The future of data-driven business

Increase Return on Analytics

For companies who want to invest or gain more
from their GA360 investment

Webinar – 6. oktober 2020 10.00 - 11.00

Dato & tidspunkt

6. oktober 2020 | 10.00 – 11.00

Sted

Online Webinar

Pris

Gratis

For virksomheder som ønsker at investere i eller få mere ud af deres GA360 investering

Når vi undersøger brugen af Google Analytics 360, kan vi se en afgørende forskel mellem organisationer i, hvor meget værdi der kan aktiveres fra en Google Analytics 360-licensen til hvad der rent faktisk gøres. Meget ofte er der en stærk vilje til at udvinde mere værdi fra indsigt – men måden til at gøre netop det mangler ofte klarhed.

Massivt tabt potentiale

Vores hurtige analyse viser, at op til 70% af ejere af værktøjet ikke får fuld værdi af deres Google Analytics 360 investering. Med det enorme potentiale, der eksisterer i databaserede beslutninger til at transformere indtægter og omkostningeffektivtitet, er der altså tale om hundreder af tusinder hvis ikke millioner kroner tabt i potentielt afkast på en analytics investering.

Frigør forretningspotentialet

Derfor er dagsordenen med dette webinar at give dig et skarpt fokus på at frigøre forretningspotentialet og demonstrere et solidt afkast på en Google Analytics 360 investering. Vi giver cases og eksempler på, hvordan organisationer kan skabe et positivt P/L gennem analytics aktiviteter.

Et fokus på afkast og værdi

Webinaret vil fokusere på den interne forretning med at eje et Google Analytics 360-licens, men ikke ud fra et teknisk perspektiv. I stedet giver vi en kommerciel vinkel, der udforsker måder at kombinere, aktivere og berige data for at skabe et miljø for en enkelt kilde til online sandhed. Kort sagt vil vi inspirere til, hvordan man transformerer data fra en passiv ressource til et værdiproducerende aktiv.

Dette event vil være på engelsk.

Dato

6. oktober 2020 | 10:00 – 11:00

Emner

Google Analytics 360
Return on Analytics
Forretningsværdien af Google Analytics 360

Program

10.00     Velkommen

Return on Analytics – How to recognize value, a conversation – Steen Rasmussen & Robert Johnson, IIH Nordic

Your data and how to own it – Ben Powis, MandM Direct

Supercharging Google Analytics 360 – Steen Rasmussen, IIH Nordic

Spørgsmål – Robert Johnson, IIH Nordic

11.00    Tak for denne gang

Eventet er målrettet …

Dette event er relevant for personer med kommercielt og budget ansvar af Google Analytics 360 og Martech-værktøj.

Måske har du allerede investeret i Google Analytics 360, eller du overvejer et køb og har brug for at kende det konkrete afkast muligt med sådan en investering.

Det får du med hjem

Vi giver dig et mere præcist overblik over, hvor du finder mest værdi i dine data. Du lærer, hvordan du bedre kan sikre dine fremtidige værdiaktiver i data, minimere risikoen for problemer med data kvalitet og potentielt tab eller læk af data. Alt sammen for at gøre det muligt for dig at træffe de rigtige beslutninger vedrørende fremtiden for dine data.

Talere

Ben Powis

Ben Powis

Data Science Manager

Ben Powis, MandM Direct

Ben er en erfaren data science maanger, som har arbejde med machine learning og predictive analytics til at drive forretnignsværdig og indsigter. Han har været hos MandM Direct i mere end fem år og har tidligere arbejdet for forskellige luksus hoteller.

Robert Johnson

Robert Johnson

Head of Analytics & Cloud

Robert Johnson, IIH Nordic

Robert har sammenlagt 25+ års erfaring i både at arbejde som konsulent i mediebureauer, men også flere år hos større brands som TDC Group. I begyndelsen af 2020 returnerede Robert til konsulent siden efter at have arbejdet i 10 år i telecom, hvor han etablerede en datadrevet kultur og ledede et agilt team i TDC Group. Robert servicerer kunder som blandt andet LEGO, Elkjøp og Bonnier Publications med sin ekspertise i at opbygge datafundamenter og levere Google Cloud-løsninger. Robert har desuden erfaring med digital transformation, implementering af datadrevet beslutningstagning og har haft ansvaret for et team på 180+ mennesker med fokus på at opbygge datafundamenter og forbedre marketing resultater.

Steen Rasmussen

Steen Rasmussen

Co-founder, Digital Strategist & Senior Partner

Steen Rasmussen, IIH Nordic

Steen er en af Danmarks mest kendte digitale analytikere og en international taler anerkendt som en førende ekspert på emnet. Med mere end 15 års praktisk erfaring i onlineoptimering af websider, brugervenlighed og webanalyse, har han specialiseret sig i online målinger, metodeudvikling, brugervenlighed og kommercialisering.

Steens referencer spænder fra stærke Nordiske mærker som Vestas og VisitDenmark til internationale kunder som Oracle, Johnson & Johnson og Microsoft. Steen har været nomineret som en af verdens førende analytikere af Digital Analytics Association i de sidste tre år.

Partnere

Unlock your data potential