Lancering at nyt brand for Fastspeed.

At launche et nyt brand effektivt

Vi oprettede en ny Google Ads konto baseret på IIH Nordic best practice, hvor den mest effektive budstrategi på et konkurrencepræget marked blev implementeret. Det førte til en øget konverteringsrate på 158% og 140% stigning i ugentligt salg.

158% stigning i konverteringsrate

51% reduktion i konverterings­omkostninger

140% stigning i salget pr. uge

Den overordnede udfordring

I 2019 lancerede Fastspeed en helt ny bredbåndstjeneste på det danske marked, som er et meget konkurrencepræget marked at komme ind på for en helt ny annoncør. Med et begrænset budget ønskede Fastspeed at være det første valg, når potentielle brugere søgte efter en ny internetudbyder på Google.

Vores løsning

IIH Nordic oprettede en ny Google Ads-konto baseret på best practice, som vi har udviklet gennem 14 år. I kombination med kontoen implementerede vi den mest effektive budstrategi på et meget konkurrencepræget marked med et begrænset budget. Desuden tilføjede IIH Nordic alle relevante foruddefinerede Google-audiences og brugerdefinerede prioriterede målgrupper til at fodre algoritmen.

Vigtigste resultater

158% øget konverteringsrate
51% fald i konverteringsomkostninger
140% stigning i salg pr. uge

Thomas Hermann

Vil du høre mere?

IIH Nordics digitale marketings afdeling arbejder med at udbygge relationer mellem virksomheder og deres kunder. Med Thomas Hermann, Head of Digital Marketing, i spidsen, giver specialisterne sig i kast med fx bannerannoncering, Google Ads og vejledning, så der bliver valgt det rette mix til virksomheders budskab og målgruppe.

Relaterede cases