WEB ANALYTICS
WEDNESDAY

Næste WAW i København er 5. september

Gå ikke glip af Danmarks største gratis analytics-event

Web Analytics Wednesday er en international netværksbegivenhed, der forbinder digitale analytikere og marketingfolk med oplæg fra profiler fra ind- og udland. Siden 2007 har IIH Nordic faciliteret det danske WAW ved at lave regelmæssige arrangementer i København samt periodiske arrangementer i Århus og udlandet.

Kom med til en aften med store talere fra hele verden, cases og trends fra online- og analytics-branchen. Lær at få mere ud af dine online-data, udvid netværket og mød dine branchekolleger over en øl og en snack.

Tidligere keynote-talere omfatter Mike “ipullrank” King, Eric Peterson, Clancy Childs, Jeff Saur, Chris Goward, Craig Sullivan, John Ekmann og Simo Ahava

Review  af WAW CPH 21. februar 2018  

Find information om vores seneste WAW, aftenens talerne og deres præsentationer. Læs mere her

Næste WAW: 5. september 2018

Kom med til en aften med store talere fra ind- og udland, cases og trends fra online- og analytics-branchen.

Lær at få mere ud af din online data, udvid netværket og mød dine branchekolleger over en øl og en snack.

Det er gratis at deltage. Tilmelding åbner snart.

Det får du ud af at deltage på WAW

  •        Du får udvidet dit netværk
  •        Du hører om den nyeste udvikling inden for analytics
  •        Du bliver inspireret via spændende cases
  •        Du lærer at udnytte webanalytics på nye måder

WAW 11. april: Keynote-talere

Alle oplæg vil være på engelsk.

Rob McLaughlin

Rob McLaughlin

Head of Digital Analytics - SKY

Rob McLaughlin (UK)

Rob McLaughlin sidder som Head of Digital Analytics i Sky og er en anerkendt leder inden for data og analyse. Som både visionær og pragmatiker skaber Rob løsninger, der blander etablerede forretningsprocesser med de seneste digitale teknikker. Rob har både arbejdet som konsulent og in-house og har hermed indgående kendskab til, hvordan virksomheder fra flere forskellige vinkler kan udnytte data til effektivisering og vækst.

Omnichannel personalisering og digital data er intet på egen hånd

Digitale kanaler giver organisationer mulighed for at identificere kunder og tilpasse kundeoplevelsen. Men hvad er mulighederne for personliggørelse? Hvilken risiko er forbundet med manglende levering af personalisering? Rob vil afsløre, hvilken rejsen han har taget Sky forretningen på – fra deres udfordringer til deres sejrer. Det er en fortælling om, hvordan en etableret organisation omfavnede relevans og kundeorientering for at drive deres forretningsmål.

Laura Sayag

Laura Sayag

E-commerce - L’Occitane

Laura Sayag (CH)

Laura Sayag arbejder med L’Occitanes e-handel. Hun har tidligere arbejdet for den franske FMCG gigant Group Casino som marketinganalytiker og har bred international erfaring i Frankrig, Spanien og Schweiz. Laura har en kandidatgrad i Product marketing fra Burgundy School of Business.

L’Occitane er et internationalt brand kendt for sine krops-, ansigts- og duftprodukter. L’Occitane blev etableret i 1976 og balancerer i dag detaildistributionen direkte online såvel som gennem etablerede detailkanaler. L’Occitane har fået gennembrud med optimering af e-handelsoplevelsen – særligt på mobile devices. Med data ved hjælp af ContentSquare-teknologien har L’Occitane identificeret de metoder til at optimere engagement og reducere friktion online, hvilket har resulteret i en 15% stigning i salget via mobilen.

Črt Podlogar

Črt Podlogar

Analyst og Lektor

Čtr Podlogar (SLO)

Črt har flere års international erfaring inden for e-commerce, online forretningsudvikling, digital marketing og marketing automation project management. Derudover har Črt erfaring med integration af CRM/ERP og integration af marketing/business/technical workflows og automatiseringsprocesser.

Den analytiske blindgyde – hvad gør man?

I nogle tilfælde kan rene tal og mængder af data om brugere og deres adfærd ikke fortælle dig noget om de reelle handlinger og tiltag, du kan arbejde med. Et  problem, som mange står over for, er forkert data, og det kan skyldes flere ting – fx en dårlig forståelse af teori og analytiske begreber, fejl i implementering eller misforståelse eller forkert forståelse af brugeradfærd på hjemmesiden. Črt vil inddrage cases og give eksempler på, hvordan fejl i vores analytiske tilgang kan løses.

Marta Florentyna Saratowicz

Marta Florentyna Saratowicz

Senior Web Analytics Specialist

Marta Florentyna Saratowicz (IIH Nordic)

Martas digitale rejse startede for seks år siden i Sevilla, Spanien, hvor hun arbejdede med digital markedsføring af den spanske flamingo kultur. Marta er en rendyrket IIH specialist, som arbejder med førende internationale brands. Hendes ekspertise er inden for webanalyse og i strategiske implementeringer, der muliggør større indsigt i databrug på tværs af marketing- og salgsafdelinger.

Med sin kreative og intuitive tilgang anvender Marta datavisualisering til storytelling, der kan hjælpe brand stakeholders til bedre at forstå de muligheder eller udfordringer, de står overfor. Efter at have arbejdet i Spanien, Dubai og med mange af Danmarks internationale brands, vil hendes tale tage afsæt i tværkulturel datavisualisering.

Anders Dalgaard

Anders Dalgaard

Head of Customer Success - TwentyThree

Anders Dalgaard

Som Head of Customer Success hos TwentyThree arbejder Anders Dalgaard tæt sammen med nogle af Nordens førende brands med deres video marketing strategi. I løbet af de sidste fem år har Anders været på forkant med videomarkedsføring og har hjulpet TwentyThrees kunder med at forstå data fra videoforbrug således, at de kan træffe bedre beslutninger om indholdsproduktion og videobrug. Data-drevne video cases er nu begyndt at vises med en meget større hastighed, og rigte engagementdata til videoer på alle platforme er et must for alle TwentyThree-kunder.

Video Analytics udvikling

Online videoforbrug er steget og bliver ved med at stige. Data fra video kan give en dyb indsigt i forståelsen af, hvilke historier der resonerer med kunder og potentielle kunder. Brug af videodata kan ikke kun hjælpe med at inspirere din målgruppe til handling, det kan også reducere mange omkostninger ved at skabe, planlægge og i sidste ende producere det optimale indhold.

Mens onlineanalyse bliver mere og mere moden, er videoanalyse stadig i sin tidlige fase i relation til rapportering og integrering af videodata i den større teknologistak. Anders vil på baggrund af konkrete cases præsentere, hvordan videoanalyse er blevet brugt og vil se nærmere på, hvordan videoanalyse kan anvendes i fremtiden.

Event Partners

Følgende virksomheder er med til at gøre Web Analytics Wednesday til et gratis arrangement med internationale talere, mad og drikke og god stemning.

Tidligere taler – WAW CPH

Patrick Kitchell (Microsoft) – The Collapse of Social Media Engagement

Patrick er en veteran når det gælder CRM, sociale medier og tought leader, der skubber grænserne for teknologi og data.

Casper Radil – Getting Personal – Data Driven Personas

Personlig markedsføring er hurtigt ved at blive en kritisk succesfaktor for de fleste brandoplevelser. Segmenter er ikke længere statiske og skifter afhængig af, hvordan brugerne interagerer med dit brand.

Jomar Reyes – Digital Marketing Ecosystems

I dag er markedsføring afhængig af et økosystem af cloud-baserede applikationer, sociale netværk og information fra CRM. I denne tale sætter Jomar Reyes fokus på dynamikken og lighederne i et økosystem, både fra naturen til en virksomhed.