Mange virksomheder har udfordringer med at se data i ét samlet overblik. Er man ude af stand til at se det forkromede overblik, kan det være svært, hvis ikke umuligt, at træffe beslutninger på topniveau i virksomheden.
Aller Leisure stod over for denne udfordring, da de består af seks uafhængigt styrede rejsebureauer. Da Aller Leisure er en datadrevet virksomhed, indsamlede de data fra en lang række kilder for at aktivere potentialet i deres data, bl.a. tilmeldinger til nyhedsbreve, leads fra Google Ads, Youtube, LinkedIn, Facebook og mange flere. Derudover benytter disse bureauer sig af flere forskellige bookingsystemer.
Aller Leisure havde identificeret, at en af deres vigtigste indtægtskilder var tilbagevendende kunder. Men det var svært at udnytte potentialet uden et samlet overblik over det ønskede data. Aller Leisure ønskede også en fælles datamodel, som kunne gøre dem i stand til at effektivt rulle kampagner, flows osv. ud på tværs af bureauer og skabe synergieffekter.
Mange databehandlingsprocesser ville være nødvendige for at kunne importere, rense og behandle data, så det kunne gøres brugbart. Med så mange led i processen af teams, bureauer og systemer, var der stor risiko for, at processen knækkede undervejs, og data ville gå tabt. Derfor besluttede Aller Leisure og IIH Nordic sig for at samarbejde om at revidere Aller Leisures datakilder og aktiveringssystemer, identificere deres vigtigste KPI’er og konsolidere brugerdata for Agillic.