, hvordan aktiverer vi data endnu bedre til fastholdelse af kunderne, og hvordan performer vores mobilsite egentlig?

Vi har spurgt vores specialister og her er deres bedste anbefalinger til at skabe gode resultater i 2022.

Vi giver dig bud på:

  • 4 gode investeringer til at få styr på jeres data og cloud-løsninger
  • 3 gode investeringer hvor I hurtigt ser resultater af en optimeret SEO-indsats
  • 3 gode investeringer til at booste jeres annoncering
  • 2 gode investeringer til at udnytte det kæmpe potentiale, der er i konverteringsoptimering
  • Den sidste investering forbliver en overraskelse indtil endt læsning

4 gode investeringer i data og Cloud

1. Stoler I på data? Få en grundig gennemgang af over 100 punkter på din Google analytics konto

90% af alle analytics-konti er ikke sat rigtigt op. Det betyder, at alt for mange datadrevne beslutninger bliver truffet på et forkert grundlag, hvor I ikke får det fulde udbytte af marketingindsatsen. Gælder det også i jeres virksomhed?

Investering 1: Få gennemgået jeres analytics-konto fra A til Z, så I trygt kan stole på data i 2022.

2. Opsamling & styring af Cookies samt vores unikke løsning, så I kan fortsætte remarketing

Alt for mange virksomheder tror fejlagtigt, at de overholder den nye cookielovgivning. Men det er ikke nok blot at installere en samtykkeløsning. Man skal også tilpasse måden, der opsamles cookies på. Hos IIH Nordic har vi udviklet en unik metode til opsamling af cookies, der sikrer compliance og giver jer mulighed for stadig at lave remarketing. Indtil videre har vi blandt andet hjulpet Danske Spil, Vestas og Elkjöb i Norden.

Investering 2: Få tryghed omkring data, GDPR, cookie consent og få ikke mindst vores unikke remarketing løsning

3. Opgradér til Google Analytics 4.0 og drag nytte af alle fordelene allerede nu – 

IIH Nordic er for 8. gang nr. 1 som årets analytics-hus, og gennem det sidste halvandet år har vi beta-testet GA4. En ny og bedre version af Google Analytics, som giver jer en lang række fordele og nye muligheder, som f.eks. tracking på tværs af platforme, intelligente målgruppelister og bedre udbytte af Google Ads-budget.

Google har stoppet al udvikling af det ”gamle” Google Analytics Universal, så der er al mulig grund til at hoppe på GA4-vognen i 2022.

Investering 3: Bliv opgraderet til GA4 nu og øg jeres marketing performance i 2022.

4. Få aktiveret data til en bedre forretning

Data er en kilde til forretningssucces, men det kræver, at I forstår og formår at anvende dem rigtigt. Vi har +20 cases med virksomheder, der har styrket forretningen og høstet international anerkendelse for deres arbejde med dataaktivering. Deres rejse startede med, at vi faciliterede en workshop hos IIH Nordic, hvor vi fik grundstenene på plads: En god datastrategi, en plan for eksekvering og en tilgang, der inkluderer virksomhedens vigtigste stakeholders.

Investering 4: Invester i en dataworkshop, hvor vi kigger nærmere på jeres setup, jeres strategi, og hvor I får indsigt og inspiration til det videre forløb.

Robert Johnson

Head of Cloud and Analytics

70 20 29 19

3 gode investeringer i søgemaskineoptimering

1. Køb et SEO-audit og få anbefalinger baseret på 20 års erfaring

SEO er stadig den billigste vej til flere besøgende. Få glæde af IIH Nordics erfaringer fra store danske og internationale sites i et audit, hvor vi gennemgår alt fra teknik, links, content, setup, tools og giver feedback på UX, som bliver særligt vigtigt i 2022.

Investering 1: Køb en komplet SEO-gennemgang og kom godt fra start 2022.

2. Content gap-analyse – Content er vigtigere end nogensinde før

En content gap-analyse giver jer et unikt indblik i hvilket indhold, der performer, hvilket indhold som med fordel kunne optimeres og hvilke emner, I mangler på jeres website. Driver jeres indhold trafik til websitet, og er det med til at skabe awareness omkring jeres virksomhed, interesse for jeres produkter, og er det i sidste end med til at gøre besøgende til kunder? Det er nogle af de spørgsmål, som content gap-analysen giver svar på.

Investering 2: Få en content gap-analyse med konkrete anbefalinger til, hvordan I optimerer jeres indhold.

3. Konkurrentanalyse: Sådan outperformer du dine digitale konkurrenter
Der findes ikke noget bedre end at slå konkurrenten! Men hvem er egentlig jeres konkurrenter online? Hvor og hvordan kan du slå dem? Få et komplet overblik over jeres konkurrenter og et unikt indblik i, hvor I er stærkest, og hvor I har et uforløst potentiale. Vi har succes med at gå benhårdt efter udvalgte konkurrenter – ikke bare for sejrens skyld, men også for forretningens.

Investering 3: Slå jeres konkurrenter – få en plan for, hvor I bør sætte ind i 2022

Christian
Doeleman-Lassen

Head of SEO & CRO

70 20 29 19

3 gode investeringer i annoncering

1. Invester i Google Ads ekspertgennemgang – Få flere salg og færre omkostninger

Google Ads ændrer sig konstant. Nye muligheder opstår og nye retningslinjer, platforme og optimeringsmuligheder kommer til. Det gør det svært at vide, om alt er, som det skal være. Med et komplet audit, kigger vi på, hvordan I kan øge salget, hvor I kan spare, og hvordan et automatiseret setup kan spare jer for tid.

Investering 1: Invester i Google Ads-audit – Vækst forretningen, spar tid og reducer omkostninger

2. Boost din annoncering og få flere leads gennem Facebook, LinkedIn og Instagram
Kom i gang med annoncering eller boost jeres nuværende setup. Annoncering på sociale medier har aldrig været mere profitabelt – hvis man altså forstår at udnytte de muligheder, der er. Det kræver, at I har identificeret den rigtige målgruppe, arbejder med de rigtige budskaber, har skræddersyet jeres landingssider og har styr på budget, tracking og anvendelse af forskellige features.

Investering 2: Lad os sætte gang i jeres annoncering på sociale medier, så du maksimerer udbyttet på de forskellige platforme.

3. Invester i YouTube kampagner – Udnyt mulighederne med Googles nye højdespringer

YouTube har vokseværk. Faktisk er YouTube vokset med mere end 40% i løbet af de seneste år, og i dag bliver det brugt af mere end 2 milliarder mennesker hver måned. Mange brugere betyder gode annonceringsmuligheder – Kør en pilot på 3-4 måneder og mærk forskellen.

Investering 3: Kør en 3-4 mdr. pilot på YouTube og skab større awareness og flere leads.

Thomas Hermann

Head of Digital Marketing

70 20 29 19

2 gode investeringer i konverteringsoptimering – Her har I med garanti et uforløst potentiale

1. Få et gennemtjek af jeres website Øg konverteringsraten og dermed salget

IIH Nordic startede med at optimere websites og har mere end 17 års erfaring. Fordi reelt er værdien størst her, målt på indsats vs. udbytte. Få et komplet gennemtjek af jeres website, hvor vi kigger på alt fra navigation, tekster, billeder, formularer, check-out-flows, landing pages etc. Specielt i 2022 bliver det vigtigt, da Google har meldt ud, at det påvirker jeres rankings.

Investering 1: Få en ekspertgennemgang af jeres website og få mere ud af 2022.

2. Gennemgang af jeres mobilsite – Få tips og tricks til et bedre mobilsite

Flere og flere websites oplever, at over 50% af trafikken kommer fra mobilenheder. Udfordringen er, at konverteringsraten ofte er væsentligt lavere end på desktop. Det kan skyldes uhensigtsmæssige pop-up-vinduer, knapper med en forkert placering eller indhold, der ikke er tilpasset skærmstørrelsen.

Investering 2: Få en komplet gennemgang med konkrete anbefalinger til et bedre mobilsiteSå får I mere ud af jeres markedsføring i 2022.

Christian
Doeleman-Lassen

Head of SEO & CRO

70 20 29 19

Brug noget af jeres marketing budgetter i Q1/Q2 og få udbytte resten 2022.

Det var nogle få bud på, hvordan jeres 2022 kan vækste Jeres forretning. Vi laver altid en ROI beregning, så vi er sikre på, at vi sammen får en god investering.
Kontakt os allerede i dag enten på mail, telefon eller via vores kontaktformular. Så kan vi tage hurtig action og kickstarte et godt 2022.

Og så til den sidste og 13. investering: Har I en udfordring, som vi kan løse sammen – så er vi åbne for at lave Co-creation – evt. finde andre virksomheder/kunder med lignende udfordring og dermed lave en bæredygtig investering. 

Vi ser frem til 2022 – som allerede er godt i gang.  

Henrik Stenmann

CEO

70 20 29 19