DATA & INSIGHTS

Udnyt dataanalyse og kundeindsigt
til at træffe de rigtige beslutninger

Data er en del af strategien

For effektivt at drive en digital fremgang er det essentielt at have styr på data på tværs af virksomheden. Data er altid en del af den strategi, vi lægger for din virksomhed, så vi udnytter dataanalyse og kundeindsigt til at træffe de rigtige beslutninger.

Hele vejen fra datastrategi til implementering, træning og uddannelse, drift og data governance kan vi med udgangspunkt i data skabe forudsætning for fremgang i din virksomhed.

Google Analytics giver jer mulighed for hurtigt at måle den direkte effekt af jeres online markedsføringsaktiviteter og hjælper med til at styrke indhold, struktur og opbygning af hjemmesiden.

IIH Nordic er som en af de eneste virksomheder Google Train-the-Trainer, som betyder, at vi træner vores egen industri og konkurrenter i blandt andet opsætning, rådgivning og uddannelse i Google Analytics.

IIH Nordic er Adobe Analytics Certified Expert og hjælper virksomheder med implementering, validering og løbende support af Adobe Analytics.

En skræddersyet Adobe Analytics-aftale med IIH Nordic sikrer jer et optimalt datagrundlag, og hjælper jer med at træffe de rette beslutninger på baggrund af data i Adobe Analytics.

Dashboards

I virksomhederne sidder ledere, specialister og generalister, eksperter og strateger. De har ikke brug for de samme data. Du skal se de data og KPI’er, der er relevante for dig.

Data skal kommunikeres efter dit behov, og alle de irrelevante data skal frasorteres. Med et interaktivt, dynamisk dashboard har alle i virksomheden deres egen indgang til data og værktøjer.

Vi bygger et dashboard som en data-applikation. Det vil sige, at dashboardet ligger som et dynamisk lag oven på jeres analyseværktøj. I har én indgang til data, og I kan skræddersy, hvordan data skal præsentereres og kan nemt både sortere eller grave jer dybere ned i den.

Vi udvikler bl.a. dashboards i Google Data Studio, Microsoft Power BI, Google Analytics og Adobe Analytics.

Adobe Partner

GDPR

GDPR er den nye EU-databeskyttelsesforordning og præsenterer både en udfordring og en mulighed for din virksomhed. Den sikrer, at databeskyttelsesreglerne i din virksomhed er egnede til den digitale tidsalder og giver enkeltpersoner mulighed for at få mere kontrol over deres personlige data. Men samtidig er der meget, du som virksomhed bliver nødt til at handle på for at være klar til den 25. maj 2018, hvor GDPR træder i kraft.

HR-data, CRM-data og endda et eventuelt digitalt check-in i receptionen er underlagt GDPR. Dertil kommer data fra webanalyseværktøjer som Google Analytics eller Adobe Analytics.

Hos IIH Nordic hjælper vi virksomheder med at kortlægge relevante datakilder, opbevare dem centralt i fx en datalake og generelt opsætte et funktionelt datalandskab, der overholder vilkårene for GDPR og sikrer virksomheden data, der er pålidelig, lettilgængelig og kontrollerbar med sikkert informeret samtykke fra dine brugere.

Data Management Platform

En data management-platform er det værdifulde mellemled, der samler virksomhedens data, bearbejder det i segmenter eller kundeprofiler og skubber dem videre på en meningsfuld måde.

Systemet integreres f.eks. med jeres Google Analytics, CRM, marketing automation-platform eller sociale medier. Det giver jer mulighed for at anvende data til personalisering på hjemmesiden eller i e-mails, fastholde interessen fra tidligere besøgende med remarketing og skabe bedre brugeroplevelser og øget salg.

Vi er certificerede i en række data management-platforme, og vi ved, hvilke data der kan give jer de svar, I leder efter.

Tag management

At have et tag management system har mange fordele.

Du kan implementere tags meget hurtigere med mindre brug af IT-ressourcer og i et kontrolleret Q&A. Desuden er du altid opdateret med den nyeste kode og kan nemt ændre og implementere ny kode for at optimere din Analytics-opsætning.

Vi tilbyder rådgivning, implementering og træning i tag management-systemer for at sikre optimalt setup og anvendelse. Lad os hjælpe jer med at identificere, hvad der kræves for at få en dataopsætning, der kan bruges til optimale operationelle, taktiske og strategiske optimeringer af onlineaktiviteter.

Insights

Vores ekspertise er evnen til at fortolke jeres data – både set fra brugernes og forretningens perspektiv. Så kan I træffe forretningsstrategiske beslutninger på baggrund af veldokumenterede informationer.

Baseret på resultatet af vores analyse får I det perfekte udgangspunkt for målrettet at optimere både jeres hjemmeside og online markedsføring.

Vores anbefalinger til forbedringer er, udover data, baseret på vores arbejde med købsprocesser, kundeoplevelser, fastholdelse og øget salg hos en lang række af vores kunder.

Konverteringsoptimering

IIH Nordic hjælper jer med at få flere kunder, bedre effekt af jeres markedsføring og flere loyale besøgende. Vi skaber mærkbare resultater ved at optimere jeres hjemmeside ud fra et usability-perspektiv, så kunderne opnår en bedre brugeroplevelse.

Når vi optimerer jeres hjemmeside, går vi systematisk til værks ud fra en best practice-model, der fokuserer på at sikre jer flere og billigere salg.

Data Governance

90% af al data i verden er skabt de seneste 2 år. Og med IoT og en massiv stigning i den tid vi bruger på at surfe, socialisere, spille og købe ind på nettet, stiger mængden af data kun yderligere. De akkumulerende datamængder betyder, at I hele tiden skal sikre, at jeres data er af høj kvalitet.

Alt for mange virksomheder er ikke konsistente i hverken dataindsamling eller kvalitetssikring, og det giver store huller i beslutningsgrundlaget og koster tid og ressourcer.

IIH Nordic har hjulpet både danske og internationale virksomheder med at bearbejde, overvåge og kvalitetssikre data, og vi kan hjælpe jer med den rette strategi for data governance.

Predictive Analytics

Predictive analytics kan bruges til mange forskellige formål. Grundlæggende giver predictive analytics dig mulighed for at forudsige et bestemt resultat eller handling baseret på eksisterende data.

Vores brug af predictive analytics udnytter vores viden om data til at forudse for eksempel churn-risikoen for en bestemt bruger, eller hvilken kommunikationskanal brugeren vil anvende næste gang baseret på eksisterende adfærd.

Denne viden kan forhindre en kunde i at gå til en konkurrent, forudsige nye tendenser eller hjælpe med at forstå, hvilke produkter kunden vil have udover de eksisterende.

Machine Learning

Med machine learning kan du automatisere repetitive og tidskrævende manuelle arbejdsopgaver og få ny indsigt i kundeadfærd vha. intelligent forudsigelse.

Du kan f.eks. forudsige brugeradfærd og derigennem målrette relevante budskaber, du kan forbedre brugeroplevelsen på dit site med intelligent load speed-optimering, identificere anomali i store, komplekse datasæt i real-time, før udfald begynder at koste jer, eller du kan automatisere prioriteringen af f.eks. henvendelser til kundeservice.

Hos IIH Nordic har vi hjulpet virksomheder med at udvikle og implementere innovative machine learning-løsninger, der intelligent og effektivt har reduceret omkostninger og øget revenue.

Send os en e-mail eller ring på 70 20 29 19