WEB ANALYTICS
WEDNESDAY

26. februar 2020 - tilbageblik

Tak fordi du var med til at gøre WAW mindeværdig!

Endnu engang var IIH Nordic værter for et vellykket Web Analytics Wednesday-event med et program af eksperter og et engageret publikum bestående af både nye og gamle WAW-fans.

Tak til dig som deltog og gjorde det til en aften fuld af inspirerende, ny viden og networking, og til dig som ikke deltog; vi håber på at se dig næste gang onsdag den 26. august!

Indtil da, håber vi, at denne side vil hjælpe dig med at (gen-)opdage elementer fra vores program.

Talerne berørte en lang række emner denne aften: Vi hørte om romancen mellem Cloud teknologier og machine learning, blev oplyst om udfordringer ved mobilkøb, blev involveret i reelle cases og blev inspireret til at tænke kreativt i arbejdet med mennesker og data. Se mere om talerne nedenfor her.

PHOTOGRAPHER: Wai Yin Ryan Chui

Details

15:30 – 21:00
26 February 2020

Campus Carlsberg
Humletorvet 3, 1799 KBH V
Auditorium W2.04

Talere – Web Analytics Wednesday den 26. februar 2020

Julius Fedorovicius

Stifter af Analytics Mania, konsulent og underviser

Stifter af Analytics Mania, konsulent og underviser

Julius Fedorovicius er en digital analytics konsulent, som hjælper virksomheder med at få mest muligt ud af deres Google Analytics og Google Tag Manager setups.

Derudover er Julius en særdeles aktiv blogger på analyticsmania.com. Han underviser både online kurser og fysiske webshops og er altid på udgik efter nye måder at videregive sine erfaringer på. I øjeblikket hjælper han tusinder af studerende med at komme i gang med Google Tag Manager.

Du kan følge Julius på www.analyticsmania.com, twitter @fedorovicius eller LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/fedorovicius/

Når du har brug for Custom Data i Google Tag Manager (GTM) men ingen webudviklere er til rådighed

I denne keynote Julius gav dig tips og tricks til, hvordan du kan anvende GTM og få adgang til custom data/brugerdrevne data, som muligvis allerede er tilgængelig på din hjemmeside – helt uden input fra en webudvikler.

Marie Lykke Lützhøft

Head of Data Analytics & CRM, Bonnier Publications

Head of Data Analytics & CRM, Bonnier Publications

Marie Lykke Lützhøft beskæftiger sig særligt med de resultater, som bliver skabt gennem data drevet marketing, der giver kunden den bedste oplevelse og virksomheden de bedste resultater på tværs af owned og paid media. I 2018 var Marie en af de hovedansvarlige for implementeringen af Google 360 suite hos Bonnier Publications, med fokus på prioriterede use cases og machine learning modeller baseret på data indsamlet i Google BigQuery.

Marie har arbejdet med CRM og data i mere end 13 år og har meget erfaring med at skabe resultater og løbende projekter med et fokus på abonnement og digital forretningsudvikling primært i medieindustrien.

At skabe et markedsledende data set-up på 6 måneder

Organisationer får ikke det meste ud af deres tilgængelige data. Derfor må flere virksomheder tænke en ny data strategi ind i deres forretning. Marie delte indsigter i, hvorfor Bonnier Publications havde brug for et nyt data set-up gennem case eksempler, der fremviser, hvordan de gjorde det, hvad der var muligt, hvad de har lært og opnået samt de næste skridt i processen.

Niclas Malmhagen

Business Developer Nordics, Channable

Business Developer Nordics, Channable

Niclas brænder for at guide digitale agenturer og annoncører med sin ekspertise inden for datafeeds automation for at hjælpe dem med at få deres feed marketing til næste niveau.

Oprindeligt fra Sverige opdagede Niclas den sande magt ved e-handel ved at se den globale økonomi i aktion gennem sin internationale opdragelse.

Hvordan Foder Automation Kan Komme Dig Til Næste Niveau

Indsamling, analyse og optimering af dine data er et must, når du arbejder inden for e-handel. Som marketingeksperter har du hjernen til at skabe den bedste strategi. Men har du altid de rigtige værktøjer til at udføre det?

I denne session forklarede Niklas, hvordan du kan automatisere din feed-reklame, så du kan fokusere dit menneskelige præg, hvor det er mest nødvendigt.

Wojciech Zak

Digital Analytics Manager og Data Strategist, Aller Media

Digital Analytics Manager and Data Strategist, Aller Media

Wojciech arbejder med alle data og analytics orienterede aspekter af forretningen i Aller Media og sikrer, at indsigterne fra Aller Media’s arbejde kan blive brugt til optimering og konstant udvikling af nye ideer. Wojciech trives bedst i et blandet miljø af marketingfolk, innovatører, udviklere, kommercielle ledere og redaktører. Han prædiker værdien af data, at måle hvad der kan udføres og visualisere indvirkningen, imens han demokratiserer ”sandheden” på tværs af organisationen og sikrer kommunikation på tværs af forskellige mennesker. Desuden er Wojciech en tidligere IIH’er med 5 års erfaring.

Høsten er stor, men medarbejderne få

Wojciech delte sine erfaringer med, hvordan han og hans team formåede at navigere i kaos og introducere en digital kultur i organisationen. I denne præsentation Wojciech gav WAW deltagerne en gennemgang af sine arbejdsmetoder og nogle af de vigtigste projekter, som bidrog til at øge den digitale relevans i Aller Media, en virksomhed der undgår seriøse forandringer. Wojciech præsenterede sine personlige refleksioner om digital kultur, der kommer fra hans erfaring med forskellige virksomheder, han tidligere har arbejdet med.

Robert Johnson

Head of Cloud & Analytics, IIH Nordic

Head of Cloud & Analytics, IIH Nordic

Robert Johnson har meget erfaring med at bygge ting, hvad end det er; tømrerarbejde, digitale løsninger, datafundamenter eller teams. Som analytisk ekstrovert vil Robert dele best-practice løsninger samt tale om at anvende agile lederstrategier for at opnå høj produktivitet.

WAW CPH Partners

Følgende virksomheder er med til at gøre Web Analytics Wednesday til et gratis arrangement.

Earlier Talks at WAW CPH

Web Analytics Wednesday Oct. 30, 2019

On October 30, 2019, IIH Nordic held the second Web Analytics Wednesday Copenhagen 2019 alongside sponsor Tealium. Check out this video to hear from the amazing speakers: Krista Seiden, Sarah Faber Petersen, Anna Kiljunen, Marta Florentyna Saratowicz and Nicola Strand (host).

Simo Ahava – You Can’t Spell Measure Without Customization

Plug-and-play analytics doesn’t work – we should know that by now. But even an amazing, super-charged analytics pipeline will fail in an organization that lacks the maturity to maintain it. In this talk, Simo Ahava will talk about how “customization” is at the heart of any successful analytics venture.

Patrick Kitchell (Microsoft) – The Collapse of Social Media Engagement

Patrick is a veteran of CRM, social media and a vocal thought leader pushing the boundaries of technology and data.