Web Analytics

Hos IIH Nordic har vores prisvindende analytics-team hjulpet virksomheder i ind- og udland med at sikre deres datagrundlag gennem web analytics. Vi ved derfor, hvad der skal til for at skabe datainfrastrukturen, der kan gøre en reel forskel for jeres forretning.

Holistisk tilgang til web analytics kvalitetssikrer beslutninger

I dag er det de færreste virksomheder, der kunne drømme om at starte op, uden at have implementeret web analytics til at måle udviklingen og effekten af deres markedsføring. Man kan sige, at web analytics er blevet allemandseje. Men når data bliver mainstream, stiger risikoen også for, at det ikke bruges korrekt, eller at man ikke får det maksimale ud af værktøjet.

Ingen virksomheder er ens og for at kunne skabe vækst i jeres forretning, kræver det forståelse for jeres målgruppe og indsigt i, hvilke aktiviteter der skaber værdi. Det lyder simpelt, men det er en undervurderet disciplin blandt mange. Uden viden om målgruppe og værdiskabende aktiviteter er der risiko for, at der ikke rapporteres på faktorer, der har reel betydning for forretningen, og det får resultaterne til at udeblive.

Hos IIH Nordic ved vi, at data er nøglen til en lønsom forretning, og at mangelfuld data eller manglende færdigheder til at forstå data kan koste dyrt. Her kan vores specialister hjælpe jer med alt fra korrekt implementering til analyse og evaluering samt undervisning af personale.

muusfoto_IMG_2771

Disse udfordringer har vores kunder ofte med web analytics

Udfordringerne med web analytics spænder bredt, men her er de problemstillinger, vi ofte møder hos vores kunder:

  • De ved ikke, hvilke værktøjer de skal vælge eller har for mange forskellige
  • De ved ikke, hvordan de sikrer korrekt implementering
  • De kæmper med at analysere og evaluere på dataen
  • De ønsker at frigive tid ved at automatisere rapportering
  • De har ikke den nødvendige viden til at sikre Cookie og GDPR compliance

Genkender du disse problemstillinger fra jeres virksomhed? Så kan vi hjælpe jer med jeres web analytics. Blandt vores kunder finder I bl.a. Elkjøp, Nemlig, Merck og Bestseller.

Øg effektiviteten og konkurrencedygtigheden med intelligent brug af web analytics

Bag enhver digital succes ligger et stabilt datafundament, og foran står en organisation, der formår at omsætte tal til analyser og drage intelligente beslutninger på baggrund af dette.

Digital markedsføring rummer en lang række forskellige discipliner, og web analytics har til formål at samle resultaterne af de ressourcer, der investeres i de forskellige områder, så I kan optimere jeres forretningsgang. Det handler om at forstå, hvordan brugere færdes på jeres website, interagerer med jeres services, samt hvornår og hvordan de forskellige marketingkanaler kommer i spil på mest effektiv vis.

For bedst at kunne hjælpe med jeres web analytics kræver det, at vi har et indgående kendskab til jeres forretning og KPIer. Med denne viden kan vi i fællesskab lægge en plan for, hvordan vi kan bruge Google Analytics og GTM til dets fulde potentiale, så I kan vækste jeres digitale forretning.

GA4

Hos IIH har vi hjulpet danske og internationale virksomheder med implementering og brug af GA4 siden dets lancering, og vores specialister ved alt om hvad der skal til, for at få det maksimale ud af værktøjet.

GA360

Hos IIH Nordic har vi i mange år hjulpet danske og internationale virksomheder med deres web analytics, herunder GA360 - den førende enterprise-platform til ægte datadreven markedsføring.

Recapture

Hos IIH har vi i mange år hjulpet virksomheder i ind- og udland med at vækste deres digitale forretning, uden at gå på kompromis med cookie- og privatlivsrettigheder.

5 gode grunde til at samarbejde om web analytics med os

  1. Vi tager jeres faglige udvikling seriøst.
    For os er vidensdeling en vigtig del af kunderelationen, for det gavner samarbejdet, når I bliver dygtigere til det, vi laver. Når I kan snakke med om jeres udfordringer ved brugen af web analytics, er vi bedre i stand til, i fællesskab, at lægge en plan for, hvordan I når jeres mål.
  2. Vi tænker web analytics på tværs af forretningen.
    Hos IIH Nordic arbejder vi med en række forskellige digitale discipliner, herunder SEO, CRO, UX, Content Marketing og Annoncering. Det betyder, at vi altid tænker jeres marketingaktiviteter og digitale strategi ind i jeres web analytics setup.
  3. Vi har adgang til de nyeste tools og teknologier.
    Hvis I skal have mest muligt ud af jeres data, kræver det, at I har adgang til de nyeste teknologier og de bedste værktøjer – det får I, når I vælger os som samarbejdspartner. Vi udfordrer konstant status quo og søger nyere og smartere måder at arbejde på.
  4. Vi hjælper jer med at få mest muligt ud af jeres kundedata.
    Data er udgangspunktet for alt, hvad vi laver, og vi vil gerne hjælpe jer med at blive bedre til at indsamle, analysere og udnytte de data, I har adgang til. Data er nemlig med til at sikre, at vi sammen træffer de bedste beslutninger for jeres forretning.
  5. Vi har arbejdet med nogle de største kunder i Norden.
    Danfoss, IKEA, Fitness World, Telmore, Express Bank, YouSee, Chr. Hansen, Tryg, Bonnier og Læger uden Grænser. Det er bare nogle af de kunder, vi kan skrive på vores CV i de mange år, vi har arbejdet med web analytics.

KONTAKT OS

Ræk ud, hvis du er blevet nysgerrig på, hvad vi kan hjælpe dig med.
Du hører fra os inden for 24 timer.

Navn(Required)
privatlivspolitik(Required)
Dette felt er til validering og bør ikke ændres.