Date & time
11. december 2019 | 08.30 – 11.30
Location
IIH Nordic
Artillerivej 86, 2300 København S
Danmark
I kan sagtens have masser af trafik til jeres website, men det er ikke nødvendigvis nok til at skabe salg, eller sikre at de besøgende har en god brugeroplevelse og derved på sigt bliver kunder, der skaber værdi for virksomheden.
Ved at arbejde med konverteringsoptimering kan I øge sandsynligheden for, at en besøgende bliver til en kunde. I konverteringsoptimering arbejder man systematisk og med en datadrevet tilgang til at teste og forbedre ens websites evne til at konvertere dine besøgende – uanset om målet er en ny kunde i en webshop, en tilmelding til et nyhedsbrev, download af en pdf, eller blot at den besøgende ser og interagerer med nogle bestemte sider.
Men hvordan forbedrer man egentlig sin konverteringsrate?
Det svarede IIH på til Morning Brief den 11. december, hvor Yasamin Malikshahi og Christian Doeleman-Lassen gav tips og tricks til at arbejde med konverteringsoptimering. De berørte blandt andet gode råd til at opnå flere salg på mobile devices og sat fokus på, hvorfor det bliver vigtigere og vigtigere at tænke konverteringsoptimering ind i arbejdet med SEO.
Christian er Head of SEO & CRO hos IIH Nordic og leder til dagligt et team af specialister, der skaber online resultater for nogle af Skandinaviens mest interessante virksomheder. Han er SEO specialist med mere end 15 års erfaring indenfor søgemaskineoptimering og online markedsføring. Christian er egentlig uddannet cand.polit, men med passion for digital markedsføring, optimering og analyse, som blandt andet har ført ham til IIH Nordic og certifikater i Searchmetrics, Google Analytics og Google AdWords.
Yasamin er UX & Conversion Specialist hos IIH Nordic, hvor hun har været i snart fire år. Hun kommer med en baggrund fra Cand.merc(it.), hvor hun har studeret E-business. Yasamin er særligt dygtig til content marketing, UX design og conversion rate optimization, og så har hun et kreativt mindset, som kommer til syne både i hendes arbejde og tankegang. Yderligere arbejder hun godt grafisk og har blandt andet undervist i Manga tegning.
Jomar er ansvarlig for IIH’s netværk af markedsføringsfolk, business professionelle og produkt specialister gennem events, workshops og kurser. Han arbejder yderligere med udviklingen og implementering af digital business strategier med udvalgte kunder.