Digital Impact Forum #4

Looking back at

September 19 2018 – Copenhagen #DIF

Digital Impact Forum er et halvårligt arrangement, der samler nogle af de ledende kræfter inden for marketing og kommunikation i Norden. Aftenens talere deler deres erfaringer med et specielt inviteret publikum af senior marketingfolk og CxO’er, der vil genopfinde deres virksomheders metode til at bygge en ledende markedsposition i den digitale tidsalder.

Et par ord fra…

Steen Rasmussen, Digital Strategist & Senior Partner IIH Nordic

Denne omgangs Digital Impact Forum fik mig til at tænke: Gør jeg alt, hvad jeg kan, for at realisere min virksomheds digitale potentiale?

Hos IIH Nordic bryster vi os af, at data er en del af vores DNA: Vi arbejder for, at alle aspekter af vores arbejde og vores beslutninger er baseret på data, og vi stræber efter at få så meget værdi som muligt ud af vores anstrengelser. Så hvorfor lave noget om?

En gang i mellem – må jeg indrømme – sker det bare, at dagligdagen kommer i vejen, og data bliver erstattet af den gode, gamle mavefornemmelse.

I mit arbejde som Digital Strategist er jeg vant til at se fremad, til at gå forrest med problemløsninger, og til at skabe forbindelser mellem morgendagens behov, forventninger og ønsker. Jeg ved, hvor vigtigt det er for vores industri, at vi altid forbliver skarpe og aldrig tænker “så – nu er vi der”.

Aftenens forum genåbnede mine øjne overfor dette faktum. Den digitale verden, som vi lever i, ændrer sig utrolig hurtigt, og vi skal altid være parate til at lære nye færdigheder og engagere med vores kunder på nye måder.

Jeg håber, at denne side er brugbar for dig, som gerne vil (gen-)opdage det indhold, som vores talere har valgt at dele med os.

Måske bliver du endda så inspireret, at vi ser dig til vores næste event.

Fotos fra eventet

Fotograf: Wai Yin Ryan Chu

Det næste Digital Impact Forum

Date and Time
More information to follow

Location
IIH Nordic
Artilerievej 86,
Copenhagen S
Denmark

Partners

Speakers at Digital Impact Forum SEP 19

Christina P. Elmark

Christina P. Elmark

Global eCommerce Manager - Trollbeads

Christina P. Elmark

Global eCommerce Manager – Trollbeads
Christina har arbejdet med eCommerce management og rådgivning for brands som Magazin, Ordning & Reda, Bodum, Ilse Jacobsen og nyligt for Trollbeads. Hun har været en stærk fortaler for Best Practices med direkte online salg gennem hele sin karriere og har fulgt udviklingen ved fremkomsten af smartphones og sociale medier.
Hendes præsentation ‘eCommerce from the Trenches’ giver en insiders perspektiv på, hvordan onlineoplevelsen skal opbygges for at yde en optimal service for nutidens kunder.

“eCommerce from the Trenches – Strategy tactics & reality”

Jesper Jensen

Jesper Jensen

Online Marketing Director - Boozt.com

Jesper Jensen

Online Marketing Director – Boozt.com

Jesper Jensen er direktør for online marketing hos Boozt.com, en af de hurtigst voksende modeforhandlere i Skandinavien. Jesper har arbejdet for Boozt.com siden 2012 og er ansvarlig for alle områder af online marketing.

“Datadriven business – operations & executions”

Christian Doeleman

Christian Doeleman

Head of SEO

Christian Doeleman 

Head of SEO – IIH Nordic

Christians arbejde med at optimere organisk trafik fra søgemaskiner strækker sig tilbage til før eksistensen af Google. Han er anerkendt af mange som en ledende autoritet indenfor SEO og er en af få specialister, der er tildelt en Black Belt niveau certificering med SearchMetrics værktøjet.

Strategic SEO – Management approach to SEO”

Michael Riha

Michael Riha

Head of partnerships Europe - Optimizely

Michael Riha

Head of Partnerships Europe
– Optimizely

Med over 25 år i it-branchen og 12 års erfaring inden for online marketingteknik har Michael en bred ekspertise og viden om alle aspekter af Online Optimering. I løbet af det sidste årti har han introduceret adskillige eksperimenteringsværktøjer til det europæiske marked, inkl. Optimost og Adobe Target.
Denne præsentation viser vigtigheden af overgangen fra A / B Testing Landing Pages til eksperimentering som en daglig opgave. Flere virkelige eksempler giver publikum en bedre forståelse af eksperimentets krav og fordele. Få tips og råd til dit eksperimentprogram og lær om idegenerering, for at være i stand til at skabe en eksperimenterende kultur i din virksomhed.

Creating a culture of experimentation”

Khal Harris

Khal Harris

Digital strategist for EMEA - Tealium

Khal Harris

Digital strategist for EMEA
– Tealium

Khals erfaring inden for mange varierede sektorer og brancher giver ham en unik tilgang til digital strategi og marketing. Fra stunts, der involverer konceptbiler og virtuelle virkelighedsinstallationer i bycentre, til resultatdrevne aktiver for velgørenhed, sundhedspleje, offentlige og uddannelsesmæssige mærker – hans erfaring på tværs af en lang række sektorer giver ham mange real-life eksempler at trække på.
I denne præsentation tilbyder Khal Harris fem distrige nøgletrends i kronologisk rækkefølge krydret med eksempler fra virkeligheden. Disse trends vil ændre og påvirke måden vi bruger, deler, bevarer og interagerer med data i de kommende år. Slutteligt vil han give nogle råd til, hvordan man får hver trend til at fungere for sig.

WTF. What’s The Future for Data Orchestration?”

Christian Foged

Christian Foged

App & Data Activation Team Lead at Danske Spil A/S

Christian Foged

App & Data Activation Team Lead at Danske Spil A/S

I løbet af de sidste 20 år har Christian arbejdet med online markedsføring inden for telekommunikation, rejser og i øjeblikket med online gaming.
Han fokuserer nu på de førende trends indenfor dataaktivering med mobilapps i et miljø med høj trafik fra mange brugere.

The High Cost of Loose Digital Ends”

Værter

Steen Rasmussen

Steen Rasmussen

Digital Strategist & Senior Partner

Steen Rasmussen

Senior Partner – IIH Nordic

Steen er en af Danmarks mest anerkendte digitale analytikere og en international taler anerkendt som en førende ekspert inden for emnet. Med mere end 15 års praktisk erfaring inden for online optimering af hjemmesider, brugervenlighed og webanalyse har han specialiseret sig i online analyse, metodeudvikling, brugervenlighed og kommercialisering.
Steens referencer spænder fra stærke nordiske mærker som Vestas og VisitDenmark til internationale kunder som Oracle, Johnson & Johnson og Microsoft. Steen er blevet nomineret som “Årets Practitioner”, og de sidste tre år er han også nomineret som en af verdens førende analytikere af Digital Analytics Association.

Jomar Reyes

Jomar Reyes

Senior Strategist, Head of Events & Partner Relations

Jomar Reyes

Senior Business Strategist

Jomar er ansvarlig for at pleje det fællesskab af marketingmedarbejdere, forretningsfolk og produktspecialister, som IIH har skabt gennem arrangementer, workshops og kurser. Han arbejder også med at udvikle og implementere digitale forretningsstrategier med udvalgte kunder ved hjælp af de nyeste martech-værktøjer.

Se det forrige Digital Impact Forum

DIF #3 – 16 May 2018