Event Partners
Følgende virksomheder er med til at gøre Web Analytics Wednesday til et gratis arrangement med internationale talere, mad og drikke og god stemning.

Følgende virksomheder er med til at gøre Web Analytics Wednesday til et gratis arrangement med internationale talere, mad og drikke og god stemning.
Julien Coquet er på verdensplan anerkendt som thought leader og ekspert i forskellige digitale markedsføringsdiscipliner. Han er den førende ekspert i Frankrig til web/digitale analyser og er topbidrager til Googles Advertising Community.
Han har arbejdet for prestigefyldte brands som 3 Suisses, Airbus / EADS, Audi, Bayer, Canal Plus, Carrefour, Cartier, Chanel, Home Depot, HP, ING, L’Oreal, Merck, Nestle, Orange, Oscaro, Philips, RTL, Samsung, Schneider Electric, SFR, Total, Toyota, Volvo – og mange flere.
Tag Management Systems bliver stadig “solgt” som en nem løsning til hurtigt at implementere digitale marketing trackings løsninger, men virkeligheden er ofte mindre glamourøs. I denne tale vil Julien Coquet diskutere strategier for at optimere udbredelsen af en tag management løsning til at understøtte alle dine dataindsamlings behov.
Nicola har 11 års marketing erfaring og har været en WAW-fan i tre år. Hun begyndte sin karriere på en britisk national avis og arbejder nu som Retention Lead for HelloSkin, som er en del af LEO Innovation Lab.
Nicola blev inspireret til sin WAW-tale, da hun indså, at selvom alle i dag er datadrevne, er definitionen af ”datadreven” ikke altid den samme. I sin tale vil hun gennemgå forskellen mellem at være “rapportdrevet” og “datadrevet”, hvordan man nedbryder afdelingssiloer og hun vil give tips til, hvordan man fremmer et datastyret miljø, selvom du ikke sidder i ledelsen.
Mark Edmondson er officiel Google Developer Expert (GDE) og spiller en aktiv rolle i den strategiske udvikling af Googles dataanalyse produkter. Hos IIH Nordic arbejder han med arkitekturen i datalager, BigQuery og Machine Learning.
Den optimale digitale strategi bruger data fra flere kilder, hvilket gør det muligt for virksomheder at blive rigtig datadrevne. Det betyder, at det er muligt at anvende Machine Learning til data mere effektivt, med større nøjagtighed og øjeblikkeligt. Ved at kombinere kunde-, analyse-, marketing- og CRM-data får vi ikke kun et enkelt lager. Vi får adgang til værdifuldt data, som kan øge effektiviteten af forsyningskæden, forudsige nøjagtigheden, salgsvæksten og salgsoptimeringen. Vores data setup skal kunne definere vores segmenter og profiler på baggrund af deres faktiske adfærd og ikke vores egne fordomme.
Casper Radil har arbejdet med webanalyser siden 1999 og som dedikeret Web Analytics Specialist på fuld tid siden 2005. Han arbejder med at designe og bruger digitalt data til at få indsigt i brugeradfærd. Hans fokusområder er datastrategi, digital infrastruktur, dataanalyse, webanalyse og multidimensionale statistikker.
Med BigQuery har virksomheder og organisationer en enestående mulighed for at tage deres dataanalyser og transformere dem til en “data lake”. Ved at kombinere kunde-, analyse-, marketing- og CRM-data får vi ikke kun et lager, hvor der er plads til at tilføje eller arbejde med data, som det forekommer. Med Machine Learning får vi samtidig mulighed for at undersøge vores data, hvilket kan hjælpe os med at bestemme årsagssammenhængen og forholdet mellem de enkelte datapunkter. På denne måde bruger vi den fulde datastrøm til at definere vores segmenter og profiler baseret på brugerens faktiske adfærd og ikke vores egne fordomme.
Disney er en tech-entusiast og digital evangelist. Han arbejder med førende SaaS-leverandører i Berlin, Sydney og London for at give Fortune 500-kunder mulighed for at forstå, beholde, belønne og vækste deres kunder. Med nysgerrighed udforsker han forskellige sektorer som telekommunikation, stored value payments, mobile enterprise application platforms, web accessibility og real-time interaction management. Aktuelt har Disney fokus på analyse af den digital oplevelse med henblik på at øge ContentSquare UX Analytics løsningen i Norden.
Er specialiserede analytiske teams, der arbejder i siloer og skaber enorme rapporter som ikke læses, stadig den bedste praksis? I dag har forretningsbrugere adgang til en masse data men er begrænset på ressourcer til at håndtere dem. Er det tid til genoverveje Analytics? Som provokation og for at fremhæve alternative analyseprojekter sætter Disney spørgsmålstegn ved de mange digitale teams. Her vil han inddrage eksempler fra digitale initiativer til menneskelige forandringsprocesser, der ledes af ContentSquare for at styrke virksomheder med UX Analytics.
En journalist ved handel, Todd har arbejdet med content marketing i tech-virksomheder i Salt Lake City, Detroit, San Francisco og København. Efter at have arbejdet på KUER, NPR-radiostationen i Salt Lake City, lavede han springet til marketing, hvor han har hjulpet med at opbygge content strategier, der består af thought-leadership af e-bøger, infografiker og blogs.Todd Patton er i dag chef for Comms & Story hos TwentyThree – Video Marketing Platform.
I 2018 er video en af de bedste måder at fortælle historier på og connecte med dine kunder. I sin tale vil Todd præsentere, hvordan marketingfolk kan udnytte videoens magt og integrere det i traditionel markedsføring.
Hvilke video-beregninger betyder faktisk noget? Hvordan kan marketingfolk indsamle kundeemner fra video og opbygge deres database? Eller endda bruge video med email? Alle disse spørgsmål er vigtige for moderne marketingfolk til effektivt at bruge video på i hele marketing tragten.