SevenDay Bank stod over for en kritisk udfordring, der testede grænserne for digital marketing analyse og -optimering. Banken, der er kendt for sine enkle, omkostningseffektive og lettilgængelige usikrede låneprodukter i Sverige, stødte på betydelige forhindringer i at spore konverteringer efter overgangen fra Universal Analytics til Google Analytics 4 (GA4). Denne udfordring truede kernen i deres online marketingstrategi – optimering af konverteringer. Da de stod over for dette dilemma, indgik de et samarbejde med IIH Nordic og skiftede til en strategi med fokus på at skabe trafik og forbedre Google Ads Quality Score for at sikre lavere klik omkostninger og bedre placeringer i søgeresultaterne. Denne case udfolder rejsen fra uforudsete udfordringer til rekordstore resultater i en stærkt konkurrencepræget finanssektor.
Resultaterne:
- Kvalitetsscore for kontoen på 10
- 19% reduktion i CPC
- 10% mere trafik på hjemmesiden på trods af en reduktion i udgifterne på 11%.
- All-time high i genererede låneansøgninger til den laveste pris pr. konvertering nogensinde