Øg omsætningen i Google Ads med fokus på basic optimering

Hos IIH Nordic præsenterer vi jævnligt cases, der tager udgangspunkt i store projekter baseret på Machine Learning og dataanalyse. Dem har vi efterhånden mange af og hver især kan de noget særligt.

Vi møder dog også jævnligt annoncører, der rigtig gerne vil købe ind i større dataprojekter, men hvor hele fundamentet, der skal danne grobund for de større projekter, ikke er på plads. Derfor handler denne blogpost om basic-optimering og hvor meget du som Google-annoncør kan rykke dig udelukkende ved at få styr på basics. Hertil kommer så muligheden for at udbygge med data og machine learning og løfte performance yderligere – men det lader vi ligge for nu.

Hvad inkluderer basic optimering?

Basic-optimering dækker over alle de elementer, vi mener, der som minimum bør være styr på, når du er kunde hos IIH Nordic. Det er blandt andet:

  • Opbygning af en kontostruktur, der tager udgangspunkt i jeres forretning og sikrer
    synergi mellem søgeord og annoncetekster.

  • Løbende forbedring af kvalitetsresultat (quality score), der er altafgørende for,
    hvor meget I betaler for trafikken.

  • Oprettelse af alle annonceudvidelser, der giver mening i forhold til forretningen.

  • Aktivering af målgrupper – f.eks. remarketinglister og Googles egne målgrupper.

  • Automatisering af mindre optimeringsopgaver, såsom løbende budjustering.

  • Tilføjelse af negative keywords, frasorterer irrelevante klik.

  • Tilføjelse af intelligent budgivning på baggrund af sted, tid på dagen, demografi etc.

  • Løbende test af annoncebudskaber med fokus på tydelige og inspirerende opfordringer til
    handling (call to actions)

  • Og selvfølgelig… Data!

Gør brug af jeres data

Databaserede beslutninger, i kombination med automatisering og forretningsforståelse, sikrer vores kunder løbende forbedring af deres performance fra Google Ads. I en hverdag, hvor Google hele tiden lancerer og opdaterer deres produkter og konkurrencen løbende øges, er det kun blevet endnu vigtigere at gøre brug af al den data, som vi kan få adgang til og må anvende, så vi som annoncører kan sikre, at vi udelukkende køber relevant trafik til den laveste pris.

Tre gode, simple eksempler

Vi har udvalgt tre gode eksempler på annoncører, der sidste år valgte at lade IIH Nordic stå for deres Google Ads annoncering, da de ønskede at få styr på basic forud for større digitaliserings- og dataprojekter. Og netop at få styr på basic har der været stort potentiale i for alle tre annoncører.

Nedenstående eksempler er udelukkende baseret på generiske søgetermer og dækker perioden januar, februar og marts 2019 sammenlignet med samme periode sidste år. Vi har med andre ord frasorteret alle brand-søgninger og set nærmere på, hvordan en Google Ads konto, der lever op til alle vores basiskrav, performer sammenlignet med samme periode sidste år – og det er ret markante forbedringer, vi ser!

Større dansk rejsebureau

Vigtigste optimeringer:

  • Ny forbedret kontostruktur

  • Frasortering af irrelevante og ikke konverterende søgeord

  • Intelligent budgivning på baggrund af målgrupper

Resultater:

Forhandler af emballage

Vigtigste optimeringer:

  • Ny forbedret kontostruktur

  • Frasortering af irrelevante og ikke konverterende søgeord

  • Intelligent budgivning på baggrund af målgrupper

Resultater:

Dansk webshop

Vigtigste optimeringer:

  • Ny forbedret kontostruktur

  • Frasortering af irrelevante og ikke konverterende søgeord

  • Intelligent budgivning på baggrund af målgrupper

Resultater:

Vil du vide mere?

Vil du vide mere om hvordan vi kan hjælpe med en optimering af jeres Google Ads? Så er du mere end velkommen til at kontakte os på 70 20 29 19 eller iih@iihnordic.com. Vi har mere end 15 års erfaring med at realisere det digitale potentiale hos større danske og internationale virksomheder.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *