WEB ANALYTICS
WEDNESDAY

Næste WAW i København 30. oktober 2019

Gå ikke glip af Danmarks største gratis analytics-event

Web Analytics Wednesday er en international netværksbegivenhed, der forbinder digitale analytikere og marketingfolk med oplæg fra profiler fra ind- og udland. Siden 2007 har IIH Nordic faciliteret det danske WAW ved at lave regelmæssige arrangementer i København samt periodiske arrangementer i Århus og udlandet.

Kom med til en aften med store talere fra hele verden, cases og trends fra online- og analytics-branchen. Lær at få mere ud af dine online-data, udvid netværket og mød dine branchekolleger over en øl og en snack.

0Weeks0Days0Hours0Minutes

PHOTOGRAPHER: Wai Yin Ryan Chui

Detaljer

15:30 – 21:30
30. oktober 2019

Campus Carlsberg
Humletorvet 3, 1799 KBH V
Auditorium W2.04

Program

Programmet for den næste Web Analytics Wednesday vil blive offentliggjort, som vi nærmer os datoen.

Review af WAW CPH 

Læs mere om tidligere WAWs, aftenens talerne og deres præsentationer.

WAW CPH Feb 2018

WAW CPH Apr 2018

WAW CPH Sep 2018

WAW CPH Feb 2019

Talerne ved WAW den 27 februar 2019

Simo Ahava

Simo Ahava

Partner and Senior Data Advocate

Simo Ahava, 8-bit-sheep

Simo er som en produktiv content creator og uddanner i digital analyse anerkendt verden over som en ledende ekspert i at tilpasse webanalyse- og tag management-løsninger for at forbedre hele livscyklussen af at samle, bearbejde og rapportere data. Til dagligt er han partner og co-founder hos 8-bit-sheep, og samtidigt har han en ledende blog om Google Analytics og Google Tag Manager udvikling på www.simoahava.com. Takket være hans ekspertise i Google Analytics og Google Tag Manager, har Google udpeget ham som en af kun fire Google Developer Experts globalt.

Hvis du har sagt Måling, må du også sige Customization

Plug-and-play analyser virker ikke – det burde vi vide på nuværende tidspunkt. Men selv den mest fantastiske analyse pipeline vil mislykkes i en organisation, der mangler modenhed til at opretholde den.

“Customization” er kernen i ethvert succesfuldt analyseforetagende, og i dette oplæg vil Simo tale om det på tre niveauer: Hvordan tilpasser vi opsætningen af vores dataindsamling,  så vi kan bryde igennem de strukturer, der pålægges os af de analyseværktøjer, vi bruger? Hvordan forbedrer vi kommunikationforbindelserne i vores organisationer, så data ikke ses som en blokering, men snarere en aktivator? Og hvordan øger vi empati hos enkeltpersoner og afdækker de læringsstier, der giver mest mening i en organisation, der ønsker at vokse med data?

Steffen Fagerström Christensen

Steffen Fagerström Christensen

CTO & Co-founder

Steffen Fagerström Christensen, TwentyThree

Steffen er ansvarlig for produkt og platform hos TwentyThree, en tech virksomhed, der har gentænkt online video workflow fra bunden. Steffen bygger en stabil infrastruktur, der indtil videre har understøttet 1 milliard video visninger.

Han er skaber af Resumable.JS, start-up rådgiver og angel-investor, og han er utrolig passioneret omkring video marketing. Steffen har en Msc i Statskundskab.

Et breakdown af video data og hvordan man gør brug af det

Steffen Christensen vil gennemgå, hvad det betyder at være datadrevet med video, og hvordan den slags data kan integreres i jeres teknologi. Uanset om det er forbedret lead scoring eller Google Analytics attribution, så kan videodata være en værdifuld ressource i udarbejdelsen af en digital strategi.

Lars Gundersen

Lars Gundersen

Head of Digital Analytics Platforms

Lars Gundersen, Ekstra Bladet

Lars har mange års erfaring inden for Analytics området og har blandt andet været ansat i stillinger hos Valtech og IIH Nordic. Lige nu arbejder han hos Ekstra Bladet, hvor han sidder med ansvaret for de digitale analyseplatformene og er involveret i projekter, der spænder fra Google Analytics til større streaming data applikationer og ML data-projekter bygget i AWS.

Den ujævne vej til dataafhængighed

Alle taler om hvor vigtigt det er at opnå en stærk datakultur i virksomheder, men få opnår det rent faktisk. Lars giver os et unikt indblik i Ekstra Bladets rejse imod at skabe afhængighed af data i en branche, der traditionelt ikke har været kendt for det. Han vil vise konkrete eksempler på data-projekter og tilgange, der har gjort Ekstra Bladet til en af Europas mest datadrevne nyhedsmedier.  

Peter O’Neill

Peter O’Neill

Director

Peter O’Neill, LeapThree

Peter er anerkendt verden over for sin viden og passion for digital analyse og gæster ofte digitale konferencer som taler. Han startede i 2012 den nu globale “ikke-konference” for digital analyse ved navn Measurecamp, som han har hjulpet med at udvikle til det, den er i dag. Han er grundlægger af analysebureauet LeapThree baseret i London. Hos LeapThree lægges der fokus på at bruge data til at forbedre virksomheders ydeevne og til at informerer kundernes beslutninger og handlinger.

Han er ekspert i at overkomme de barriere, der forhindrer brugen af den tilgængelige data-information, og i at transformere virksomhedskulturer for databrug.

Fremtidens digitale analyse løsning

Frustreret med nutiden hopper Peter frem for at beskrive fremtiden for digital analyse indenfor organisationer. Han vil beskrive fremtidens digitale analyse-løsninger på tværs af kravene til mennesker, teknologi og processer. Dette vil ikke kun være drømmeopsætningen for store organisationer med store budgetter (det er nemt), men i stedet hvordan Digital Analytics kan gøres brugbart og praktisk for organisationer af enhver størrelse.

Mark Edmondson

Mark Edmondson

Senior Data Scientist

Mark Edmondson, IIH Nordic

Mark Edmondson er en af få officiel Google Developer Expert (GDE) i verden og spiller en aktiv rolle i den strategiske udvikling af Googles data analystics produkter. Mark er en anerkendt taler inden for sine ekspertiseområde, og han har for nyligt talt ved Superweek konferencen i Ungarn.

Hos IIH Nordic arbejder han med arkitekturen bag datalakes, BigQuery og Machine Learning.

Mand Vs maskine – at integrere machine learning i dine digital analyse teams

For en mand med en ny hammer ligner alt et søm, og nogle gange glemmer vi at tegne en skillelinje mellem, når machine learning er det rigtige værktøj, og når en analytiker faktisk er nødvendig for at gøre jobbet ordentligt. Mark vil give en version af sin tale fra Superweek afholdt tidligere på året. Her vil han dele store tanker om, hvordan man adskiller, hvad der er nødvendigt hvornår.

Stefanie Kreek

Stefanie Kreek

Product Marketing Manager

Stefanie Kreek, Usabilla

Stefanie har ekspertviden om at måle og optimere kundeoplevelsen online. Når det kommer til at fremtidssikre digitale oplevelser, siger hun, at kundeindsigter er afgørende. Hun ved som tidligere kunde hos Usabilla, hvordan virksomheder kæmper for at samle feedback og forstå den voksende kompleksitet i kunderejser. I sit job som Product Marketing Manager hos Usabilla er hun ikke kun beskæftiget med sine kunders oplevelser men også med at rådgive dem til at optimere deres egne ‘kunden i fokus’ strategier.

HVORFOR’et bag analytics: brug af kvalitative indsigter til at fremtidssikre kundeoplevelser

Komplekse kunderejser, stadigt voksende efterspørgsel og faldende kundeloyalitet tvinger brands til at fokusere på kundeoplevelsen. Oplevelser uden bump på vejen er målet, men hvor starter du? Kombiner kraften af analyse med kvalitative indsigter for at bygge din bedste CX strategi hidtil. I løbet af denne præsentation vil Stefanie dele, hvordan du starter med målinger af CX, hvordan du kan drage fordel af feedback sammen med analyse samt erfaringer lært i arbejdet med egne kunder.

Event Partners

Følgende virksomheder er med til at gøre Web Analytics Wednesday til et gratis arrangement med internationale talere, mad og drikke og god stemning.

Tidligere taler – WAW CPH

Patrick Kitchell (Microsoft) – The Collapse of Social Media Engagement

Patrick er en veteran når det gælder CRM, sociale medier og tought leader, der skubber grænserne for teknologi og data.

Casper Radil – Getting Personal – Data Driven Personas

Personlig markedsføring er hurtigt ved at blive en kritisk succesfaktor for de fleste brandoplevelser. Segmenter er ikke længere statiske og skifter afhængig af, hvordan brugerne interagerer med dit brand.

Jomar Reyes – Digital Marketing Ecosystems

I dag er markedsføring afhængig af et økosystem af cloud-baserede applikationer, sociale netværk og information fra CRM. I denne tale sætter Jomar Reyes fokus på dynamikken og lighederne i et økosystem, både fra naturen til en virksomhed.