WEB ANALYTICS
WEDNESDAY

Onsdag 26. august 2020 - København

Gå ikke glip af Danmarks største gratis analytics-event!

Web Analytics Wednesday er en international netværksbegivenhed, der forbinder digitale analytikere og marketingfolk med oplæg fra profiler fra ind- og udland. Siden 2007 har IIH Nordic faciliteret det danske WAW ved at lave regelmæssige arrangementer i København samt periodiske arrangementer i Århus og udlandet.

Kom med til en aften med store talere fra hele verden, cases og trends fra online- og analytics-branchen. Lær at få mere ud af dine online-data, udvid netværket og mød dine branchekolleger over en øl og en snack.

Dette event vil foregå på engelsk.

0Weeks0Days0Hours0Minutes

Næste WAW i København

Detaljer

26. august 2020

15.30 – 21.00

Lokation: København – annonceres snarest

Pris: gratis

Program

15.30 – 16.00   Registrering

16.00 – 17.00   Velkommen – Steen Rasmussen, IIH Nordic
                          Radical Analytics – Martin Madsen, Nemlig.com

17.00 – 18.25   No, attribution modeling ain’t dead – Johanna Álvarez,                                         Barceló Hotel Group
                          The new Google Core Web Vitals – Christian Doeleman-                                      Lassen, IIH Nordic

18.25 – 19.00   Let mad og netværks-tid

19:00 – 19.40   Keynote: The Elasticity of Analytics Ethics – Stéphane Hamel

19:40 – ?           Afsluttende bemærkninger

Review af tidligere WAW CPH

Læs mere om tidligere WAWs, aftenens talere og deres præsentationer.

WAW CPH Feb 2018

WAW CPH Apr 2018

WAW CPH Sep 2018

WAW CPH Feb 2019

WAW CPH Oct 2019

WAW CPH Feb 2020

Talere – Web Analytics Wednesday den 26. August 2020

Web Analytics Wednesday vil bringe dig en variation af indsigtsfulde talere. Nogle vil indtil videre være en overraskelse, indtil alle talere har godkendt invitationen.

Stéphane Hamel

Stéphane Hamel

Marketing Ethics Consultant

Marketing Ethics Consultant, Immeria Consulting Services Inc.

Stéphane Hamel er en erfaren uafhængig digital marketing- og analysekonsulent, innovatør, underviser, taler og startup & agenturådgiver med en stærk interesse for brugerens privatliv og den etiske brug af data.

The Elasticity of Analytics Ethics

Stephane udfordrer det, vi tager for givet, og deler virkelige eksempler på tvivlsom etik og fejlbehandling, som forhåbentlig får dig til at tænke på din egen røde tråd, som en marketingmedarbejder, en analytiker og en forbruger.

Martin Madsen

Martin Madsen

Data Engineer

Data Engineer, nemlig.com

Martin arbejder som data engineer hos nemlig.com, der er Danmarks største online supermarked. Hans opgaver indebærer at arbejde med GTM + GA og Google Cloud stack til at organisere virksomhedens kommercielle information og aktivere det. Målet er at blive en af Europas mest personlige supermarkeder og implemente reel omni channel kundeoplevelser.

Et nyt paradigme i web analytics

Emnet for en web analyst ændrer sig, og det samme gør opgaverne. I sin præsentation vil Martin forsøge at give et indblik i verden af cloud og inspirere sit publikum til at starte på netop den rejse. Martin vil komme omkring nogle af de basale funktioner af SQL, Python og ETL. Han vil også kort komme omkring åben data aktivering, og hvordan man overlever som en web analytiker i en cookie-less verden. Publikum vil blive mindre bange for kodning, SQL og for fremtiden og samtidigt modtage tips og inspiration til, hvad der skal gøres i fremtiden.

Johanna Álvarez

Johanna Álvarez

AdTech & Attribution Modeling Project Lead

AdTech & Attribution Modeling Project Lead, Barceló Hotel Group

Johanna er erfaren i branchen og fokuseret på data, web analytics og attribution modellering, alt sammen fra et privatlivsbeskyttelse perspektiv. Hun mener, at data, som udnyttes til sit fulde potentiale, kan være den største allierede i at maksimere potentialet af digital markedsføring og til sidst øge virksomhedens indjening gennem en dybere forståelse af dens brugere. Du vil ofte finde Johanna deltage i arrangementer på talerlisten og indtil nu, har hun deltaget i Mobile World Congress, DMEXCO og Digital Velocity.

Nej, attribution modellering er ikke død

De seneste år og ændringer i browsere gør fremtiden for visse platforme en smule uvis. Attribution modellering synes at være en af de berørte platformen, men er det virkelig slutningen på det, som vi kender det?

I dette oplæg vil Johanna addressere vigtigheden multi-touch attribution for enhver virksomhed, der søger at optimere sin markedsføring, sammen med den mest troværdige fremtid for MTA, og hvorfor Johanna finder det langt fra dødt.

Christian Doeleman-Lassen

Christian Doeleman-Lassen

Head of SEO & CRO

Head of SEO & CRO, IIH Nordic

Christian er Head of SEO & CRO hos IIH Nordic og leder til dagligt et team af specialister, der skaber online resultater for nogle af Skandinaviens mest interessante virksomheder. Han er SEO specialist med mere end 15 års erfaring indenfor søgemaskineoptimering og online markedsføring. Christian er egentlig uddannet cand.polit, men med passion for digital markedsføring, optimering og analyse, som blandt andet har ført ham til IIH Nordic og certifikater i Searchmetrics, Google Analytics og Google AdWords.

The new Google Core Web Vitals: What All Digital Marketeers Should Know

I 2021 vil Google offentliggøre nye ranking parametre: Google Core Web Vitals. Dette kan potentielt have en negativ indflydelse på din hjemmesides synlighed i Googles søgeresultater og dermed dit salg, hvis du ikke handler på det nu.

Christian vil give dig et overblik over, hvad du skal vide som digital markedsfører lige fra Web Analyst til Marketing Manager eller CRO specialist.

WAW CPH Partners

Tidligere talere – WAW CPH

Web Analytics Wednesday den 30. oktober 2019

Den 30. oktober 2019 holdte IIH Nordic deres andet Web Analytics Wednesday København 2019 i samarbejde med deres sponsor Tealium. Se videoen og hør fra de fantastiske talere: Krista Seiden, Sarah Faber Petersen, Anna Kiljunen, Marta Florentyna Saratowicz and Nicola Strand.

Simo Ahava – You Can’t Spell Measure Without Customization

Plug-and-play analytics virker ikke – Det burde vi vide på nuværende tidspunkt. Men selv en fantastisk, superopladt analytics pipeline fejler hvis virksomheden mangler modenheden til at kunne opretholde den. Til dette foredrag vil Simo Ahava tale om hvordan personliggørelse er kernen til et hvert succesfuldt analytics projekt.

Patrick Kitchell (Microsoft) – The Collapse of Social Media Engagement

Patrick er en veteran når det gælder CRM, sociale medier og tought leader, der skubber grænserne for teknologi og data.