Konverteringsoptimering (CRO) og UX
Konverteringsoptimering maksimerer jeres performance ved at forvandle besøgende til kunder
I har allerede brugt penge og ressourcer på at få besøgende ind på jeres website, men de konverterer ikke som forventet. Er det prisen, teksten, manglende oplysninger, forkerte triggerord, dårlig navigation, en generende pop up eller noget helt andet, der gør, at jeres kunder ikke tager det sidste skridt?
Konverteringsoptimering (CRO) er en af de mest undervurderede muligheder for at optimere jeres forretning, men det kan være svært at vide, hvordan I skal gribe det an, hvis ikke I har færdighederne inhouse.
Med mange års erfaring ved vi alt om, hvor de typiske faldgruber er, og vi kan hjælpe jer med at forbedre jeres performance uden at foretage drastiske indgreb eller sætte fuldt blus på annoncebudgettet. For bedst at kunne hjælpe jer skal vi i fællesskab identificere de områder af jeres forretning, hvor en øget konvertering vil have den største betydning for bundlinjen.
Disse CRO-udfordringer ser vi ofte hos vores kunder
Der findes mange udfordringer, der relaterer sig til konverteringsoptimering, men nogle af de hyppige problemer, vi ser hos vores kunder, er, at:
- De har mange besøgende på deres website, men få konverteringer
- De har en meget lav konverteringsrate på mobilenheder
- De har mange kunder, som lægger varer i kurven, men ikke færdiggør købet
- De har få tilmeldinger til nyhedsbreve, webinarer, kurser eller lignende
- Deres kampagner genererer kliks, men skaber ikke værdi for forretningen
- De har en lav åbnings- og klikrate på deres e-mails
Genkender du disse udfordringer fra jeres virksomhed? Så kan vi hjælpe jer med at finde de præcise steder på jeres website, hvor vi kan forbedre brugernes oplevelse og øge jeres konverteringsrate. Blandt virksomheder, vi tidligere har hjulpet med CRO, finder I blandt andet LEGO, Vestas, VELUX, Chr. Hansen, TDC, IKEA, Bonnier, JDE og Blockbuster.
Gør det let for kunderne at bruge jeres website
For hver gang en virksomhed investerer i markedsføring, bruger de kun en brøkdel af beløbet på optimering. Det betyder, at de ikke udnytter deres fulde potentiale til at skabe konverteringer.
Der er mange elementer, der kan have betydning for, om jeres brugere tager det sidste skridt eller ej. Men at finde ud af hvor og hvornår i processen, de hopper fra, kan være en lang rejse – en rejse, vi er specialister i.
Gennem mange års erfaring med CRO har vi udviklet processer baseret på data, forretningsforståelse og strategisk brug af værktøjer, der giver de rette indsigter. Denne systematiske tilgang kombineret med en solid forståelse for jeres forretning betyder, at vi ved præcis, hvor vi skal starte, og hvilke anbefalinger som giver størst værdi for jeres forretning nu og her – og på den lange bane.
Arbejdet med konverteringsoptimering tager udgangspunkt i en analyse, hvor vi indsamler data om brugeradfærd og interaktioner på hjemmesiden ved hjælp af forskellige værktøjer. Det kan eksempelvis være besøgsdata, bounce rate, konverteringsfrekvenser, heatmaps og klik-stier. Vi anvender også A/B-test som en del af CRO-processen. Ved at oprette forskellige versioner af en side eller et element og teste dem mod hinanden kan man afgøre, hvilken version der fører til den højeste konverteringsrate. På baggrund af analysearbejdet udarbejder vi en strategi, der indeholder optimeringsforslag og anbefalinger. Strategien består af forskellige elementer som prioriteringer af tiltag og estimater over potentiel indvirkning på konverteringsraten.
5 gode grunde til at samarbejde med os
- Vi tager jeres faglige udvikling seriøst
- Vi har en 360 graders tilgang til jeres digitale forretning
- Vi giver adgang til de nyeste tools og teknologier
- Vi hjælper jer med at få mest muligt ud af jeres data
- Vi har arbejdet med nogle de største kunder i Norden
KONTAKT OS
Kontakt IIH Nordic og lær mere om, hvordan vi kan tage din digitale markedsføringsstrategi til nye højder!