Digital Impact Forum #5

April 10 2019

Digital Impact Forum 10. april 2019 – tilbageblik

Digital Impact Forum den 10. april 2019

Den 10. april 2019 bød vi velkommen til 2019’s første Digital Impact Forum. Aftenen bød på seks interessante talere fra virksomheder som ølbryggeriet Mikkeller, Matas, Life Extension Europe, Domo, Usabilla og DFDS. Som sædvanligt blev det en aften med gode inputs, netværk og gode drinks.

Læs mere om Digital Impact Forum og det næste event her.

Eksklusivt arrangement for marketingansvarlige

Digital Impact Forum er et halvårligt arrangement, der samler nogle af de ledende kræfter inden for marketing og kommunikation i Norden. Aftenens talere deler deres erfaringer med et specielt inviteret publikum af senior marketingfolk og CxO’er, der vil genopfinde deres virksomheders metode til at bygge en ledende markedsposition i den digitale tidsalder. 

IIH Nordic arrangerer to gange årligt Digital Impact Forum i vores lokaler på Islands Brygge og inviterer til en inspirerende aften med spændende cases, ny viden, networking, middag og drinks.

Deltagerprofil

Digital Impact Forums deltagere er vigtige influencers, interessenter og beslutningstagere vedrørende deres virksomheds digitale tilstedeværelse, online marketing og analyse strategi. Du har ambitioner om at gøre din organisation til et af de førende indenfor business/marketing teknologi, hvor det at være data-drevet er nøglen.

Tidligere deltagere omfatter;

  • Chief Marketing Officers
  • Chief Digital Officers
  • Chief Information Officers
  • Marketing Managers
  • Kommunikations Direktører og ledere
  • Senior Marketing Professionals
  • Digital Business Development fagfolk

Dato

April 10 2019 | 15:30-20:30

Lokation

Artillerivej 86, 2300 København S

Pris

6,500 kr. Ekskl. VAT

Program

15.30   Registering
16.00   Velkomst af Jomar Reyes, IIH Nordic

16.10   Brian Andersen, “Matas – Digital transformation”
16.30   Heidi Teschemacher, “Hvorfor’n data?! Learnings fra rejsen mod eCommerce

16.50   Pause

17.00   Brett Gibson, “A single source of Truth”
17.20   Jacob Gram Alsing, “Mikkeller – mere end omnichannel?”

17.40   Pause med mad og sjov

18.20   Rie Ulrich, “Ugly Jerry og nogle af hans venner”
18.40   Sander van Gelderen, “Making better informed decisions”
19.00   Astrid Illum, “Analytics i stor skala implementering – erfaringer”

19.20   Perspektiver & afslutning af Steen Rasmussen, IIH Nordic
19.40   Networking & sjov

20:30 Tak for i aften

Talere

Brian Andersen

Brian Andersen

Ecommerce Director

Brian Andersen, Matas

Brians passion er at drive digital transformation gennem at implementere e-commerce. Han har de sidste 20 år fokuseret på at få teknologi, kommunikation, design, marketing og strategi til at spille tæt sammen og skabe stærke resultater. Brians aktuelle udfordring er Matas, hvor han har været ansvarlig for e-commerce siden starten af 2018.

“Matas – digital transformation”

Brian vil fortælle om Matas’ rejse fra at være en traditionel retailer til at skabe en position som fremtidens vinder inden for skønhed og helse online. Hør omkring, hvad Matas ser definerer fremtidens webshop, og hvordan erfaringerne har været med de elementer, som allerede er implementeret af den nye strategi – herunder same day delivery og Google Voice assistant.

Heidi Teschemacher

Heidi Teschemacher

CCO

Heidi Teschemacher, Life Extension Europe

Heidi er Commercial Director for forbruger afdelingen samt ansvarlig for corporate Marketing & IT hos Life Extension Europe, en eCommerce virksomhed der sælger mad supplementer i Europa. Hun er en født detailhandler med et drive til konstant læring og forbedring. Med næsten 20 års erfaring i detail og de sidste 10+ år i roller med fokus på turnaround og vækst, kommer Heidi med ekspertise indenfor strategi, innovation og forbrugere. Hun har tidligere være ved internationale brand virksomheder som Gillette, P&G, L‘Oreal, Cloetta samt detailkæder som Coop og Meny – og er ny i eCommerce.

Hvorfor’n data?! Learnings fra rejsen mod eCommerce

Heidi vil præsentere transformationen fra at være en produkt butik til at være en forbruger datadrevet platform. Hun vil komme ind på ‘musts’ og ‘pitfalls’ på en lignende transformation. Emnet vil give dig indsigter i sådan en transformation og være interessant for dig, som arbejder i stigende grad med data og forbrugerrelevans til at skabe brands og salg.  

Rie Ulrich

Rie Ulrich

COO

Rie Ulrich

Rie har arbejdet med marketing og salg i servicebranchen i mere end 20 år. Hun har været fokuseret på kundeoplevelsen, og hvordan irrationel menneskelig adfærd påvirker vores valg både online og i menneskelig interaktion. Derudover har Rie erfaring med at bruge denne viden til at styrke salg og kundetilfredshed. Hendes ekspertiseområder inkluderer kundeoplevelse og kunde livscyklus management, kunderejsen, marketing analyse og data management, e-commerce, CRO, marketing Automation og marketing ROI.

“Ugly Jerry og nogle af hans venner”

Rie vil komme ind på menneskelig adfærd, og hvordan det påvirker, hvad vi er villige til at betale for et produkt. I sin præsentation vil hun komme ind på spørgsmål som: Har vi kontrol over vores egne valg? Og træffer vi rationelle beslutninger? I løbet af Ries præsentation vil du få viden om, hvordan du drager fordel af den menneskelige hjerne i både dit professionelle og private liv. Måske vil hendes præsentation ændre måden, hvorpå du ser dig selv, dine kunder og mennesker omkring dig.

Brett Gibson

Brett Gibson

Lead Strategy Consultant

Brett Gibson, DOMO

Brett er passioneret om, hvordan data og organisatorisk adfærd kan kombineres og påvirke beslutningstagning. Han har erfaring indenfor planlægning og ledelse af digitale forandringsprojekter, og blev anerkendt som en af de bedste unge ledere i Australien for sin indflydelse på at bruge teknologi i videregående uddannelser og velgørenhed. Brett har styret teknologi produkter, forretningsudvikling og projekter på tværs af marketings funktioner, kundeoplevelse, back-office, data management og analytics i forskellige sektorer. I dag arbejder han hos Domo med deres strategiske kunder og planlægger, måler og realiserer værdi fra deres data transformation.

“A single source of Truth”

Mere info følger

Jacob Gram Alsing

Jacob Gram Alsing

COO

Jacob Gram Alsing, Mikkeller

Jacob har ansvaret for globale operationer hos det danske bryggeri firma Mikkeller. Han har 19 års erfaring i det danske militær og har siddet på sin nuværende rolle hos Mikkeller i mere end seks år. I løbet af sin tid hos Mikkeller er virksomheden vokset fra 12 til 650 mennesker, og indtægt er steget ved en lignende vækstrate, så Jacob har været med på Mikkellers store rejse. Dermed har Jacob en del erfaring i forretning og operationer, og han beskriver sig selv som en problemløser.

“Mikkeller – mere end Omnichannel?”

Jacob vil komme ind på de værdier og ambitioner samt passion og kommunikation, som ligger bag en esoterisk start-up som Mikkeller. Han vil dele, hvordan værdier og personlighed kan tage en virksomhed langt, og hvordan det, at kombinere sand passion for kvalitet og at kreere sammen med en sund forståelse af forretning, kan skabe en stærk kombination. Dette vil han gøre gennem historien af Mikkeller, som er en historie om en ukonventionel vej til at skabe et internationalt brand fra et køkken på Vesterbro.

Sander van Gelderen

Sander van Gelderen

VP of Marketing

Sander van Gelderen, Usabilla

Sander er vicepræsident af Marketing hos Usabilla, en Saas virksomhed med hovedkontor i Amsterdam. Som en erfaren marketing mand med næsten 20 års erfaring indenfor strategisk beslutningstagen, forretningsudvikling og efterspørgsel generering, er Sander ansvarlig for den strategiske positionering af Usabilla og er spydspids for virksomhedens ambition om at forbedre kundeoplevelsen gennem at lytte til kunden.

“At træffe bedre informeret beslutninger”

Hver eneste dag træffer vi hundredvis af beslutninger. Nogle er rationelle, nogle er emotionelle. Hvordan gør vi det i vores daglige forretning? I sin præsentation vil Sander fortælle, hvorfor det er vigtigt at forstå det hvorfor, som ligger bag al det big data, som du indsamler. Kun hvorfor’et bag kan hjælpe til at træffe den rigtige beslutning om at forbedre eller overstige kundens forventninger. I “kundens tidsalder” er kundeoplevelsen afgørende!

Astrid Illum

Astrid Illum

Web Analytics Specialist

Astrid Illum, DFDS

Astrid er web analytics specialist hos DFDS A/S og sidder med opsætningen af enterprise wide web analytics strategi og håndterer implementering, rapportering, værktøjer og mere til. Udover mere end seks års erfaring i analytics har Astrid en baggrund i strategisk kommunikation og web kommunikation, hvilket giver hende en stærk forståelse af samspillet mellem tekniske udfordringer, forretnings objektiver og brugeres ønsker.  

“Analytics i stor skala implementering – erfaringer”

Astrid vil tale om Analytics planlægning, implementering og konsolidering. Hun vil dele sine gode ideer i forbindelse med emner som: når statiske planer møder en dynamisk virkelighed, at overtage eftermæle rod eller vælge en ny start, implementere analytics versus altid at inkludere det og mere til. Astrid vil komme ind på, hvordan Analytics er en del af større projekter, men ofte er tvunget til at bygge bro mellem interne gaps i viden, historie og strategi. Fra egen erfaring vil Astrid komme ind på udfordringer, som kan opstå, når organisationer går gennem større teknologi forandringer.

IIH Nordics partnere ved Digital Impact Forum #5