Robert Johnson
Head of Cloud and Analytics


Robert Johnson
Head of Cloud and Analytics
Den danske cookielov siger, at der skal gives samtykke før der indsamles nogen form for data om et besøg. Imens tror mange virksomheder, at de overholder cookieloven blot ved at installere et cookie-banner, men det svarer ikke til at være cookie compliant. Organisationer risikerer en række konsekvenser, hvis der ikke handles på dette.
Lovgivningen pålægger dermed virksomheder et stort dilemma, da hjemmesider i gennemsnit mister 30 % af deres evne til at forstå daglige key performance metrics. Ikke alene er det svært at vide, hvilket indhold der er relevant, ROI for marketingkampagner misforstås og er i mange tilfælde i betydelig tilbagegang. H
vis du vil høre mere om løsninger på disse udfordringer, skal du kontakte os. Vi tilbyder en bred vifte af løsninger, der imødekommer vores kunders behov.
Op til 30% af de besøgende afviser cookies, hvilket betyder, at deres trafik og data er usynlig. Disse data, der stammer fra de mest basale funktioner på et websted, har en værdi. Content managers er afhængige af at vide så mange detaljer som muligt om indholdsforbrug for at skrive relevant indhold. Marketing managers skal vide, hvilke kanaler og kampagner der performer for at foretage relevante justeringer. Website managers skal vide, om page links er brudt og er afhængige af at vide, hvilke enheder der forårsager problemer. User Experience skal vide, hvor besøgende dropper ud af salgs flows. Data er nødvendigt for at tage en sådanne velinformerede beslutning i din markedsføring.
Kort sagt, hvis 30 % af dine data mangler, går 30 % af værdien af at lave forbedringer tabt. Hvad er disse 30 % værd for din organisation? Vi kan hjælpe dig med at finde ud af det.