COOKIES PÅ DIN HJEMMESIDE

Sådan indsamler og anonymiserer du de vigtigste metrics

Mister du data på grund af cookiesamtykke?

De juridiske krav til cookiesamtykke betyder, at besøgende på jeres hjemmeside kan fravælge at dele deres oplysninger. Vores opgørelser viser, at sådan et fravalg betyder, at I kan miste op til 30 % data om jeres hjemmesidebesøgende – hvilket kan hindre jer i at tage de rigtige forretningsmæssige beslutninger.

Robert Johnson

Head of Cloud and Analytics

robert@iihnordic.com
70 20 29 19

Performance data er afgørende for håndteringen af dit website

Den danske cookielov siger, at der skal gives samtykke før der indsamles nogen form for data om et besøg. Imens tror mange virksomheder, at de overholder cookieloven blot ved at installere et cookie-banner, men det svarer ikke til at være cookie compliant. Organisationer risikerer en række konsekvenser, hvis der ikke handles på dette.

Lovgivningen pålægger dermed virksomheder et stort dilemma, da hjemmesider i gennemsnit mister 30 % af deres evne til at forstå daglige key performance metrics. Ikke alene er det svært at vide, hvilket indhold der er relevant, ROI for marketingkampagner misforstås og er i mange tilfælde i betydelig tilbagegang. H

vis du vil høre mere om løsninger på disse udfordringer, skal du kontakte os. Vi tilbyder en bred vifte af løsninger, der imødekommer vores kunders behov.

Hvis I gør, som I plejer, vil I træffe beslutninger på et uinformeret grundlag

Op til 30% af de besøgende afviser cookies, hvilket betyder, at deres trafik og data er usynlig. Disse data, der stammer fra de mest basale funktioner på et websted, har en værdi. Content managers er afhængige af at vide så mange detaljer som muligt om indholdsforbrug for at skrive relevant indhold. Marketing managers skal vide, hvilke kanaler og kampagner der performer for at foretage relevante justeringer. Website managers skal vide, om page links er brudt og er afhængige af at vide, hvilke enheder der forårsager problemer. User Experience skal vide, hvor besøgende dropper ud af salgs flows. Data er nødvendigt for at tage en sådanne velinformerede beslutning i din markedsføring.

Kort sagt, hvis 30 % af dine data mangler, går 30 % af værdien af at lave forbedringer tabt. Hvad er disse 30 % værd for din organisation? Vi kan hjælpe dig med at finde ud af det.

Kom i gang med at skabe forretningsværdi af jeres data

IIH Nordic har investeret et år på at opbygge en pålidelig og sikker data-anonymiseringsproces ved hjælp af den nyeste kryptering, datasikkerhed og infrastruktur fra Google. Resultatet for vores kunder er forbedret content management, marketingoptimering, konvertering til salg og kundeoplevelse. Med vores 15 års erfaring i at implementere data- og analytics løsninger stoler virksomheder som Rockwool, Bestseller og Chr. Hansen på IIH Nordic til at opnå størst værdi af deres data.

Vi præsenterer en løsning baseret på de specifikke behov i din organisation. Vi sikrer, at vores data anonymiseringstjeneste altid holdes up-to-date, og kvalitetskontrollerer vores løsninger regelmæssigt. Vi tilbyder en række løsninger, der passer til forskellige budgetter såvel som enkle og komplekse behov, og er sikre på, at vi kan finde en løsning til dig.

Hvilken løsning er den rigtige for dig? Ring til os eller udfyld kontaktformularen nedenfor, og lad os tage et uforpligtende møde om jeres behov.

Vil du vide mere? Send os en e-mail eller ring på 70 20 29 19

Se eller gense vores webinar om Cookie Compliance