Det var netop IIH’s forståelse for mulighederne inden for web analytics-værktøjer, samt deres uvildige rådgivning, der var afgørende faktor i forbindelse med vores valg af det helt rigtige web-værktøj.
Tilgangen og metoden i IIH Nordics Recapture-løsning er udviklet med og godkendt af Gorrissen Federspiel, der har specialiseret sig i GDPR og cookie-compliance.
Resultatet er en compliant løsning, der tilmed kan tilpasses jeres forretning – og som i dag anvendes af mere end 100 forskellige brands.
De franske datamyndigheder har på det seneste sat dagsordenen for, hvordan virksomheder bør regulere sporing af brugere på nettet. Det har resulteret i 7 guidelines specifikt for Google Analytics 4.
Disse guidelines er nøje gennemgået af IIH Nordic og vores juridiske partner Gorrissen Federspiel, hvorefter Recapture-løsningen er udviklet til at overholde retningslinjerne.
Med Recapture har I mulighed for at fortsætte indsamlingen af anonymiseret data uden at gå på kompromis med cookies- og privatlivspolitik. Det gør ganske enkelt at I kan optimere jeres marketingbudgetter præcis som I husker det fra før cookies var et spørgsmål om til- og fravalg.
Den danske cookielov siger, at der skal gives samtykke før der indsamles nogen form for data om et besøg på en hjemmeside. Imens tror mange virksomheder, at de overholder cookieloven blot ved at installere et cookie-banner, men det svarer ikke til at være cookie compliant. Når op til 30% af de besøgende afviser cookies, betyder det, at deres data er usynlig og dermed ikke noget I får gavn af i jeres markedsføring.
Når mængden af tilgængelig data svinder ind, svækkes grundlaget for at I kan tage de rigtige forretningsmæssige beslutninger.
Hos IIH Nordic har vi opbygget en pålidelig og stabil data-anonymiseringsproces ved hjælp af den nyeste kryptering, datasikkerhed og infrastruktur fra Google. For jer som kunde betyder det, at vi kan hjælpe jer med at skabe en løsning baseret på jeres specifikke behov og budgetter, så I kan opretholde og vækste jeres digitale forretning uden at slække på lovgivningen.
Cookiepolitik er en udfordring for langt de fleste virksomheder, og nogle af de typiske problematikker vi ser hos vores kunder er:
Genkender du disse problemstillinger fra jeres virksomhed? Så er vi den rette sparringspartner for jer.
Vi har mange års erfaring i, at genskabe data som er gået tabt i forbindelse med Cookie-compliance. Derfor kan vi tilbyde jer hjælp til, at komme tilbage på sporet, så I igen kan bruge jeres data som før.
Står I og skal have hjælp til Cookie management implementering, så er I kommet det helt rigtige sted hen. Cookies er blevet en vigtig del af mange virksomheders dagligdag, da data om brugere og kunder, giver de bedste forudsætninger. Vi tilbyder hjælp til at implementere Cookies, så I kan bruge jeres kræfter på noget andet.
Hvis du leder efter ultimativ styring og kontrol af dine første- og tredjeparts data, så henvend dig til IIH Nordic om Google Tag Manager server-sides egenskaber/muligheder.
Virksomheder, som implementerer GTM server-side, oplever særdeles forbedret datakvalitet, GDPR-håndtering og site load hastighed. Der findes flere stærke kommercielle usecases, som kan understøttes med servicer-side tag management-implementering, inklusiv evnen til at gendanne/genskabe/indhente data, der går tabt på grund af cookie afvisninger og forlængelsen af cookiens levetid.
Tracking implementering kræver konstant vedligeholdelse for at sikre ensartet/sammenhængende/konsistent datakvalitet i hurtigtudviklende digitalt miljø. Det kræver en høj grad af teknisk ingeniør færdighed og kompetenceudvikling at levere/producere pålidelige data fra sporing af websites.
IIH Nordic er stolte af at have et team af certificerede Google Analytics implementeringsingeniører, der kan hjælpe med at overvåge og støtte din Google Analytics datakvalitet. Vores engagerede team vil hjælpe med både at sikre og garantere din tillid til databaseret beslutningstagning.
Hvis du ønsker at se resultater af din Analytics data i form af øget omsætning, nedsatte omkostninger eller forbedret kundetilfredshed, så kontakt IIH Nordic for træning i GA4 eller planlægning af dataaktiveringsstrategier.
Vi tilbyder skræddersyet træning i at forbedre jeres udnyttelse af Google Analytics, vedligeholdelse, rapportering og oprettelse af data dashboards. Vores mål er altid at aktivere data til at vise vise værdi, og vi har en strømlinet process til at hjælpe dig med at identificere de løsninger/muligheder/udfordringer/tilfælde, der giver det største afkast på kortest mulige tid.
Siden 2005 har IIH Nordic arbejdet med at få mest muligt ud af data, så det skaber værdi for vores mange kunder. Med mere end 50 konsulenter i Norden råder vi over nogle af branchens dygtigste og mest erfarne specialister inden for Recapture, og otte gange er vi kåret som de bedste til at analysere og anvende data. Vi gør vores kunder til verdensmestre i deres egne data, så de selv bliver bedst i deres industri.
Siden 2005 har IIH Nordic arbejdet med at få mest muligt ud af data, så det skaber værdi for vores mange kunder. Med mere end 50 konsulenter i Norden råder vi over nogle af branchens dygtigste og mest erfarne specialister inden for Recapture, og otte gange er vi kåret som de bedste til at analysere og anvende data. Vi gør vores kunder til verdensmestre i deres egne data, så de selv bliver bedst i deres industri.
Det var netop IIH’s forståelse for mulighederne inden for web analytics-værktøjer, samt deres uvildige rådgivning, der var afgørende faktor i forbindelse med vores valg af det helt rigtige web-værktøj.
IIH Nordics indsigt i anvendt online effektmåling har hævet SAS Online’s forståelse og brug af WebTrends til langt mere målrettet højder.
IIH har aldrig skuffet når det kommer til viden og faglig kompetente medarbejdere indenfor Web Analyse. Vi har været meget tilfredse med det leverede arbejde!
Vi har flere gange fået hjælp til analytics og search af IIH Nordic. IIH Nordic lever fuldt op til vores høje ambitioner.
Google Analytics 4 udvikler sig hele tiden, og vi samler hver måned op på de nyeste opdateringer for at hjælpe dig med altid at være
AI er i rivende udvikling, og mange virksomheder arbejder på, hvordan de får mest ud af teknologien. Men hvor er det vigtigst at sætte ind,
Cookie-regler og GDPR har længe været genstand for opmærksomhed i danske virksomheder, og noget tyder på, at mange har svært ved at efterleve dem. Ifølge
Diskussionen om, hvorvidt det er lovligt at anvende Google Analytics, har fyldt meget i medierne den seneste tid, og henover sommeren har sagen taget endnu
Christian Doeleman-Lassen, Director of Digital Marketing Strategy, IIH Nordic Debatindlæg bragt i Børsen d. 7. juli 2023 Den 10. maj annoncerede Google planer om at
Vi er stolte og glade for at kunne meddele, at vi har startet et samarbejde med GreenMobility! Vi skal hjælpe GreenMobility med at skabe en
Lars Gudbrandsson, CEO, IIH Nordic Kommentar bragt i Børsen d. 19. juni 2023 Udviklingen af AI – eller kunstig intelligens – buldrer derudaf med en
When it comes to data analytics, it is crucial to make sense of data by finding valuable patterns and conveying insights to the right people
Ræk ud, hvis du er blevet nysgerrig på, hvad vi kan hjælpe dig med.
Du hører fra os inden for 24 timer.