Cloud for Marketing

Vi hjælper både danske og internationale virksomheder med at skabe og forbedre deres datastrategi, og vi ved, hvad der skal til for at fremtidssikre jeres data, samt hvordan det kan give en konkurrencemæssig fordel.

Cloud fremtidssikrer jeres marketingaktiviteter

Mange virksomheder bruger i dag en betydelig mængde tid på rapportering af markedsføringsaktiviteter med data, der ligger skjult i siloer. Det gør det sværere at udnytte data strategisk, ligesom evnen til at reagere hurtigt er svækket og ressourcetung. Tid er dyrebar, og vejen frem sker gennem konsolidering og automatisering af data, der kan spare tid, minimere behovet for køb af systemer samt IT- og BI-ressourcer. Sagt enkelt, så ligger fremtiden for marketing i brugen af Cloud-teknologi.

Uanset hvilken størrelse jeres virksomhed har, er der forretningsværdi i at udnytte Cloud-teknologi. I et tæt samarbejde med vores specialister kan vi lægge en datastrategi, der fremtidssikrer jeres data, og som kan give konkurrencemæssige fordele på tværs af afdelinger – fra marketing til IT, BI og økonomi.

muusfoto_IMG_2885

Disse udfordringer har vores kunder ofte med brugen af Cloud-teknologi

Data er det vigtigste grundlag for jeres marketingaktiviteter, og mange virksomheder får ikke det fulde udbytte af deres data. Nogle af de typiske udfordringer, vi ser hos kunderne, er, at:

  • De har ikke et setup, der gør det let at udnytte de data, de har til rådighed
  • De bruger marketingbudgettet på de forkerte kunder
  • De skyder med spredehagl, fordi de ikke kender kunderne godt nok
  • De definerer ikke deres segmenter på baggrund af data, men på egne antagelser
  • De personaliserer ikke kundeoplevelsen på baggrund af data om kundernes adfærd, interesser og købshistorik
  • De har ikke den nødvendige viden til at kunne forudsige fx CLV eller konverteringsparathed

Genkender du en eller flere af problemstillingerne fra jeres forretning? Så kan vi hjælpe jer med at fremtidssikre jeres virksomhed gennem Cloud, ligesom vi har gjort for bl.a. Life Extension, Bonnier, Aller Leisure og Nemlig.

Konsolidering af data i skyen giver konkurrencefordel

For effektivt at kunne drive digital vækst er det essentielt at have styr på datakilder på tværs af virksomheden. Data, der ikke er sat korrekt op, er spredt på tværs af flere forskellige platforme eller manglende evner til at analysere og forstå den indsamlede data, sænker jeres evne til at reagere hurtigt og fører i værste fald til, at beslutninger og budgetter baseres på fejlagtig information.

Når data er eksistensgrundlaget for hele jeres forretning, bør I også stille krav til, at fundamentet, som er datastrategien, er skruet optimalt sammen. Hos IIH Nordic er data udgangspunktet for alt, hvad vi laver på tværs af de digitale discipliner, og vi ved, hvordan integration, indsamling, analyse og eksekvering af data har betydning for ikke blot marketingafdelingen, men hele jeres forretningen. Ved at kombinere interne data (salg, driftsomkostninger og personale) med online data kan I optimere jeres ressourcer til at levere optimale indtægter og omkostningseffektivitet.

Når intern og online data mødes, kan vi træffe de beslutninger, der bidrager til jeres forretnings vækst – nu og for fremtiden. Fremtidens datastrategi tager afsæt i Cloud-teknologi og ved at bruge den nyeste teknologi, kan vi, i tæt samarbejde, bygge et solidt fundament, der konsoliderer og automatiserer jeres data til fordel for hele virksomheden.

5 gode grunde til at samarbejde med os

  1. Vi tager jeres faglige udvikling seriøst
  2. Vi tænker Cloud ind i en større marketing-sammenhæng
  3. Vi har adgang til de nyeste tools og teknologier
  4. Vi hjælper jer med at få mest muligt ud af jeres data
  5. Vi samarbejder med større danske og internationale virksomheder

KONTAKT OS

Modtag IIH Nordic nyhedsbrev og hold dig opdateret på trends, services og viden.