IIH Nordics indsigt i anvendt online effektmåling har hævet SAS Online’s forståelse og brug af WebTrends til langt mere målrettet højder.
Inden for web analytics er Google Analytics et af de mest velkendte og afholdte værktøjer blandt virksomheder store som små.
GA4 er en ny og bedre version af Google Analytics, som giver jer en lang række fordele og nye muligheder, som f.eks. tracking på tværs af platforme, intelligente målgruppelister og bedre udbytte af Google Ads-budget. Men GA4 er også et fuldstændig andet produkt end Universal Analytics (UA), og nu hvor det “gamle” værktøj officielt udfases, er der alt mulig grund til at I begynder overgangen til GA4.
For at kunne hjælpe jer med at sikre en optimal opsætning af GA4 kræver det, at vi har forståelse for jeres forretning og målsætninger. Gennem et tæt samarbejde mellem jer og vores specialister kan vi sikre, at I får fuld værdi ud af opsætningen af GA4 så jeres datakilder er fremtidssikret.
Google Analytics 4 har været tilgængeligt i flere år, men er, på trods af at være Google’s standard løsning, fortsat uudforsket territorium for mange virksomheder store som små.
Fra juli 2023 lukkes der officielt for datastrømmen gennem Universal Analytics, og derfor er der behov for at I som virksomhed fremtidssikrer jeres tracking setup – og hellere i dag end i morgen for at sikre så meget historisk data som muligt.
Med GA4 får I et nyt og anderledes værktøj sammenlignet med Universal Analytics, og det skaber unægteligt udfordringer blandt trofaste UA-brugere. Når først GA4 er implementeret kan hele jeres organisation dog drage nytte af, I højere grad at kunne tage styring over jeres data, skabe avanceret rapportering og data activation use cases.
Ud fra vores mange års erfaring med Google Analytics i ind- og udland ved vi, at ingen kunder er ens selvom værktøjerne er de samme. Derfor tager vores samarbejder altid udgangspunkt i jeres situation, kompetencer og behov. I kender jeres forretning og vi kender GA4, og i fællesskab kan vi lægge en plan der sikrer jeres fremtidige datakilder.
Der findes mange udfordringer ved GA4, men nogle af de typiske problematikker vi ser hos vores kunder er, at:
Genkender du disse problemstillinger fra jeres virksomhed? Så kan vi hjælpe jer med jeres GA4 opsætning. Blandt vores kunder finder I bl.a. Nemlig og Bestseller.
GA-kontostrukturen bestemmer, hvordan du kan aktivere og sammenkoble dine datasæt til analyse og aktivering. Jo mere kompleks din onlinevirksomhed er, jo flere faktorer skal du tage hensyn til, i forhold til hvordan du skal konfigurere dine GA-konti og -egenskaber. Vi bringer mange års erfaring med til bordet for at sikre, at du kan udføre dine use cases.
KPI’er (Key Performance Indicators) er grundlaget for en solid sporing, da de definerer, hvad der skal måles i første omgang. KPI’er skal være knyttet til dine forretningsmål, og er derfor forskellige fra virksomhed til virksomhed. Med vores ekspertise og workshops identificerer vi de KPI’er, der virkelig betyder noget, for at hjælpe dig med at optimere dit websites mål.
Google Analytics 4 er annonceret som Googles nye standardanalyseplatform for websites. GA4 har et nyt dataformat med log-lignende hændelser i stedet for sessioner, sidevisninger og hændelsessporing. Vi støtter tilpasningen af dette nye analyseværktøj, hjælper dig med at lære at tænke i begivenheder og parametre, samt drage fordel af de nye datakoncepter og definitioner for at aktivere dine data.
Analysedata føres ind i flere downstream-systemer, der bruges til rapportering og dataaktivering, og de gør det i sidste ende muligt for din virksomhed at træffe datadrevne beslutninger. Data af høj kvalitet er nøglen til at træffe de rigtige beslutninger og styre din optimeringsindsats effektivt. Vi leverer revisioner og overvågningsværktøjer for at sikre, at dine data indsamles efter hensigten, og at du er i stand til at træffe de rigtige beslutninger.
Siden 2005 har IIH Nordic arbejdet med at få mest muligt ud af data, så det skaber værdi for vores mange kunder. Med mere end 50 konsulenter i Norden råder vi over nogle af branchens dygtigste og mest erfarne specialister inden for GA, og vi er blandt 27 virksomheder i verden, som er Google Marketing Cloud-certificeret. Vi gør vores kunder til verdensmestre i deres egne data, så de selv bliver bedst i deres industri.
Siden 2005 har IIH Nordic arbejdet med at få mest muligt ud af data, så det skaber værdi for vores mange kunder. Med mere end 50 konsulenter i Norden råder vi over nogle af branchens dygtigste og mest erfarne specialister inden for GA, og vi er blandt 27 virksomheder i verden, som er Google Marketing Cloud-certificeret. Vi gør vores kunder til verdensmestre i deres egne data, så de selv bliver bedst i deres industri.
IIH Nordics indsigt i anvendt online effektmåling har hævet SAS Online’s forståelse og brug af WebTrends til langt mere målrettet højder.
Vi har flere gange fået hjælp til analytics og search af IIH Nordic. IIH Nordic lever fuldt op til vores høje ambitioner.
IIH har aldrig skuffet når det kommer til viden og faglig kompetente medarbejdere indenfor Web Analyse. Vi har været meget tilfredse med det leverede arbejde!
Det var netop IIH’s forståelse for mulighederne inden for web analytics-værktøjer, samt deres uvildige rådgivning, der var afgørende faktor i forbindelse med vores valg af det helt rigtige web-værktøj.
Denne måneds store nyheder handler om SearchGPT, AI-integration og en vigtig opdatering fra Google. Her er de fire vigtigste punkter: 1. OpenAI’s ChatGPT udfordrer Google
Med lanceringen af AI Overviews i store dele af verden, er Google kommet et spadestik dybere ind i den fuldkomne AI-drevne søgeoplevelse. Denne funktion, som
September 2024 har bragt flere spændende opdateringer til SEO-landskabet. Hvis du ønsker at optimere din digitale strategi, er det vigtigt at være opdateret på de
Med data i centrum for beslutningstagning udfordres virksomheder konstant med at opfylde de stadigt udviklende krav til dataanalyse og rapportering. Uanset om din udfordring er
Virksomheder indsamler ikke længere clickstream-data med Google Analytics 4 (GA4) udelukkende for at muliggøre datainformeret beslutningstagning ved at inspicere og analysere de indsamlede brugerdata, vurdere
Når det kommer til at ligge i toppen af søgeresultaterne, er der én faktor, der er særlig god at have for øje. Content af høj
Vi har ved årets European Search Awards i Prag hele ni chancer for at vinde en af de prestigefyldte priser. Nu har European Search Awards
I 2023 lukkede og slukkede Universal Analytics (UA), og siden da har GA4 overtaget pladsen som et vigtigt dataværktøj i mange virksomheder. Det har stadig
Kontakt IIH Nordic og lær mere om, hvordan vi kan tage din digitale markedsføringsstrategi til nye højder!