Dato & tidspunkt
6. oktober 2020 | 10.00 – 11.00
Sted
Online Webinar
Pris
Gratis
Når vi undersøger brugen af Google Analytics 360, kan vi se en afgørende forskel mellem organisationer i, hvor meget værdi der kan aktiveres fra en Google Analytics 360-licensen til hvad der rent faktisk gøres. Meget ofte er der en stærk vilje til at udvinde mere værdi fra indsigt – men måden til at gøre netop det mangler ofte klarhed.
Vores hurtige analyse viser, at op til 70% af ejere af værktøjet ikke får fuld værdi af deres Google Analytics 360 investering. Med det enorme potentiale, der eksisterer i databaserede beslutninger til at transformere indtægter og omkostningeffektivtitet, er der altså tale om hundreder af tusinder hvis ikke millioner kroner tabt i potentielt afkast på en analytics investering.
Derfor er dagsordenen med dette webinar at give dig et skarpt fokus på at frigøre forretningspotentialet og demonstrere et solidt afkast på en Google Analytics 360 investering. Vi giver cases og eksempler på, hvordan organisationer kan skabe et positivt P/L gennem analytics aktiviteter.
Webinaret vil fokusere på den interne forretning med at eje et Google Analytics 360-licens, men ikke ud fra et teknisk perspektiv. I stedet giver vi en kommerciel vinkel, der udforsker måder at kombinere, aktivere og berige data for at skabe et miljø for en enkelt kilde til online sandhed. Kort sagt vil vi inspirere til, hvordan man transformerer data fra en passiv ressource til et værdiproducerende aktiv.
Dette event vil være på engelsk.
6. oktober 2020 | 10:00 – 11:00
Google Analytics 360
Return on Analytics
Forretningsværdien af Google Analytics 360
Ben er en erfaren data science maanger, som har arbejde med machine learning og predictive analytics til at drive forretnignsværdig og indsigter. Han har været hos MandM Direct i mere end fem år og har tidligere arbejdet for forskellige luksus hoteller.
Robert har sammenlagt 25+ års erfaring i både at arbejde som konsulent i mediebureauer, men også flere år hos større brands som TDC Group. I begyndelsen af 2020 returnerede Robert til konsulent siden efter at have arbejdet i 10 år i telecom, hvor han etablerede en datadrevet kultur og ledede et agilt team i TDC Group. Robert servicerer kunder som blandt andet LEGO, Elkjøp og Bonnier Publications med sin ekspertise i at opbygge datafundamenter og levere Google Cloud-løsninger. Robert har desuden erfaring med digital transformation, implementering af datadrevet beslutningstagning og har haft ansvaret for et team på 180+ mennesker med fokus på at opbygge datafundamenter og forbedre marketing resultater.
Steen er en af Danmarks mest kendte digitale analytikere og en international taler anerkendt som en førende ekspert på emnet. Med mere end 15 års praktisk erfaring i onlineoptimering af websider, brugervenlighed og webanalyse, har han specialiseret sig i online målinger, metodeudvikling, brugervenlighed og kommercialisering.
Steens referencer spænder fra stærke Nordiske mærker som Vestas og VisitDenmark til internationale kunder som Oracle, Johnson & Johnson og Microsoft. Steen har været nomineret som en af verdens førende analytikere af Digital Analytics Association i de sidste tre år.