Pressemeddelelse: IIH Nordics Recapture hjælper Gigtforeningen til dybere dataindblik

Hos IIH Nordic er vi stolte af at præsentere vores samarbejde med Gigtforeningen. Ved hjælp af vores innovative produkt‚ Recapture, har Gigtforeningen fået lukket hullerne i deres dataindsamling, og organisationen står nu med forbedret effektivitet i deres digitale markedsføring pga. et fuldkomment indblik i de besøgendes adfærd, som er opnået uden at gå på kompromis med GDPR eller øvrige datareguleringer.

Læs hele pressemeddelelsen herunder, eller find Bureaubiz’ artikel om samarbejdet ved at følge linket nedenfor.


IIH Nordic giver Gigtforeningen et dybere dataindblik med innovativ løsning

Gigtforeningen, Danmarks tredjestørste patientforening, tager et stort skridt mod en mere pålidelig og nyttig indsigt i deres besøgendes adfærd på hjemmesiden. Det gør de med hjælp fra databureauet IIH Nordic og deres banebrydende løsning “Recapture”.

Mange danskere klikker “nej tak” til cookies for at beskytte deres personoplysninger og internetadfærd. Denne tendens betyder, at virksomheder som Gigtforeningen ikke får mulighed for at analysere deres besøgendes adfærd og dermed optimere kundeoplevelsen på baggrund af data. Gennem en lang periode har Gigtforeningen været klar over, at der var huller i den opsamlede data i deres Google Analytics grundet cookiebekendtgørelsen. Når de besøgende afviste cookies, var det ikke længere muligt for websitet at opsamle data – heller ikke i anonym form. Gigtforeningen kontaktede IIH Nordic for at høre, om det var muligt at lukke hullet i deres data, så de kunne tracke og analysere den samlede trafik på deres hjemmeside – uden at bryde GDPR-reglerne. 

For at hjælpe virksomheder med at løse denne udfordring har IIH Nordic udviklet Recapture.

Den innovative løsning giver som noget helt nyt virksomhederne mulighed for at analysere anonyme data om de besøgende, som siger ”nej tak” til cookies, samtidigt med at de besøgendes personhenførbare data forbliver private. Det vil sige, at de får adgang til hidtil utilgængelige data, da de nu med Recapture kan måle besøgsdata på de anonymiserede besøgende. Under udviklingsprocessen samarbejdede IIH Nordic tæt med Gorrissen Federspiel, et af Danmarks førende advokathuse, for at sikre fuld overensstemmelse med GDPR-regler. I modsætning til andre analyseværktøjer, sikrer Recapture derved både GDPR-compliance og data som marketing- & analyse-afdelingerne kan arbejde med.

”Recapture er bl.a. en fleksibel proxy-løsning, der opsætter en skillevæg mellem besøgende på en hjemmeside og tredjepartsværktøjer. På den måde bliver data anonymiseret i Google Analytics. Anonymiseringsnøglen bliver udskiftet hver time og hverken Gigtforeningen, IIH Nordic, eller Google kan genskabe det. Vi har hermed skabt en løsning for brugeren, som ønsker privatliv og for virksomheden, der har brug for at analysere de besøgendes adfærd,” fortæller Andreas Brinch, Client Strategy Manager hos IIH Nordic. 

Recapture skaber værdi for pengene 

Gigtforeningen har nu implementeret Recapture, der giver dem mulighed for at måle alle besøgende på deres hjemmeside og derfor kan bruge den nye indsigt til at forbedre effektiviteten af deres kampagner og kunderejser. De kan bl.a. se hvilke mediekanaler der har den største og mindste andel af brugere, der siger nej tak til cookies. Det er en væsentlig indsigt at få, når man skal arbejde med tillid til ens hjemmeside og brand. Denne nyskabende løsning sætter standarden for, hvordan foreninger kan bevare medlemmers privatliv samtidig med at få værdifuld indsigt i deres online adfærd.

”Recapture kommer til at blive en gigantisk hjælp for os af to årsager – vi bliver compliant med gældende regler om GDPR, og vi får en bedre fornemmelse af, hvor de besøgende kommer fra. Nu kan vi med større indsigt besvare spørgsmålene: Bruger vi vores annoncebudget rigtigt, og hvordan navigerer brugeren rundt på vores hjemmeside? Vi kan allerede nu se en tydelig forskel på den adfærd, de forskellige besøgende har på vores hjemmeside. Vi har langt om længe fået data, som vi kan stole på,” siger Storm Hansen, CRM-teamleder hos Gigtforeningen. 

Efter få uger kan Gigtforeningens analyseafdeling trække brugbare resultater ud af deres Google Analytics og begynde at optimere kampagner og hjemmeside på baggrund af de indhentede data. 

Om Gigtforeningen

Gigtforeningen er Danmarks tredjestørste patientforeningen med 80.000 medlemmer. De kæmper for at gøre livet bedre for de 700.000 danskere, der døjer med gigt, slidgigt og rygsygdomme.

Del nyheden!

Del på Linkedin
Del via email

Relaterede nyheder