Tandlægen.dk’s skræddersyede Google Ads-strategi øger konverteringer med 55 %.

55 % stigning i konverteringer

4,48 % stigning i antallet af klik

36 % reducering i omkostninger per konvertering

Tandlægen.dk er en dansk kæde af tandklinikker med 46 lokationer fordelt over hele landet. Kæden opererer i et marked med stor konkurrence. Udfordringen var derfor at øge patienttilstrømningen til deres klinikker. Det var en udfordring, der krævede en strategisk og målrettet digital markedsføringsindsats. Derfor teamede tandlægen.dk op med IIH Nordic for at få hjælp til at markedsføre klinikkerne via Google Ads.

Resultater

  • 55 % stigning i konverteringer
  • 4,48 % stigning i antallet af klik
  • 36 % reducering i omkostninger per konvertering

“Anbefaling af seriøs samarbejdspartner, der skaber resultater”

Jeg vil anbefale IIH til alle som ønsker en seriøs samarbejdspartner inden for SEO og SEM – de har øget SEO trafikken til FolkeFerie.dk med godt 22 % på et år.

Rie Ulrich

Folkeferie

Lovgivning spænder ben

I Danmark er der komplekse regler og lovgivning, når det gælder patienters sikkerhed, og det gav et benspænd i forhold til direkte adgang til performance-data. Af den årsag blev der sat et mål om at øge antallet af konverteringer med 25 % i løbet af et år, og succesen af kampagnen skulle måles gennem KPI’er som klik, konverteringer og kvalitetsscore. Derudover var det nødvendigt at udarbejde en
detaljeret og segmenteret kampagnestruktur, der sikrede tilstedeværelse i forhold til potentielle patienternes lokalitet.

 

Fokus på geografisk tilstedeværelse

Samarbejdet mellem IIH Nordic og tandlægen.dk resulterede i en skræddersyet strategi, der fokuserede på at forbedre online rækkevidde og konverteringsraten gennem betalt søgning. Ved at tilpasse geografien for hver kampagne kunne vi sikre lokal tilstedeværelse, mens en detaljeret søgeordsstrategi og en effektiv brug af matchtyper optimerede kampagnernes relevans og effektivitet.

Den tekniske implementering af løsningerne omfattede en omhyggelig planlægning og eksekvering af kampagner, annoncegrupper og søgeord, alle organiseret for at maksimere effektiviteten.

 

Konverteringer på raketfart

De implementerede strategier og løsninger førte til markante forbedringer for tandlægen.dk. Resultaterne viste en imponerende stigning i klik med 4,48 %, mens konverteringerne steg med over 55 %, og derfor langt overgik det oprindelige mål. Samtidig blev omkostningerne per konvertering reduceret med næsten 36 %, hvilket vidner om en markant forbedring i kampagneeffektiviteten. Resultaterne blev
understøttet af en forbedring i kvalitetsscoren og en øget synlighed i de lokale søgninger.

Samarbejdet mellem tandlægen.dk og IIH Nordic illustrerer styrken i en veludført digital markedsføringsstrategi. Ved at kombinere dyb teknisk indsigt med en skarp forståelse for klientens unikke behov og udfordringer, lykkedes det at levere målbare forbedringer og en betydelig ROI.

Skal vi samarbejde?

Vi vil gerne høre om jeres udfordringer og ambitioner og tage en snak omkring, hvordan vi sammen kan tage jeres digitale markedsføring til nye højder.

Vi har hjulpet nationale og internationale virksomheder.

Vi holder dig up to date.

IIH Nordic opnår full stack GMP-certificering

Hos IIH Nordic har vi arbejdet målrettet mod at blive full stack GMP-certificeret, og vi er stolte … se mere

Digital ekspertise på højeste niveau: IIH Nordic certificeret i hele Google-stakken

SEO-nyheder: Januar 2025

Denne måneds store nyheder handler om AI-modeller, ChatGPT-opdateringer og Googles nyeste tiltag. Her er de fire vigtigste … se mere

Bliv klogere på de seneste nyheder og opdateringer inden for SEO

5 SEO trends i 2025: Kunstig intelligens og fremtidens spilleregler

Søgemaskineoptimering (SEO) er i konstant udvikling, og i 2025 er der klare tegn på, at kunstig intelligens … se mere

Lær hvordan du tilpasser dig fremtidens søgelandskab

Hold dig opdateret med IIHs nyhedsbrev.

Modtag ny viden, vores bedste tips og tricks og invitationer til spændende events – direkte i din indbakke.