Automatisering gav 85% stigning i omsætning.

Automatisering med brugerdefinerede etiketter betød, at vi kunne identificere produkter med høj margin fra produkt-feed’et. I overensstemmelse med dette kunne vi optimere kampagnestrukturen, så vi kunne tildele strategier for specifikke produkter.

85% stigning i omsætning

68% flere transaktioner

22% stigning i konverteringsrate

Den overordnede udfordring

Udfordringerne skyldtes høje omkostninger på produkter med lav margin, hvilket førte til lav ROAS for kunden, da størstedelen af budgettet blev brugt på at annoncere produkter, der ikke klarede sig godt.

“Foretrukken sparringspartner”

IIH Nordic er vores foretrukne sparringspartner inden for online markedsføring og e-handel. Vi vil anbefale IIH til alle, der kræver smæk for skillingen på deres web-budget

Rie Ulrich

Folkeferie

Vores løsning

Ved at anvende brugerdefinerede etiketter til at automatisere processen med at segmentere produktbeholdningen i forskellige produktgrupper, kunne vi identificere produkter med høj margin fra produkt-feed’et. Efter at have gjort dette kunne vi omarrangere kampagnestrukturen i overensstemmelse hermed og tildele specifikke strategier for disse produkter.

 

Vigtigste resultater

Ved at prioritere produkter med en høj margin kunne vi se et generelt løft af ydeevnen på kundens shopping-kampagner:

85% stigning i omsætningen
68% stigning i transaktioner
22% løft i konverteringsraten

Skal vi samarbejde?

Vi vil gerne høre om jeres udfordringer og ambitioner og tage en snak omkring, hvordan vi sammen kan tage jeres digitale markedsføring til nye højder.

Vi har hjulpet nationale og internationale virksomheder.

Vi holder dig up to date.

Hvorfor din datastrategi har brug for en forretning-først tankegang

En reflektion over nøgleindsigter fra Data Innovation Summit 2025 I den tempofyldte verden af data og AI … se mere

Blogpost graphics-2-kopi

Er det muligt at vikle sig ud af AI-hypen?

SEO Nyheder: Maj 2025

Fra muligheden for at annoncere direkte i ChatGPT til ændringer i Googles visningslogik og nye aktører på … se mere

Blogpost graphics (19)

De fire vigtigste nyheder, du bør kende til din SEO-strategi

Nyhed: Google har lyttet – Performance Max åbner op for langt større indsigt og kontrol

Endelig er der mere gennemsigtighed på vej i Performance Max-kampagner – noget, mange annoncører længe har efterspurgt. … se mere

Blogpost graphics (11)

Kanalperformance: Få klarhed over, hvad der virker – og hvor

Hold dig opdateret med IIHs nyhedsbrev.

Modtag ny viden, vores bedste tips og tricks og invitationer til spændende events – direkte i din indbakke.