GOOGLE ANALYTICS
FUNDAMENTALS KURSUS

Lær at forstå dine besøgende og deres
adfærd hos prisbelønnet dansk analytics-hus

Næste kursusdato

21. Januar 2020 | 09.00 – 16.00

Lokation

Artillerivej 86, 2300 København S

Pris

3.995 kr. ekskl. moms

Google Analytics Fundamentals

Kursusholder

På vores Google Analytics kursus samler vi 15 års viden og deler det med dig på én dag – så du bliver i stand til at bruge Google Analytics aktivt og måle effekten af jeres online aktiviteter. Kurset er ikke teknisk, men for praktikere som bruger Google Analytics i dagligdagen og skal sikre dem at de har både den fornødne viden og forståelse til at kunne skabe værdi for virksomheden.

IIH Nordic er kåret til årets analytics-hus 5 år i træk og er et af landets førende analytics huse. Vores undervisere er praktikere, der selv er vant til at arbejde med værktøjerne og som har den dybe og konkrete forståelse for den konkrete anvendelse.

Steen Rasmussen

Senior Partner og Digital Strategist

Steen er en af Danmarks mest anerkendte digitale analytikere og en international taler fra Silicon Valley til Mumbai, som er specialiseret i online analyse, metodeudvikling og kommerciel udnyttelse af data. Han har arbejdet praktisk med Google Analytics siden 2008 og har 3 gange været nomineret til titlen som ”Global Practitioner of the Year” af den internationale brancheforening Digital Analytics Association.

Kommende kursusdatoer

DatoTid
21. Januar 202009.00 – 16.00
3. Marts 202009.00 – 16.00
9. Juni 202009.00 – 16.00
15. September 202009.00 – 16.00
10. November 202009.00 – 16.00

Google Analytics Fundamentals

  • Agenda

  • Formiddag

    • Introduktion og overblik over Google Analytics
    • Lær at tyde tallene
    • 7 praktiske genveje til at komme i gang
    • Brugerfladen, mål og filtre i praksis
  • Eftermiddag

    • Brug af rapporter
    • Datakvalitet og fejlkilder
    • Google Analytics i praksis – sådan bruger du det i dagligdagen
    • Afrunding, spørgsmål og svar

Hvem er kurset målrettet?

Kurset i Google Analytics er til dig, der til dagligt arbejder med markedsføring og e-business, og som gerne vil lære at bruge Google Analytics lidt bedre og mere aktivt til overvågning og optimering af jeres hjemmeside og online markedsføring.

Kurset er for praktikere og kræver derfor ingen kendskab til programmet.

For dig der allerede er godt i gang med Google Analytics, og vil løfte din online markedsføring til nye højder, anbefaler vi vores Google Analytic Masters Kursus.

Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til kurset eller vil vide mere om muligheden for en skræddersyet workshop til din virksomhed. Ring til os på telefon 70 20 29 19 eller skriv en mail til iih@iihnordic.com.

Indhold på vores kursus i Google Analytics Fundamentals

Google Analytics er et af de stærkeste – og samtidig mest komplekse – redskaber på markedet.

Når du skal have fuldt udbytte, kræver det derfor en underviser, der både forstår din forretning, kan webanalyse til fingerspidserne og kan lære dig om visualisering, segmenter, konverteringer, mål, filtre, fejlkilder, events og meget mere.

Det er blot nogle af de emner, vi kommer ind på i løbet af kurset, hvor du bliver fuldt ud fortrolig med Google Analytics.

Efter vores kursus i Google Analytics Fundamentals kan du

Administrere din Google Analytics og få meget mere ud af markedsføringsbudgettet

Stille bedre spørgsmål til dine leverandører

Undgå uhensigtsmæssige beslutninger

Forstå hvordan tallene hænger sammen med jeres forretning

Lave den solide online markedsføring, landing pages og hjemmeside

Få styrket din egen faglige profil

En lang række virksomheder har allerede været på kursus i Google Analytics Fundamentals hos IIH Nordic

En effektiv og komprimeret kursusdag, som giver en særdeles god all-round indføring i Google Analytics. Stoffet er omfattende, men godt disponeret. IIH’s underviser gør det vedkommende og forretningsorienteret.

Anders Juel Rasmussen, Chefkonsulent, Børsen
Anders Juel Rasmussen, Chefkonsulent, Børsen

Kurset giver en grundig indføring i Google Analytics, og jeg følte mig klædt på til at arbejde videre med det i min virksomhed.

Maiken Kjær Svare, seniorkonsulent, JØP
Maiken Kjær Svare, seniorkonsulent, JØP

Tak for et rigtig godt kursus. Det har givet mig en god grundviden om Google Analytics, og jeg kan nu blive endnu klogere på vores hjemmeside og de kampagner, vi kører.

Berbel Bruun Hansen, Coloplast
Berbel Bruun Hansen, Coloplast

Super-fokuseret og struktureret kursus, hvor man når meget på kort tid. God balance i formidlingen af et emne, der nemt bliver sværere, end det behøver at være. Jeg kom tilbage til min arbejdsplads med masser af brugbar viden.

Sofie Borberg, Boligforeningen AAB
Sofie Borberg, Boligforeningen AAB

Super relevant GA gennemgang og forklaring på, hvad GA går ud på forretningsmæssigt.

Nina Rosenquist, Marketingchef, Peter Justesen
Nina Rosenquist, Marketingchef, Peter Justesen

Det var et udbytterigt kursus med høj faglighed og stort engagement fra underviserens side.

Laurents Nordentoft, Københavns Universitet
Laurents Nordentoft, Københavns Universitet

Meget værdifuldt og inspirerende kursus.

Siv Nyborg, Atea
Siv Nyborg, Atea

Et kursus hos IIH gav os et generelt og praktisk overblik samt brugbar rådgivning, som relaterer direkte til vores virksomhed.

Rasmus Martensen, Sixt
Rasmus Martensen, Sixt

Relevant kursus som indeholder teknisk viden samt praktisk brug af GA på grundniveau. Læring og udnyttelse af dagen var i top, og der var meget brugbar viden, som kunne tages med hjem og bruges i hverdagen sammen med vores kunder.

Kaare Fuglsang Toft, NORDJYSKE medier
Kaare Fuglsang Toft, NORDJYSKE medier

Et godt og inspirerende kursus der virkelig motiverer til at bruge Google Analytics aktivt i udviklingen af ens website. Jeg gik derfra med viden, jeg kunne anvende med det samme.

Camilla Termansen, Infomedia
Camilla Termansen, Infomedia