WEB ANALYTICS
WEDNESDAY

Onsdag 26. august 2020 - København

Dato & tidspunkt

Den 26. august 2020 | 15:30 – 21:00

Lokation

København – annonceres snarest

Kom med til den næste #WAWCPH den 26. august

Web Analytics Wednesday er en international netværksbegivenhed, der forbinder digitale analytikere og marketingfolk gennem oplæg fra profiler fra ind- og udland. Siden 2007 har IIH Nordic faciliteret det danske WAW ved at lave regelmæssige arrangementer i København samt periodiske arrangementer i Århus og udlandet.

Ved hvert eneste WAW strækker vi os for at sikre top-kyndige og erfarende talere inden for feltet samt at sikre, at oplæggene vil være relevante, opdateret og spændende for dig. At være en del af Web Analytics Wednesday handler ikke blot om at gå hjem med nye indsigter eller at høre om interessante læringsoplevelser, det er også en suveræn mulighed for at møde ligesindede branchekolleger, som du enten kan lære af eller lære fra dig om dine egne erfaringer i branchen.

Kom med til en aften med store talere fra nær og fjern, cases og trends fra online- og analytics-verden. Lær at få mere ud af dine online-data, udvid dit netværk og mød dine branchekolleger over en øl og en snack.

Eventet foregår på engelsk.

0Weeks0Days0Hours0Minutes

Fotograf: Jomar Reyes

Detaljer

26. august 2020

15:30 – 21:00

Lokation: København – annonceres snarest

Pris: gratis

Program

15.30 Registrering

16:00 Velkommen – Steen Rasmussen, IIH Nordic

16:15 Meet & Greet

16:20 Radical Analytics – Martin Madsen, Nemlig.com

16:40 Annonceres snarest

17:00 Kort pause

17:20 Beyond Attribution – Johanna Álvarez, Barceló Hotel Group

17:40 SEO on Data – Christian Doeleman-Lassen, IIH Nordic

18:00 WAW Breakout Session – netværk

18:25 Let mad og netværk tid

19:00 Annonceres snarest

19:20 Keynote: The Elasticity of Analytics Ethics – Stéphane Hamel

19:40 Afsluttende bemærkninger

21.00 Tak for i aften

WAW er for …

Alle! Konceptet for Web Analytics Wednesday er, at alle er velkomne. Det er ligegyldigt for os, om du er leder, junior, senior, analytiker, strateger eller marketer; Hvis du tænker, at WAW kunne være et interessant event for dig og din karriere, så byder vi dig velkommen.

Formålet med WAW er at forbinde digitale analytikere med andre medlemmer af det samme fællesskab. Emnerne vil altid berøre analytics, hvorfor eventet er en god mulighed for markedsføreren med meget lidt viden om web analytics, men samtidigt også for analytikeren, der har bruge for nye perspektiver i sit daglige arbejde.

Talere ved Web Analytics Wednesday den 26. august

Web Analytics Wednesday tilbyder en variation af indsigtsfulde talere. Indtil alle talere er bekræftet til eventet, vil nogle forblive en overraskelse.

Stéphane Hamel

Stéphane Hamel

Marketing Ethics Consultant

Marketing Ethics Consultant, Immeria Consulting Services Inc.

Stéphane Hamel er en erfaren uafhængig digital marketing- og analysekonsulent, innovatør, underviser, taler og startup & agenturådgiver med en stærk interesse for brugerens privatliv og den etiske brug af data.

The Elasticity of Analytics Ethics

Stéphane udfordrer det, vi tager for givet, og deler virkelige eksempler på tvivlsom etik og fejlbehandling, som forhåbentlig får dig til at tænke på din egen røde tråd, som en marketingmedarbejder, en analytiker og en forbruger.

Martin Madsen

Martin Madsen

Data Engineer

Data Engineer, nemlig.com

Martin arbejder som data engineer hos nemlig.com, der er Danmarks største online supermarked. Hans opgaver indebærer at arbejde med GTM + GA og Google Cloud stack til at organisere virksomhedens kommercielle information og aktivere det. Målet er at blive en af Europas mest personlige supermarkeder og implementere reel omni channel kundeoplevelser.

The new paradigm in web analytics

Emnet for en web analyst ændrer sig, og det samme gør opgaverne. I sin præsentation vil Martin forsøge at give et indblik i verden af cloud og inspirere sit publikum til at starte på netop den rejse. Martin vil komme omkring nogle af de basale funktioner af SQL, Python og ETL. Han vil også kort komme omkring åben data aktivering, og hvordan man overlever som en web analytiker i en cookie-less verden. Publikum vil blive mindre bange for kodning, SQL og for fremtiden og samtidigt modtage tips og inspiration til, hvad der skal gøres i fremtiden.

Johanna Álvarez

Johanna Álvarez

AdTech & Attribution Modeling Project Lead

AdTech & Attribution Modeling Project Lead, Barceló Hotel Group

Johanna er erfaren i branchen og fokuseret på data, web analytics og attribution modellering, alt sammen fra et privatlivsbeskyttelse perspektiv. Hun mener, at data, som udnyttes til sit fulde potentiale, kan være den største allierede i at maksimere potentialet af digital markedsføring og til sidst øge virksomhedens indjening gennem en dybere forståelse af dens brugere. Du vil ofte finde Johanna deltage i arrangementer på talerlisten og indtil nu, har hun deltaget i Mobile World Congress, DMEXCO og Digital Velocity.

Beyond Attribution

Mere information kommer

Christian Doeleman-Lassen

Christian Doeleman-Lassen

Head of SEO & CRO

Head of SEO & CRO, IIH Nordic

Christian er Head of SEO & CRO hos IIH Nordic og leder til dagligt et team af specialister, der skaber online resultater for nogle af Skandinaviens mest interessante virksomheder. Han er SEO specialist med mere end 15 års erfaring indenfor søgemaskineoptimering og online markedsføring. Christian er egentlig uddannet cand.polit, men med passion for digital markedsføring, optimering og analyse, som blandt andet har ført ham til IIH Nordic og certifikater i Searchmetrics, Google Analytics og Google AdWords.

SEO on data

Mere information kommer

WAW CPH Partners

Web Analytics Wednesday er et gratis event for alle, og dermed ville det ikke være muligt uden de fantastiske sponsorer, som altid står klar til at tage del i det største og sjoveste analytics event.

Tidligere talere ved WAW CPH

Patrick Kitchell (Microsoft) – The Collapse of Social Media Engagement

Patrick er en veteran i CRM, sociale medier og en udtalt fagekspert, der skubber til grænserne for teknologi og data.

Casper Radil – Getting Personal: Data Driven Personas

Personaliseret marketing bliver hurtigt en kritisk succesfaktor for størstedelen af brandoplevelser. Segmenter er ikke længere statiske og skifter i sammenhæng med, hvordan brugerne interagerer med dit brand.

Jomar Reyes – Digital Marketing Ecosystems

Marketing i dag er afhængig af et økosystem af cloud-baserede applikationer, sociale netværk og information fra CRMs. I denne præsentationen nedbryder Jomar dynamikkerne og lighederne i et økosystem både fra naturen og en virksomhed.