Web Analytics.
Web analytics kvalitetssikrer beslutninger
I dag er det de færreste virksomheder, der kunne drømme om at starte op uden at have implementeret web analytics til at måle udviklingen og effekten af deres markedsføring. Man kan sige, at web analytics er blevet allemandseje. Men når data bliver mainstream, stiger risikoen også for, at det ikke bruges korrekt, eller at man ikke får det maksimale ud af værktøjet.
Ingen virksomheder er ens og for at kunne skabe vækst i jeres forretning, kræver det forståelse for jeres målgruppe og indsigt i, hvilke aktiviteter der skaber værdi. Det lyder simpelt, men det er en undervurderet disciplin blandt mange. Uden viden om målgruppe og værdiskabende aktiviteter, er der risiko for, at der ikke rapporteres på faktorer, der har reel betydning for forretningen, og det får resultaterne til at udeblive.
Hos IIH Nordic ved vi, at data er nøglen til en lønsom forretning, og at mangelfuld data eller manglende færdigheder til at forstå data kan koste dyrt. Her kan vores specialister hjælpe jer med alt fra korrekt implementering til analyse, evaluering og undervisning af personale.
5 gode grunde til at samarbejde med os
- Vi tager jeres faglige udvikling seriøst.
- Vi tænker web analytics på tværs af forretningen.
- Vi har adgang til de nyeste tools og teknologier.
- Vi hjælper jer med at få mest muligt ud af jeres.
- Vi har arbejdet med nogle de største kunder i Norden.
“Rådgivning baner vej for det optimale analytics-setup”
Det var netop IIH’s forståelse for mulighederne inden for web analytics-værktøjer, samt deres uvildige rådgivning, der var afgørende faktor i forbindelse med vores valg af det helt rigtige web-værktøj.
Søren Mortensen
Web- og E-sales Manager
Falck
“Fuld tilfredshed på grund af ærlighed, grundighed og kompetence”
I forhold til Zleep Hotels samarbejde med IIH Nordic, så kan jeg kun sige, at vi er fuldt ud tilfredse! IIH Nordic er superdygtige og kompetente, de er altid velforberedte, kommer med gode inputs i forhold til, hvad vi kan gøre bedre. De er også meget ærlige og reelle, hvilket for mig er utroligt vigtigt. Jeg er virkelig glad for samarbejdet, og der er kun et stort skulderklap herfra.
Bettina Wähling
Marketing Manager
Zleep Hotels A/S
“Kompetent kreativ og analytisk sparring”
IIH har givet os kompetent sparring i forhold til vores online forretning – kreativt såvel som analytisk. De har i flere tilfælde fået brikkerne til at falde på plads, så vi kunne komme videre med det væsentlige. IIH har helt afgjort hjertet på det rette sted og taler samtidig klart og tydeligt til fornuften.
Brian Lund
Project Manager
Experian Nordic
Disse udfordringer har vores kunder ofte med web analytics
Udfordringerne med web analytics spænder bredt, men her er de problemstillinger, vi ofte møder hos vores kunder:
- De ved ikke, hvilke værktøjer de skal vælge eller har for mange forskellige
- De ved ikke, hvordan de sikrer korrekt implementering
- De kæmper med at analysere og evaluere på dataen
- De ønsker at frigive tid ved at automatisere rapportering
- De har ikke den nødvendige viden til at sikre Cookie og GDPR compliance
Genkender du disse problemstillinger fra jeres virksomhed? Så kan vi hjælpe jer med jeres web analytics. Blandt vores kunder finder I bl.a. Elkjøp, Nemlig, Merck og Bestseller.
Øg effektivit og konkurrencedygtighed med brug af web analytics
Bag enhver digital succes ligger et stabilt datafundament, og foran står en organisation, der formår at omsætte tal til analyser og drage intelligente beslutninger på baggrund af dette.
Digital markedsføring rummer en lang række forskellige discipliner, og web analytics har til formål at samle resultaterne af de ressourcer, der investeres i de forskellige områder, så I kan optimere jeres forretningsgang. Det handler om at forstå, hvordan brugere færdes på jeres website, interagerer med jeres services, samt hvornår og hvordan de forskellige marketingkanaler kommer i spil på mest effektiv vis.
For bedst at kunne hjælpe med jeres web analytics kræver det, at vi har et indgående kendskab til jeres forretning og KPIer. Med denne viden kan vi i fællesskab lægge en plan for, hvordan vi kan bruge Google Analytics og GTM til dets fulde potentiale, så I kan vækste jeres digitale forretning.
Mød vores eksperter
- Insight & Activation, Teamleads
Marta Florentyna Saratowicz
Implementation Engineer Team Lead & Head of Product
- Insight & Activation, Teamleads
Robert Johnson
Director of Insight & Activation
Cases til inspiration
Vi er stolte af at have skabt imponerende resultater for en lang række af vores kunder. Her er et par stykker vi er ekstra stolte af.
Case med Case om Gigtforeningen
Gigtforeningen genvinder 40% af deres hjemmesidebesøg takket være Recapture
Introduktion til sagen INDUSTRIPatientforening HVEM ER KUNDEN? Gigtforeningen er med over 80.000 medlemmer Danmarks tredjestørste patientforening. De kæmper for at gøre livet bedre for de 700.000 danskere, der døjer med gigt, slidgigt
35 % flere besøgende kom ind via Facebook
40% stigning i direkte trafik til hjemmesiden
Over 110.000 genvundne besøg på hjemmesiden
Lad os tage en snak om Web Analytics
Vi hører gerne om dine udfordringer og tager en snak omkring hvordan vi sammen kan tage din digitale markedsføring til nye højder.