Data som drivkraft: Fra marketing til design – udnyt datas potentiale

IIH Nordic og Kraftvaerk er gået sammen om at skabe et spændende morning brief med eksempler på, hvordan vi hver især arbejder med data. Fælles er målet om at skabe noget bedre ved at bruge indsigter, målepunkter og KPI’er.

Hos Kraftvaerk handler det om at skabe engagerende, effektive og brugercentrerede digitale produkter, og hos IIH Nordic handler det først og fremmest om at forbedre marketing performance ved hjælp af data og AI.

Dato
26. juni 2024

Åbningstider
08:30 - 11:30

IIH Nordic København

         

 

Data Quality – The Unsung Hero of Digital Marketing

Oplægsholder: Steen Rasmussen, Director of Data Innovation and Co-Founder, IIH Nordic

En dominerende antagelse blandt de fleste virksomheder er, at deres data er af markant bedre kvalitet end gennemsnittet, den er faktisk så god, så de aldrig aktivt kigger den efter i sømmene, men bare driver virksomheden ud fra antagelsen om at “alt er fint.”

Men når det kommer til stykket, er der meget langt fra toppen til bunden inden for datakvalitet og konsekvensen er forkerte beslutninger baseret på forkerte antagelser om kunder, markedsføring, konkurrenter og medarbejderne alle sammen truffet i god tro.

Men man skal som den gamle talemåde siger “ikke tro, man skal vide”, især når man snakker om data. 

Præsentation dykker ned i risici, konsekvenser og muligheder omkring datakvalitet og hjælper med at give nogle konkrete værktøjer til at sikre fundamentet og udpege nogle af de væsentligste indikatorer om, hvordan landet egentlig ligger.

 

Data og AI som Marketing Accelerator

Oplægsholder: Christian Doeleman-Lassen, Commercial Director, IIH Nordic

Digital markedsføring gennemgår i øjeblikket en rasende udvikling drevet af konkurrencen inden for de generative platforme – og der går næppe en dag, hvor vi ikke bliver introduceret til nye og banebrydende muligheder. 

Men hvad er hype og hvad er handling i et felt, der i den grad har taget AI til sig og hvor alle platforme i dag med fornøjelse tilføjer “drevet af AI” til beskrivelsen?

I præsentationen dykker Christian ned i hvor der reelt er mulighed for at accelerere forretningen i dag og hvor det bedre kan betale sig at vente lidt længere. 

 

Datadrevet design – muligheder og begrænsninger

Oplægsholder: Trine Engelbrecht Jensen, Experience Design Director i Kraftvaerk

Vi ved, at vi ved at udnytte data og analyser er i stand til at træffe mere informerede beslutninger, validere designantagelser og optimere brugeroplevelser. Men med næsten uendelige datapunkter bliver det for mange overvældende, og vi oplever ofte, at vi ikke får de svar, vi søger.

I dette oplæg ser vi på, hvordan du kan udnytte data bedst muligt for at skabe mere engagerende, effektive og brugercentrerede digitale produkter. Hvor skal du starte, og hvordan bringer du data i spil i en Discovery- og UX-proces, hvis vi “bare” vil optimere en eksisterende løsning, versus hvis vi vil skabe et nyt produkt.

Efter oplægget vil du have en øget bevidsthed omkring anvendelse af data samt et high-level overblik over forskellige data muligheder.

 

Vores events er ofte populære, og vi har ikke altid billetter nok til alle interesserede. Vi forbeholder os derfor retten til at annullere billetter bestilt af konkurrenter, freelancere og studerende.

Tilmeld dig her

Program

8:30 - 09:00

Ankomst

09:00 - 09:30

Data Quality - The Unsung Hero of Digital Marketing

Steen Rasmussen, Director of Data Innovation and Co-Founder, IIH Nordic

09:30 - 10:00

Generative AI as a Marketing Accelerator

Christian Doeleman-Lassen, Commercial Director, IIH Nordic

10:00 - 10:30

Pause

10:30 - 11:15

Datadrevet design – muligheder og begrænsninger

Trine Engelbrecht Jensen, Experience Design Director, Kraftvaerk