GA4

Hos IIH har vi hjulpet danske og internationale virksomheder med implementering og brug af GA4 siden dets lancering, og vores specialister ved alt om hvad der skal til, for at få det maksimale ud af værktøjet.

Få et fremtidssikret Analytics setup med GA4

Inden for web analytics er Google Analytics et af de mest velkendte og afholdte værktøjer blandt virksomheder store som små.

GA4 er en ny og bedre version af Google Analytics, som giver jer en lang række fordele og nye muligheder, som f.eks. tracking på tværs af platforme, intelligente målgruppelister og bedre udbytte af Google Ads-budget. Men GA4 er også et fuldstændig andet produkt end Universal Analytics (UA), og nu hvor det “gamle” værktøj officielt udfases, er der alt mulig grund til at I begynder overgangen til GA4.

For at kunne hjælpe jer med at sikre en optimal opsætning af GA4 kræver det, at vi har forståelse for jeres forretning og målsætninger. Gennem et tæt samarbejde mellem jer og vores specialister kan vi sikre, at I får fuld værdi ud af opsætningen af GA4 så jeres datakilder er fremtidssikret.

GA4 rummer omfattende muligheder til fremtidens tracking behov

Google Analytics 4 har været tilgængeligt i flere år, men er, på trods af at være Google’s standard løsning, fortsat uudforsket territorium for mange virksomheder store som små.

Fra juli 2023 lukkes der officielt for datastrømmen gennem Universal Analytics, og derfor er der behov for at I som virksomhed fremtidssikrer jeres tracking setup – og hellere i dag end i morgen for at sikre så meget historisk data som muligt.

Med GA4 får I et nyt og anderledes værktøj sammenlignet med Universal Analytics, og det skaber unægteligt udfordringer blandt trofaste UA-brugere. Når først GA4 er implementeret kan hele jeres organisation dog drage nytte af, I højere grad at kunne tage styring over jeres data, skabe avanceret rapportering og data activation use cases.

Ud fra vores mange års erfaring med Google Analytics i ind- og udland ved vi, at ingen kunder er ens selvom værktøjerne er de samme. Derfor tager vores samarbejder altid udgangspunkt i jeres situation, kompetencer og behov. I kender jeres forretning og vi kender GA4, og i fællesskab kan vi lægge en plan der sikrer jeres fremtidige datakilder.

Disse udfordringer har vores kunder ofte med GA4

Der findes mange udfordringer ved GA4, men nogle af de typiske problematikker vi ser hos vores kunder er, at:

  • De ved ikke hvordan de kommer i gang
  • De har behov for vejledning til korrekt kontostruktur
  • De har ikke den nødvendige viden til at kunne forvandle tal til analyser og handlinger
  • De har behov for en omstrukturering af den eksisterende rapportering
  • De mangler sparring til hvordan data forankres i organisationen

Genkender du disse problemstillinger fra jeres virksomhed? Så kan vi hjælpe jer med jeres GA4 opsætning. Blandt vores kunder finder I bl.a. Nemlig og Bestseller.

Opsætning af kontostruktur

GA-kontostrukturen bestemmer, hvordan du kan aktivere og sammenkoble dine datasæt til analyse og aktivering. Jo mere kompleks din onlinevirksomhed er, jo flere faktorer skal du tage hensyn til, i forhold til hvordan du skal konfigurere dine GA-konti og -egenskaber. Vi bringer mange års erfaring med til bordet for at sikre, at du kan udføre dine use cases.

Måling af KPI'er

KPI’er (Key Performance Indicators) er grundlaget for en solid sporing, da de definerer, hvad der skal måles i første omgang. KPI’er skal være knyttet til dine forretningsmål, og er derfor forskellige fra virksomhed til virksomhed. Med vores ekspertise og workshops identificerer vi de KPI’er, der virkelig betyder noget, for at hjælpe dig med at optimere dit websites mål.

Overgang fra UA til GA4

Google Analytics 4 er annonceret som Googles nye standardanalyseplatform for websites. GA4 har et nyt dataformat med log-lignende hændelser i stedet for sessioner, sidevisninger og hændelsessporing. Vi støtter tilpasningen af dette nye analyseværktøj, hjælper dig med at lære at tænke i begivenheder og parametre, samt drage fordel af de nye datakoncepter og definitioner for at aktivere dine data.

Sikring af datakvalitet

Analysedata føres ind i flere downstream-systemer, der bruges til rapportering og dataaktivering, og de gør det i sidste ende muligt for din virksomhed at træffe datadrevne beslutninger. Data af høj kvalitet er nøglen til at træffe de rigtige beslutninger og styre din optimeringsindsats effektivt. Vi leverer revisioner og overvågningsværktøjer for at sikre, at dine data indsamles efter hensigten, og at du er i stand til at træffe de rigtige beslutninger.

Vi er eksperter

Siden 2005 har IIH Nordic arbejdet med at få mest muligt ud af data, så det skaber værdi for vores mange kunder. Med mere end 50 konsulenter i Norden råder vi over nogle af branchens dygtigste og mest erfarne specialister inden for GA, og vi er blandt 27 virksomheder i verden, som er Google Marketing Cloud-certificeret. Vi gør vores kunder til verdensmestre i deres egne data, så de selv bliver bedst i deres industri.

Vi er eksperter

Siden 2005 har IIH Nordic arbejdet med at få mest muligt ud af data, så det skaber værdi for vores mange kunder. Med mere end 50 konsulenter i Norden råder vi over nogle af branchens dygtigste og mest erfarne specialister inden for GA, og vi er blandt 27 virksomheder i verden, som er Google Marketing Cloud-certificeret. Vi gør vores kunder til verdensmestre i deres egne data, så de selv bliver bedst i deres industri.

Bliv klogere på Web Analytics

KONTAKT OS

Kontakt IIH Nordic og lær mere om, hvordan vi kan tage din digitale markedsføringsstrategi til nye højder!