Automatisering gav 85% stigning i omsætning

E-Invasion Skandinaviens førende e-handelssælger af fertilitets- og graviditetstest. E-Invasion har solgt mere end 3.000.000 test og får mere end 2000 nye kunder hver måned.

85% stigning i omsætning

68% flere transaktioner

22% stigning i konverteringsrate

Automatisering gav 85% stigning i omsætning

Tilpassede etiketter og automatisering til at prioritere produkter med høj margin løftede omsætningen

Den overordnede udfordring

Udfordringerne skyldtes høje omkostninger på produkter med lav margin, hvilket førte til lav ROAS for kunden, da størstedelen af budgettet blev brugt på at annoncere produkter, der ikke klarede sig godt.

Vores løsning

Ved at anvende brugerdefinerede etiketter til at automatisere processen med at segmentere produktbeholdningen i forskellige produktgrupper, kunne vi identificere produkter med høj margin fra produkt-feed’et. Efter at have gjort dette kunne vi omarrangere kampagnestrukturen i overensstemmelse hermed og tildele specifikke strategier for disse produkter.

Vigtigste resultater

Ved at prioritere produkter med en høj margin kunne vi se et generelt løft af ydeevnen på kundens shopping-kampagner:
85% stigning i omsætningen
68% stigning i transaktioner
22% løft i konverteringsraten

Relaterede cases