WEB ANALYTICS WEDNESDAY

København 5 sept 2018 #WAWCPH

Tak fordi du er med til at gøre WAW mindeværdigt

Vi håber, at denne side vil hjælpe dig med at (gen-)opdage elementer fra vores program.

Talerne berørte en lang række emner denne aften: Vi hørte om romancen mellem Cloud teknologier og maskinlæring, blev oplyst om udfordringer ved mobilkøb, blev involveret i reelle cases og blev inspireret til at tænke kreativt i arbejdet med mennesker og data.

Speaker Profiler

Geddy van Elburg

Geddy van Elburg

Founder Lonmoon

“People Data and Outcomes”

Geddy van Elburg (NL)

Geddy er certificeret som webanalytiker (DAA: Digital Analytics Association). Hun arbejder med at assistere virksomheder og organisation på et strategisk niveau af webanalyse, website usability, online marketing aktiviteter og conversion optimisation.

Efter GDPR-lovgivningen trådte i kraft, har hun haft øget fokus på at assistere virksomheder i at bygge bro mellem virksomheders krav og internetbrugernes voksende bekymring omkring privatliv på nettet.

With the rollout of the GDPR she has had an increased focus on assisting businesses to bridge the increasing concern of internet users on the issue of privacy on the one hand and the demands of a business on the other hand.

Mere om Geddy…

Peter Pfeifer - Google

Peter Pfeifer - Google

Mobile UX & Conversions Consultant - Google

“Mastering the Mobile Checkout”

Peter Pfeifer

Som en del af “Conversions & mUX Specialist Team” i EMEA’s hovedkvarter i Dublin har Peter Nybro Pfeifer fungeret som konsulent for Google’s kunder fra hele Europa vedrørende emner som mobil konverteringer og UX. Han er født i Speyer, Tyskland, han har boet, studeret og arbejdet i Berlin, Bremen og København, og har brugt de sidste ti år af sit liv i Danmark med at arbejde som digital analytics specialist for Danske Spil.

Mere om Peter…

Links provided by Peter

How to deep dive in your product funnel performance with GA and Data Studio, Step by step guide

YOLO (you only login once): One-tap sign-up and auto sign-in on websites

How to Simulate Mobile Devices with Device Mode

Morten Busk

Morten Busk

CEO - Busk & Co

“Customer analytics strategies that grows business. Case: Virgin Mobile”

Morten Busk

Morten har mange års erfaring med e-handel, digital management og konsulentarbejde for de tunge drenge indenfor retail, luksusvarer, telefonselskaber, BtB, rejser og finans. Morten’s tale vil handle om deres case studie for Virgin Mobile, hvor de arbejdede med at bruge kundeanalyse strategier, som havde en direkte indflydelse på virksomhedens vækst.

Hector Martinez

Hector Martinez

Machine Learning Specialist

“Intelligent Analysis in the Cloud”

Hector Martinez

Héctor arbejder som analytiker og udvikler specialiseret i AI og Cloud teknologer. Han er dedikeret til at assistere virksomheder i at bruge deres data bedre ved at udvikle automation, visualisering og værktøjer til forudsigelse. Héctor har arbejdet med maskinlæring og gaming data siden 2019, og han har udviklet sine evner indenfor webanalyse yderligere, siden han sluttede sig til IIH Nordic i 2017.

Ian Pilborough

Ian Pilborough

Solutions Consultant Tealium

“Applying Machine Learning to Tag management and profiles”

Ian Pilborough

Ian Pilborough hjælper med at vækste virksomhedens partnernetværk og vejleder kunder i at åbne op for deres datas fulde potentiale. Efter en succesfuld kariere hos Oracle som Product Evangelist er Ian nu flyttet til England nær ved Tealiums hurtigt voksende hovedkvarter EMEA HQ i Reading. Han ligger nu sine kræfter i at promovere processerne bag det at komme af med datasiloer, orkestrere data fordelagtigt og skabe effektive dataforsyningskæder.

For Ian er der ikke det problem, som ikke kan løses ved hjælp af bedre data i vores moderne verden – data, som de fleste allerede ligger inde med, men som de simpelthen ikke har evnerne til at frigøre.

Se tidligere WAW CPH events

11 April 2018

21 Feb 2018

WAW CPH Partners

Earlier Talks – WAW CPH

Rob McLaughlin (Sky)

Omnichannel personalisation and digital data is nothing on it’s own

Laura Sayag (L’Occitane)

How L’Occitane is leveraging UX Analytics

Crt Podlogar (Red Orbit)

What to do when you’re stuck in an analytical dead end

Slide 1

Slide 2

Slide 1

Slide 2