DATA STRATEGI

Morning Brief sammen med Tealium
Onsdag d. 28 august 8.30 - 11.30

Tilbageblik: Morning brief om datadrevet strategi

Onsdag den 29. august bød IIH Nordic i samarbejde med event partner Tealium velkommen til et Morning Brief omkring data strategi på vores kontor på Islands Brygge. På programmet var gæstetaler Khal Harris fra Tealium sammen med IIH’s egne Steen Rasmussen og Mark Edmondson. Talerne delte indsigter og cases om data integration, kvalitet og tilgængelighed som kerne ingredienserne til at opnå et solidt afkast på sin data.

Vi havde fuldt hus på dagen og flere interessante spørgsmål blev bragt på banen. IIH Nordics event team er godt tilfredse med det fine fremmøde, og de mange deltagere som blev hængende for at tale med talerne efter eventet. 

Om eventet

Digital strategi i bedste praksis integrerer data fra flere kilder, hvilket gør det muligt for virksomheder virkelig at være datadrevet. Ved at kombinere interne data (salg, driftsomkostninger og personale) med online data kan virksomheder bedre orkestrere ressourcer, udvikle bedre planer og træffe bedre beslutninger, der leverer optimale indtægter og omkostningseffektivitet. Kort sagt kan virksomheder da udvikle et dataøkosystem, der øger profit margen fra øget salg, øget effektivitet og en reduktion i omkostningerne.

IIH Nordic inviterer dig til et morning brief sammen med event partner Tealium, hvor vi vil dele indsigt og cases om dataintegration, kvalitet og tilgængelighed som de vigtigste ingredienser for at opnå solidt afkast på data.

Vi byder velkommen til en kop kaffe fra kl. 8.30 og præsenterer tre talere med hver sin vinkel på, hvorfor det er vigtigt, at du og virksomheden arbejder aktivt med jeres datastrategi.

Dette event vil foregå på engelsk.

      

      

         

Fotograf: Jomar Reyes

Steen Rasmussen

Steen Rasmussen

Senior Partner & Co-Founder, IIH Nordic

Steen er en af Danmarks mest anerkendte digitale analytikere og en international taler anerkendt som førende ekspert inden for emnet. Med mere end 15 års praktisk erfaring indenfor online optimering af hjemmesider, brugervenlighed og webanalyse har han specialiseret sig i online analyse, metodeudvikling, brugervenlighed og kommercialisering. Steen er de seneste år blevet nomineret tre gange til at være en af verdens førende analytikere af Digital Analytics Association.

Khal Harris

Khal Harris

Digital Strategist EMEA, Tealium

Khal har erfaring på tværs af mange forskellige sektorer og industrier, hvilket har givet ham en unik tilgang til digital strategi og markedsføring. Fra stunts, der involverer konceptbiler og virtual reality-installationer i bycentre, til resultatorienterede aktiveringer til velgørenheds-, sundheds-, offentlig- og uddannelsesmærker, tilføjer hans erfaring på tværs af en lang række sektorer nogle reelle input til hans udforskning af use cases.

The Difficult Questions Your Digital Strategist Wants You To Ask (And Some They Really Don’t)

Takeaways:

  • Your business is unique, and your strategy should be too
  • Use the RACI framework to determine the roles and responsibilities of project participants
  • Define barriers throughout the journey to enable success
  • Build visitor profiles to identify individuals along the customer journey
  • How Deterministic Key Ring & Visitor Stitching can truly create a single view of the customer in real-time
  • How the Tealium Universal Data Hub can orchestrate your customer data
Mark Edmondson

Mark Edmondson

Senior Data Scientist, IIH Nordic

Mark Edmondson er en ud af en lille håndfuld official Google Developer Experts (GDE) i verden, og han spiller en aktiv rolle i den strategiske udvikling af Googles data analytics produkt tilbud. Mark er en anerkendt taler indenfor sit ekspertiseområde, og han har i starten af året talt ved Superweek eventet i Ungarn.

Hos IIH Nordic arbejder Mark med arkitekturen af data lakes, BigQuery og Machine Learning.

Orchestrating Data to Increase Sales and Reduce Costs

Takeaways: Bonnier Publications boosted subscriptions, inspired employees, and energized its multi-format business model by building a machine learning system on Google BigQuery in six months.

GOOGLE CLOUD RESULTS

  • Deploys Google BigQuery to produce a 360-degree view of each customer
  • Doubles checkout conversion with data overhaul completed in just six months
  • Maintains new subscription rate while reducing banners by 90%
  • Motivates employees and attracts tech talent through data transformation

Interesseret i flere IIH Nordic eventer?

Et tilbageblik på programmet …

Dato og tidspunkt
8:30 – 11:30
Dette event har været afholdt

Lokation
IIH Nordic
Artillerivej 86
København S
Danmark

08.30 – 09.00   Registrering og kaffe

09.00 – 09.15   Velkomst og industri indsigter

09.15 – 09.45   The digital strategy myths – 3 things to consider about your data – Steen Rasmussen, IIH Nordic

09.45 – 10.15   Orchestrating data to increase sales and reduce costs – Mark Edmondson, IIH Nordic

10.15 – 10.30   Kort pause

10.30 – 11.00   The difficult questions your digital strategist wants you to ask (and some they really don’t) – Khal Harris, Tealium

11.00 – 11.10   Spørgerunde

11.10 – 11.20   Rundt om bordet og sidste kaffekop

11.20 – 11.30   Tak for i dag

Dette event bliver afholdt og udarbejdet af IIH Nordic i samarbejde med Tealium.