AI Overviews: Googles nye søgeteknologi og konsekvenserne for SEO
Med lanceringen af AI Overviews i store dele af verden, er Google kommet et spadestik dybere ind i den fuldkomne AI-drevne søgeoplevelse. Denne funktion, som
Teknisk SEO er et stort felt inden for SEO-disciplinen, og for mange også den mest komplicerede. Ikke desto mindre er et godt teknisk SEO-setup afgørende for organisk succes, og derfor har emnet høj prioritet, når vi opstarter et nyt samarbejde. Hvis det tekniske setup ikke er på plads fra start, vil alt efterfølgende SEO-arbejde ikke give fuldt udbytte.
SEO i teknisk forstand handler om at optimere websitets tekniske aspekter, så det bliver mere synligt for søgemaskinerne og dermed forbrugerne.
Stort set alle websites har SEO-tekniske fejl i et eller andet omfang, som kan trække indholdets placeringer ned i Google. Undgå de tekniske brølere og få en dyb forståelse for samspillet mellem jeres website og søgemaskinerne med IIH som samarbejdspartner.
Teknisk SEO spiller en afgørende rolle for virksomheders succes online. Hvis jeres website ikke kan indekseres korrekt af søgemaskinerne, vil det være usynligt for potentielle kunder – og det kan mærkes i tallene på bundlinjen.
I vores arbejde med teknisk SEO sikrer vi, at jeres website er let tilgængeligt og kan forstås af søgemaskine-algoritmerne. Ved at rette tekniske fejl og optimere aspekter som URL-struktur, page speed og 404-fejl, forbedres søgemaskinernes forståelse af jeres indhold. Det fører til bedre rangering og øget eksponering på relevante søgetermer. Med en øget organisk trafik kan I nå ud til flere potentielle kunder uden at skulle betale for annoncering.
Blot ganske få fejl i websitets kode eller opbygning kan føre til, at Google kan have vanskeligt ved at læse og indeksere websitet korrekt. Mange virksomheder er udfordret på deres tekniske SEO-setup og ikke mindst forståelse, hvilket gør, at teknisk SEO hurtigt kan opleves som en kompleks og omfattende proces at komme i mål med.
Typiske udfordringer med teknisk SEO kan være:
Disse problemstillinger er udbredte blandt vores kunder, men det er sjældent nogle, de selv er opmærksomme på. Hos IIH er vi fagligt klædt på til at rådgive jer om de rette løsninger. Vi benytter en lang række avancerede teknologier og værktøjer, og har mange års ekspertise og erfaring inden for området. Vi kan hjælpe med at forbedre jeres tekniske SEO-performance. Det giver jer både en større synlighed og i sidste ende også en bedre brugeroplevelse.
Vores website audit er en omfattende gennemgang af websitets tekniske aspekter og identificerer alt, hvad der potentielt kan spænde ben for jeres organiske performance i Google. Vi analyserer alt fra websitets 404 fejl, indekseringsstatus i Google, sitemap, brug af canonical tags, hastighed og ydeevne til dets struktur, opbygning og indhold. På baggrund af vores analyse præsenterer vi en detaljeret rapport til vores kunder med anbefalinger til, hvordan de kan forbedre deres website. Et dybdegående SEO audit er første step, når en virksomhed ønsker en professionel SEO-strategi.
Langsom indlæsning af hjemmesiden kan føre til højere bounce rate, lavere konverteringsrater og dårligere brugeroplevelse – alt sammen noget, der ikke kun påvirker jeres hjemmesides ranking i søgemaskinerne, men også selve forretningen. I vores SEO-team råder vi over erfarne eksperter i hastighedsoptimering. De står klar til at hjælpe med at forbedre jeres hjemmesides load speed, så I kan indtage førstepladsen på Google.
Strukturerede data er en måde at organisere websitets indhold på, så det er nemmere for søgemaskinerne at forstå. Det kan bidrage til at øge synligheden og klikfrekvensen for dit website. Hos IIH Nordic kan vi hjælpe med at finde ud af, hvilke typer strukturerede data, I bør arbejde med, f.eks. om I skal fokusere på knowledge graph, anmeldelser, produktbeskrivelser, virksomhedsinformation eller FAQ’er.
Vores specialister kender til alle de tekniske greb, der er vigtige for at optimere SEO-arbejdet, og de ved, hvor der skal skrues, så konverteringsraten stiger, og brugerne får en god oplevelse på websitet. Vi har hjulpet store internationale og danske virksomheder med at opnå et bedre teknisk fundament, så de kan forblive konkurrencedygtige.
Vores specialister kender til alle de tekniske greb, der er vigtige for at optimere SEO-arbejdet, og de ved, hvor der skal skrues, så konverteringsraten stiger, og brugerne får en god oplevelse på websitet. Vi har hjulpet store internationale og danske virksomheder med at opnå et bedre teknisk fundament, så de kan forblive konkurrencedygtige.
Med lanceringen af AI Overviews i store dele af verden, er Google kommet et spadestik dybere ind i den fuldkomne AI-drevne søgeoplevelse. Denne funktion, som
September 2024 har bragt flere spændende opdateringer til SEO-landskabet. Hvis du ønsker at optimere din digitale strategi, er det vigtigt at være opdateret på de
Med data i centrum for beslutningstagning udfordres virksomheder konstant med at opfylde de stadigt udviklende krav til dataanalyse og rapportering. Uanset om din udfordring er
Virksomheder indsamler ikke længere clickstream-data med Google Analytics 4 (GA4) udelukkende for at muliggøre datainformeret beslutningstagning ved at inspicere og analysere de indsamlede brugerdata, vurdere
Når det kommer til at ligge i toppen af søgeresultaterne, er der én faktor, der er særlig god at have for øje. Content af høj
Vi har ved årets European Search Awards i Prag hele ni chancer for at vinde en af de prestigefyldte priser. Nu har European Search Awards
I 2023 lukkede og slukkede Universal Analytics (UA), og siden da har GA4 overtaget pladsen som et vigtigt dataværktøj i mange virksomheder. Det har stadig
For brugerne, der vil have en tilpasset søgeoplevelse, er fremtidsudsigterne for Google SGE meget lovende. Den vil blive bedre og bedre til at forstå brugernes
Kontakt IIH Nordic og lær mere om, hvordan vi kan tage din digitale markedsføringsstrategi til nye højder!