Data kan øge konverteringer

IIH Nordic udviklede kundesegmenter ved hjælp af uovervåget clustering på Life Extension Europes CRM-data og skabte pipelines til at sende segmentspecifikke e-mail og Google Ads-kampagner. Det førte bl.a. til en stigning i omsætning på 20% og en stigning på 62% i transaktioner.

20% stigning i omsætning

62% flere transaktioner

40% stigning i konverteringsrate

Den overordnede udfordring

Life Extension Europe ønskede at levere en personlig kundeoplevelse, men manglede forståelse for deres kunders karakteristika, adfærd og præferencer.

Vores løsning

IIH Nordic udviklede kundesegmenter ved hjælp af uovervåget clustering på Life Extension Europes CRM-data og skabte pipelines til at sende segmentspecifikke e-mail og Google Ads-kampagner.

Vigtigste resultater

20% stigning i omsætningen og 62% stigning i transaktioner
40% stigning i konverteringsraten, hvilket førte til en samlet konverteringsrate på 8,5%
Yderligere forbedringer af den operationelle effektivitet ved at strømline og automatisere marketing- og salgsaktiviteterne
Sagen modtog en pris ved FDIH E-Commerce Awards 2020

Robert Johnson

Vil du høre mere?

IIH Nordic er specialiceret i aktivering af data. Ført an af Robert Johnson, Head of Cloud & Analytics, er IIH Nordic et prisvindende bureau fuld af specialister, der ved, hvordan data bruges optimalt. Læs om de virksomheder vi allerede har hjulpet.

Relaterede cases