Automatisering gav 85% stigning i omsætning

Automatisering med brugerdefinerede etiketter betød, at vi kunne identificere produkter med høj margin fra produkt-feed’et. I overensstemmelse med dette kunne vi optimere kampagnestrukturen, så vi kunne tildele strategier for specifikke produkter.

85% stigning i omsætning

68% flere transaktioner

22% stigning i konverteringsrate

Den overordnede udfordring

Udfordringerne skyldtes høje omkostninger på produkter med lav margin, hvilket førte til lav ROAS for kunden, da størstedelen af budgettet blev brugt på at annoncere produkter, der ikke klarede sig godt.

Vores løsning

Ved at anvende brugerdefinerede etiketter til at automatisere processen med at segmentere produktbeholdningen i forskellige produktgrupper, kunne vi identificere produkter med høj margin fra produkt-feed’et. Efter at have gjort dette kunne vi omarrangere kampagnestrukturen i overensstemmelse hermed og tildele specifikke strategier for disse produkter.

Vigtigste resultater

Ved at prioritere produkter med en høj margin kunne vi se et generelt løft af ydeevnen på kundens shopping-kampagner:
85% stigning i omsætningen
68% stigning i transaktioner
22% løft i konverteringsraten

Thomas Hermann

Vil du høre mere?

IIH Nordics digitale marketings afdeling arbejder med at udbygge relationer mellem virksomheder og deres kunder. Med Thomas Hermann, Head of Digital Marketing, i spidsen, giver specialisterne sig i kast med fx bannerannoncering, Google Ads og vejledning, så der bliver valgt det rette mix til virksomheders budskab og målgruppe.

Relaterede cases