Dato & tidspunkt
Den 26. august 2020 | 15:45 – 18:30
Lokation
Webinar
Web Analytics Wednesday er en international netværksbegivenhed, der forbinder digitale analytikere og marketingfolk gennem oplæg fra profiler fra ind- og udland. Siden 2007 har IIH Nordic faciliteret det danske WAW ved at lave regelmæssige arrangementer i København samt periodiske arrangementer i Århus og udlandet.
WAW eventet er normalt fysisk, men denne gang måtte vi holde det online, hvor vi inviterede både internationale talere og deltagere til at snakke online-data ved dette online event.
Stéphane udfordrer det, vi tager for givet, og deler virkelige eksempler på tvivlsom etik og fejlbehandling, som forhåbentlig får dig til at tænke på din egen røde tråd, som en marketingmedarbejder, en analytiker og en forbruger.
De seneste års ændringer i browsere og den måde vi tracker brugeren på, kommer til at have en effekt på den måde vi måler attribuering. Men betyder det slutningen på Attribution-modellering, som vi kender det?
I dette oplæg vil Johanna addressere vigtigheden multi-touch attribution (MTA) for enhver virksomhed, der søger at optimere sin markedsføring, sammen med den mest troværdige fremtid for MTA, og hvorfor Johanna argumenterer for, at det langt fra er dødt.
I den aktuelle krig om cookies, er det blevet tid til, at os analytikere og engineers begynder at reflektere over emnet Cookie Consent Banners. Er det virkelig fair for alle? – Og endte vi med det resultat, som lovgiverne ønskede for vores kunder? Martin vil også dække det splinternye paradigme med Server Side Tagging (SST) – hvad er fordelene og er der nogle ulemper? Martins mål er at gøre dine indsigter i teknikken bag tagging og cookies bedre og tydeligere, så du kan diskutere det i din organisation bagefter.
I 2021 vil Google offentliggøre nye ranking parametre: Google Core Web Vitals. Dette kan potentielt have en negativ indflydelse på din hjemmesides synlighed i Googles søgeresultater og dermed dit salg, hvis du ikke handler på det nu.
Christian vil give dig et overblik over, hvad du skal vide som digital markedsfører lige fra Web Analyst til Marketing Manager eller CRO specialist.
Den gennemsnitlige WAW deltager kan gøre så meget mere med data i dag end for fem år siden, er du ikke enig? Jeg har set en enorm stigning i raffinementet af de værktøjer, der er tilgængelige for os, mængden af tilgængelig data der trackes og den kollektive viden i branchen.
Tænk nu på den indflydelse digital analytics har på en gennemsnitlig virksomhed og deres kunder. Er det steget med en lignende hastighed? Ikke helt. Men hvorfor er det sådan, og hvordan kan vi ændre det? Jeg vil dele nogle vellykkede eksempler hovedsageligt fra e-handel og to principper, som jeg betragter som afgørende for at gøre analytics virkningsfuldt.
Uden disse partnere ville Web Analytics Wednesday ikke være det gratis event, det er, med internationale talere på programmet.
Patrick er en veteran i CRM, sociale medier og en udtalt fagekspert, der skubber til grænserne for teknologi og data.
Personaliseret marketing bliver hurtigt en kritisk succesfaktor for størstedelen af brandoplevelser. Segmenter er ikke længere statiske og skifter i sammenhæng med, hvordan brugerne interagerer med dit brand.
Marketing i dag er afhængig af et økosystem af cloud-baserede applikationer, sociale netværk og information fra CRMs. I denne præsentationen nedbryder Jomar dynamikkerne og lighederne i et økosystem både fra naturen og en virksomhed.