MyImage 2022: IIH Nordic kåret som bedst til analysere og anvende data – igen
IIH Nordic er for tredje år i træk blevet kåret som det bureau, der er bedst til at analysere og anvende data. Det skete, da resultaterne af den årlige MyImage-analyse for nylig blev offentliggjort. Og det er langt fra første gang, at IIH Nordic brillerer i netop denne kategori. I løbet af de seneste 10 år er det faktisk blevet til intet mindre end 8 førstepladser og 2 andenpladser – noget som cementerer IIH Nordics rolle som et af de førende Analytics-huse i verden.
CEO, Henrik Stenmann, forklarer: “Det er absolut ikke et tilfælde. Siden starten har vi haft fokus på data og analytics, og i dag er det kritisk for os at gøre vores kunder til verdensmestre i at forstå og anvende deres data, så de bliver de bedste i deres branche. Vi ser det som en anerkendelse af denne målsætning.”
Løft forretningen til et højere digitalt niveau
Hvis man skal løfte forretningen til næste niveau, så skal man ikke kun kunne forstå sine data. Man skal også kunne aktivere dem: “Data der ikke bliver aktiveret, er i virkeligheden bare en omkostning. Derfor har det været et kardinalpunkt for os fra starten, at data skal bruges til at skabe en bedre forretning. Det kan være gennem de traditionelle kanaler, som betalt annoncering, søgemaskineoptimering eller sociale medier” uddyber Henrik og fortsætter “når kunderne forstår deres data, så kan de begynde at flytte forretningen til det næste digitale niveau.”
Der er sket meget på de 15 år, hvor IIH Nordic har været i gamet. Fx er kvaliteten af de data vi arbejder med blevet markant bedre end den var for få år siden, og det giver os mulighed for at aktivere dem på en helt ny måde. Gennem kombinationen af Google Cloud, Machine Learning og analytics data er det muligt at løfte forretningen til et højere niveau ved at arbejde mere intelligent med jeres data.
Vi tror meget på automatisering af data og så er vi overbeviste om, at teknologier som fx Machine Learning kommer til at forme fremtiden. En fremtiden, hvor data automatisk bliver analyseret og du næsten får en konklusion på problemstillingen. Predictions bliver det helt store de næste par år! Det forudsætter dog, at din virksomhed har styr på data, forretning, tech stack og ikke mindst de rette medarbejdere, så data for alvor bliver aktiveret.
Gå forrest sammen med os
Vi står klar til at hjælpe jer med jeres strategiske overvejelser og hjælper gerne med at sikre, at I får mere ud af jeres data end I gør i dag. Så tøv ikke med at kontakte os.
IIH Nordic har mere end 17 års erfaring og 50 engagerede specialister, der hver dag arbejder for at realisere det digitale potentiale hos store danske og internationale virksomheder.