Web Analytics Wednesday CPH: Februar 2018

Året første første WAW CPH bød på flere mindeværdige øjeblikke – bl.a. Casper Radils tekniske spørgsmål til Julien, hvis svar var ligeså teknisk, og Steen derefter brød ind med følgende kommentar: “Til dem, som ikke forstod spørgsmålet eller svaret, så er det OK”. Nicola Strand fra Leo Innovation Lab leverede Teenage Mutant Ninja Turtles i en ny kontekst som eksempel på, hvordan du kan opbygge dit team af specialister, mentorer og stakeholders i din datadrevne kultur.

Næste WAW CPH er den 11. april. Du kan finde mere info og booke din billet her.

Event Partners

Følgende virksomheder er med til at gøre Web Analytics Wednesday til et gratis arrangement med internationale talere, mad og drikke og god stemning.

Keynote-talere

 Julien Coquet

Julien Coquet

Anerkendt Digital Analytics Expert

Julien Coquet (FR)

Julien Coquet er på verdensplan anerkendt som thought leader og ekspert i forskellige digitale markedsføringsdiscipliner. Han er den førende ekspert i Frankrig til web/digitale analyser og er topbidrager til Googles Advertising Community.

Han har arbejdet for prestigefyldte brands som 3 Suisses, Airbus / EADS, Audi, Bayer, Canal Plus, Carrefour, Cartier, Chanel, Home Depot, HP, ING, L’Oreal, Merck, Nestle, Orange, Oscaro, Philips, RTL, Samsung, Schneider Electric, SFR, Total, Toyota, Volvo – og mange flere.

Det optimale TMS system

Tag Management Systems bliver stadig “solgt” som en nem løsning til hurtigt at implementere digitale marketing trackings løsninger, men virkeligheden er ofte mindre glamourøs. I denne tale vil Julien Coquet diskutere strategier for at optimere udbredelsen af ​​en tag management løsning til at understøtte alle dine dataindsamlings behov.

Nicola Strand

Nicola Strand

Data Driven and Analytical Senior Marketer

Nicola Strand (UK/DK)

Nicola har 11 års marketing erfaring og har været en WAW-fan i tre år. Hun begyndte sin karriere på en britisk national avis og arbejder nu som Retention Lead for HelloSkin, som er en del af LEO Innovation Lab.

Den datedrevne organisation

Nicola blev inspireret til sin WAW-tale, da hun indså, at selvom alle i dag er datadrevne, er definitionen af ​​”datadreven” ikke altid den samme. I sin tale vil hun gennemgå forskellen mellem at være “rapportdrevet” og “datadrevet”, hvordan man nedbryder afdelingssiloer og hun vil give tips til, hvordan man fremmer et datastyret miljø, selvom du ikke sidder i ledelsen.

Mark Edmondson

Mark Edmondson

Data Engineer (GDE)

Mark Edmondson (IIH Nordic)

Mark Edmondson er officiel Google Developer Expert (GDE) og spiller en aktiv rolle i den strategiske udvikling af Googles dataanalyse produkter. Hos IIH Nordic arbejder han med arkitekturen i datalager, BigQuery og Machine Learning.

Data Driven Strategy – Power of the Cloud

Den optimale digitale strategi bruger data fra flere kilder, hvilket gør det muligt for virksomheder at blive rigtig datadrevne. Det betyder, at det er muligt at anvende Machine Learning til data mere effektivt, med større nøjagtighed og øjeblikkeligt. Ved at kombinere kunde-, analyse-, marketing- og CRM-data får vi ikke kun et enkelt lager. Vi får adgang til værdifuldt data, som kan øge effektiviteten af ​forsyningskæden, forudsige nøjagtigheden, salgsvæksten og salgsoptimeringen. Vores data setup skal kunne definere vores segmenter og profiler på baggrund af deres faktiske adfærd og ikke vores egne fordomme.

Casper Radil

Casper Radil

Data Scientist & Senior Web Analyst

Casper Radil (IIH Nordic)

Casper Radil har arbejdet med webanalyser siden 1999 og som dedikeret Web Analytics Specialist på fuld tid siden 2005. Han arbejder med at designe og bruger digitalt data til at få indsigt i brugeradfærd. Hans fokusområder er datastrategi, digital infrastruktur, dataanalyse, webanalyse og multidimensionale statistikker.

Getting Personal – Customer Profiling with Machine learning in BigQuery

Med BigQuery har virksomheder og organisationer en enestående mulighed for at tage deres dataanalyser og transformere dem til en “data lake”. Ved at kombinere kunde-, analyse-, marketing- og CRM-data får vi ikke kun et lager, hvor der er plads til at tilføje eller arbejde med data, som det forekommer. Med Machine Learning får vi samtidig mulighed for at undersøge vores data, hvilket kan hjælpe os med at bestemme årsagssammenhængen og forholdet mellem de enkelte datapunkter. På denne måde bruger vi den fulde datastrøm til at definere vores segmenter og profiler baseret på brugerens faktiske adfærd og ikke vores egne fordomme.

Disney Yapa

Disney Yapa

Territory Manager Nordics

Disney Yapa (UK)

Disney er en tech-entusiast og digital evangelist. Han arbejder med førende SaaS-leverandører i Berlin, Sydney og London for at give Fortune 500-kunder mulighed for at forstå, beholde, belønne og vækste deres kunder. Med nysgerrighed udforsker han forskellige sektorer som telekommunikation, stored value payments, mobile enterprise application platforms, web accessibility og real-time interaction management. Aktuelt har Disney  fokus på analyse af den digital oplevelse med henblik på at øge ContentSquare UX Analytics løsningen i Norden.

Data til alle! Analytics i tidsalderen af ​​abstraktion, visualisering og AI.

Er specialiserede analytiske teams, der arbejder i siloer og skaber enorme rapporter som ikke læses, stadig den bedste praksis? I dag har forretningsbrugere adgang til en masse data men er begrænset på ressourcer til at håndtere dem. Er det tid til genoverveje Analytics? Som provokation og for at fremhæve alternative analyseprojekter sætter Disney spørgsmålstegn ved de mange digitale teams. Her vil han inddrage eksempler fra digitale initiativer til menneskelige forandringsprocesser, der ledes af ContentSquare for at styrke virksomheder med UX Analytics.

Todd Patton

Todd Patton

Head of Comms & Story

Todd Patton (US)

En journalist ved handel, Todd har arbejdet med content marketing i tech-virksomheder i Salt Lake City, Detroit, San Francisco og København. Efter at have arbejdet på KUER, NPR-radiostationen i Salt Lake City, lavede han springet til marketing, hvor han har hjulpet med at opbygge content strategier, der består af thought-leadership af e-bøger, infografiker og blogs.Todd Patton er i dag chef for Comms & Story hos TwentyThree – Video Marketing Platform.

Sådan bliver data-drevet med video i hele markedsføringstragten

I 2018 er video en af ​​de bedste måder at fortælle historier på og connecte med dine kunder. I sin tale vil Todd præsentere, hvordan marketingfolk kan udnytte videoens magt og integrere det i traditionel markedsføring.

Hvilke video-beregninger betyder faktisk noget? Hvordan kan marketingfolk indsamle kundeemner fra video og opbygge deres database? Eller endda bruge video med email? Alle disse spørgsmål er vigtige for moderne marketingfolk til effektivt at bruge video på i  hele marketing tragten.